טריאתלון סבב אליפות העולם ביוקוהמה

התחרות השביעית והאחרונה בסבב אליפות העולם לפני הגמר הגדול שייערך בגולד קוסט שבאוסטרליה. התחרות היוותה הזדמנות אחרונה לטריאתלטים הבכירים לשפר עמדות לקראת הגמר. ניר רייכמן מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


התחרות השביעית והאחרונה בסבב אליפות העולם לפני הגמר הגדול שייערך בגולד קוסט שבאוסטרליה. התחרות היוותה הזדמנות אחרונה לטריאתלטים הבכירים לשפר עמדות לקראת הגמר. ניר רייכמן מדווח

מאת:ניר רייכמן


ליסה נורדן משוודיה מנצחת אחרי 3 פעמים בהן הגיעה במקום השני. התחרות בנשים היתה הקטנה ביותר בסבב, אך איכותית מאוד. עם פתיחת השחייה, פרצה נקיצ'ימה מיפן במטרה לזכות בפרס על השחייה המהירה ביותר, בעוד הפייבוריטיות שומרות אחת על השנייה.

ניקולה ספיריג, המנצחת בלונדון בשבוע שעבר, פותחת את התחרות על רגל שמאל. 19 בנות שהתגבשו לפלוטון בתום השחייה, דהרו על מסלול האופניים הטכני, ונראה כי ספיריג,  אשר יצאה לאופניים 1:12 דק' אחרי המובילות, סיימה את התחרות. אך לא כך היה. ספיריג ברכיבה הרואית ובלתי נתפסת, סגרה לבדה את הפער ובק"מ 28 הגיעה לדבוקה.

 

הריצה התנהלה בקצב רגוע יחסית. אט אט נשרו האתלטיות, בינהן ספיריג המותשת. בק"מ השישי החליטה נורדן להגביר קצב, כשרק אנדריאה יואיט מניו-זילנד, וג'ורי אידה מיפן הצליחו לעמוד בו. ליסה נורדן, שלא רצתה לתת למקום הראשון לחמוק ממנה שוב, הגבירה בשנית את הקצב כ- 150 מ' מקו הסיום, והקדימה את יואיט, שסיימה שנייה, ואת ג'ורי אידה, שסיימה שלישית.

דרוג התחרות
ליסה נורדן (שוודיה) – 01:55:56 
אנדראה יואיט (ניו-זילנד) – 01:56:00 +:04  
ג'ורי אידה (יפן) – 01:56:03 +:07

אחרי תחרות מצויינת, נורדן ויואיט שיפרו עמדות לקראת גמר סבב אליפות העולם, ולמעשה Top 10 באוסטרליה יבטיח להן ולאמה מופאט המודרגת ראשונה כמעט בוודאות מקום על הפודיום של הסבב.

הצהרת כוונות
יאן פרודנו, האלוף האולימפי מבייג'ין, מנצח לראשונה תחרות סבב אליפות העולם, אחרי 7 פעמים על הפודיום, בכך מצהיר האלוף כי הוא מוכן לרגע האמת באוסטרליה.

התחרות התנהלה ללא דרמות מיוחדות עד להקפה הרביעית מתוך 8 באופניים, בשלב זה החליט אטקינסון האוסטרלי, אחד הרוכבים החזקים בטריאתלון להתנתק מהדבוקה. בשלב מאוחר יותר הצטרפו אליו פרודנו ופטצולד הגרמנים, ויצרו שלישיית חוד איכותית הכוללת את האלוף האולימפי, את המדורג ראשון בתחרות, ואת אטקינסון שניצח כבר פעמיים השנה. השלישייה רכבה בקצב מסחרר וסיימה את קטע האופניים כ-45 שנ' מפלוטון העיקרי. פרודנו רץ מצויין מהפתיחה ולא איפשר לגמל הניו-זילנדי ולגומז הספרדי להתקרב, למרות ריצה מצויינת של השניים. 

דרוג התחרות
יאן פרודנו (גרמניה) – 01:44:31
כריס גמל (ניו-זילנד) – 01:44:49 +:18
חוויאר גומז (ספרד) – 01:44:52 +:21