"טריאתלט שיתחרה בבאקו יעשה היסטוריה"

ראיון אישי עם שלושת הטריאתלטים הבכירים שיתחרו בשבוע הבא במשחקים האולימפיים בבאקו. איך הם מתכוננים לרגע הגדול וכיצד הם הכינו את עצמם לתחרות ברמה בינלאומית שכזו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחר שגיב טריאתלט ישראלי
שחר שגיב טריאתלט ישראלי

כשטריאתלטים ישראלים מתחרים בחו"ל, מי שעוקבים אחרי ההישגים שלהם הם בדרך כלל אנשי קהילת הטריאתלטים. אחרי הכל מדובר בענף ספורט קטן יחסית, בספורט אולימפי צעיר (משנת 2000) וכזה שמעולם לא שלח נציג ישראלי למשחקים האולימפיים, שם אחת לארבע שנים נזכרים אזרחי ישראל בענפי הספורט ה"אחרים".

שחר שגיב טריאתלט ישראלי

מה שבטוח, יעשה היסטוריה. שחר שגיב | צילום: באדיבות שחר שגיב

מאחר ובמשחקים האולימפיים יש רק מקצה טריאתלון אחד, ההעפלה לשם עד היום היתה קשה מאוד עבור הספורטאים הישראלים. החדשות הטובות הן שקם לו מפעל חדש, המשחקים האירופיים. לא פחות מ-140 ספורטאים ישראלים ישתתפו במשחקים הראשונים שיצאו לדרך ב-12 ליוני בבאקו שבאזרבייג'ן. שלושה מתוכם הם טריאתלטים: אמתי יונה, שחר שגיב ואביטל גז. בפועל יכלו להשתתף בבאקו חמישה טריאתלטים ישראלים, אבל רון דרמון שהוא הקרוב מבין כולם לקריטריון האולימפי פצוע ופאני בייסרון לא הייתה בפעילות הנבחרת השנה.

עוד כתבות טריאתלון
אמיתי יונה: "יש לי מטרה והיא להגיע לריו 2016" 
רון דרמון: "אף פעם לא מתרגלים לפציעות" 
הטריאתלטית הטובה בעולם למדה רק לפני 4 שנים לרכוב  

רגע לפני הנסיעה לאזרבייג'ן תפסנו את 3 הנציגים הישראלים הצעירים לשיחה על ההכנות, השאיפות ובעיקר ההתרגשות מההשתתפות ההיסטורית במשחקים האירופיים.

שחר שגיב: "אני שואף לסיים בעשירייה הראשונה"

שני ישראלים בלטו במיוחד באליפות העולם לנוער ב-2013 ואחד מהם היה שחר שגיב, שסיים אז במקום ה-15. היום הוא בן 20, ויש לו עוד מספיק זמן להתחרות בקטגוריית הגיל עד 23 באליפויות הגדולות, אבל הפעם הוא יתחרה מול הבוגרים במשחקים האירופיים, הוא לא יכול לחכות לטקס הפתיחה. בשנה שעברה הוא השתתף בתחרויות הסבב האירופי ושם השיג את הקריטריון לבאקו, אבל ב-2015 הוא קפץ בפעם הראשונה ל"מגרש של הגדולים" והתחרה בתחרויות מסבב גביע העולם באוסטרליה, ניו זילנד וסין.

"התחלתי להתחרות שם השנה וראיתי שזה לא משחק ילדים. כל שניה קובעת, כל פרט קטן קובע וזו ליגה לגמרי אחרת ממה שהכרתי עד היום. זה הופך את הכל להרבה יותר מעניין ומרגש מבחינתי", מסביר שגיב ומוסיף: "כשאתה רואה מקרוב את הרמה הגבוהה אתה מבין את העצמה של המתחרים. זה לא משהו שאני רואה כבלתי אפשרי, וזה מאוד כיף להרגיש את כל האנרגיות האלה כשאתה נמצא עם האנשים האלה. אני מאמין שאני אגיע לרמות האלה".

על החשיפה הראשונה שלו למפעל ספורט כל כך גדול ולכל הציפיות מסביב אומר שגיב: "להיות חלק ממשלחת גדולה של ישראל זה מרגיש כל כך אחר וטוב. לכל תחרות אנחנו יוצאים לבד ועכשיו כחלק ממשלחת ענקית וזה נותן מוטיבציה ואדרנלין ואתה רוצה לעשות את הכי טוב בשביל המדינה שלך. לא משנה מה יקרה, מי שיתחרה שם יעשה היסטוריה כי זו הפעם הראשונה שמתקיימים משחקים אירופיים וזה לא כמו בסבב גביע העולם שם יש תחרויות כל הזמן".

שחר שגיב טריאתלט ישראלי

מאמין שהוא יגיע לרמות הגבוהות ביותר. שחר שגיב | צילום: באדיבות שחר שגיב

בתחרויות הטריאתלון של המשחקים האירופיים רק המנצח יזכה בכרטיס אוטומטי למשחקים האולימפיים בריו, ולשאר התוצאות לא תהיה שום חשיבות בדירוג האולימפי. מבחינת הרמה לא נראה שם את גומז ומולה הספרדים כמו גם את האחים בראונלי הבריטים, אבל גם הטריאתלטים מהדרג השני במדינות כמו ספרד, צרפת, בריטניה ופורטוגל הם מועמדים ברורים לפודיום בבאקו. לכן המטרה של שגיב במשחקים היא אפילו מפתיעה: "אני מקווה לסיים בעשירייה הראשונה ואני אנסה לעשות את הכי טוב שאני יכול ואתן את כל כולי בתחרות. הקריטריון האולימפי הוא לא כל כך ריאלי מבחינתי וגם אם כן זה יהיה נדיר. משנת 2000 רק 3-4 טריאתלטים בגיל 21 הצליחו להגיע למשחקים האולימפיים. אני מאוד מאמין בעצמי, אבל אני לא חושב שאני מתאים לריו מבחינת בשלות ומעדיף לבנות את עצמי בעולם ובבוגרים כדי להתכונן לטוקיו 2020".

אמתי יונה: "אנחנו רגילים לפורומים מצומצמים"

באותה אליפות עולם לנוער ב-2013 ההישג הטוב ביותר היה שייך לאמתי יונה שסיים במקום השביעי. היום הוא בן 21, מתמודד על הקריטריון האולימפי לריו 2016 ומגלה מקרוב עד כמה קשה להתחרות עם הגדולים ביותר. השנה הוא כבר השתתף ב-7 תחרויות בסבב העולמי ולצד הצלחות כמו טופ 10 בתחרות באוסטרליה גם היו לו אכזבות כמו בתחרויות ביפן ובלונדון אותן לא סיים.

"אני עמוס השנה, זה נכון, אבל זה משהו שהיה ידוע מהתחלה והתכוננו אליו", מסביר יונה ומספר מה קרה לו בסוף השבוע האחרון בתחרות בלונדון. "שחיתי בזמן טוב מאוד מבחינתי, אבל בשטח ההחלפה נתקעתי עם רגל ימין בחליפה, וכשהשתחררתי ממנה כבר מצאתי את עצמי לבד. אם זה לא מספיק נפלתי מהאופניים אחרי קילומטר, וזה קרה על האופניים החלופיים כי יום לפני כן נשברה לי השלדה".

אמיתי יונה ורון דרמון טריאתלטים ישראלים

זה יהיה האירוע הכי גדול שאני משתתף בו". אמיתי יונה (משמאל) עם רון דרמון שמחלים מניתוח | צילום: סימה גז

השאיפה היא שכמובן בבאקו יונה לא יתקל בבעיות טכניות שיעקבו אותו, ולקראת המשחקים הוא אומר: "ציפיתי להיות במצב יותר טוב עכשיו, אבל זה צריך להשתפר. באקו זה משהו שונה, אנחנו רגילים לפורומים מצומצמים ועכשיו אנחנו חלק ממשלחת ענקית. כמובן שזה יהיה האירוע הכי גדול שאני משתתף בו. זה בטח יהיה משהו גדול שיכול להוציא ספורטאי מהכלים, אבל אני חושב שאצליח לשמור על המיקוד שלי ולזכור שבאתי לתת את התחרות הכי טובה שאני יכול. מבחינת המיקום, אני שואף להיות בין ה-15 הראשונים".

אביטל גז: "זה שונה מכל תחרות אחרת"

אביטל גז בת ה-20, שהשתחררה מצה"ל לפני חצי שנה, זכתה באליפות ישראל האחרונה ובקיץ 2014 היא התחרתה בשבע תחרויות בסבב האירופי כדי להשיג ניקוד שיביא אותה לבאקו. "אחרי התחרות האחרונה ביוון בה סיימתי במקום ה-11 חזרתי לארץ ועוד לא ידעתי מה קורה כי חיכינו לחישוב של ההתאחדות האירופית. בלילה התקשר אלי ואמרו שאני בפנים, וזה היה משמח", מספרת גז.

מבחינתה של אלופת ישראל, החוויה הגדולה של באקו 2015 היא להיות באמת חלק ממשהו גדול, שטריאתלטים ישראלים עדיין לא רגילים אליו, "ברור שזה שונה מכל תחרות אחרת, בעיקר המעטפת. יש תחרויות שאני טסה אליהן ללא מאמן, ועכשיו יש לנו ליווי צמוד של הרבה אנשים שאנחנו צריכים אותם. יש מי שיטפל באופניים, יש פסיכולוג, ואלה דברים מאוד קריטיים בכל תחרות". 

אמיתי יונה אביטל גז אלופי ישראל בטריאתלון אילת

"זה שונה מכל תחרות אחרת". אביטל גז עם אמיתי יונה | צילום: באדיבות איגוד הטריאתלון

בניגוד לתחרות הגברים, נראה שכאן יהיו שמות קצת יותר גדולים כפי שמספרת גז: "תהיה שם האלופה האולימפית מלונדון 2012 וגם סגניתה (ניקולה שפיריג וליסה נורדן – ד.ב). המסלול יהיה זינוק מהים, רכיבה טכנית בעיר וריצה של 4 הקפות. אני רוצה לחשוב מה ריאלי מבחינתי ונראה לי שלהתברג בחצי העליון מבין 55 משתתפות יהיה הישג טוב".

הטריאתלון לנשים בבאקו יתקיים ביום שבת ה-13 ביוני. 

הטריאתלון לגברים בבאקו יתקיים ביום ראשון ה-14 ביוני.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אבנר הגיב:

    משחקים נטולי חשיבות. רק מעצמה דרג ד' כמו ישראל מייצרת להם חשיבות מדומה. עלוב ועצוב.

    1. shalom הגיב:

      מה שעלוב ועצוב אבנר הוא שאפסים כמוך שלא עשו כלום בספורט כלשהו מעיזים לפגוע ולכתוב דברי רשע שכאלו על ספורטאים מצויינים בכל קנה מידה ושנמצאים (אם היית קורא היית יודע) במקומות לא רעים בכלל באליפויות ולא משנה איפה זה בעולם. ממליץ שתתנצל בפני הטריאתלטים האלו

    2. Luciano הגיב:

      Thanks for shrngai. What a pleasure to read!

  • המגיה הגיב:

    שוונג יש לכם טעות בכותרת משנה. כתבתם משחקים אולימפיים בבאקו. מן הסתם אין אולימפיאדה בבאקו אז תתקנו.

    1. שוונג הגיב:

      אכן כתבנו "המשחקים האולימפיים" בבאקו כי זהו אכן שמם The european olimpic כפי שהוגדרו על ידי הועד האולימפי העולמי. ראה גם כאן לדוגמה: http://www.eurolympic.org/en/
      שוונג.

      1. Julia הגיב:

        Your posting really stgraihtened me out. Thanks!

    2. Ronnie הגיב:

      That takes us up to the next level. Great potsgni.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג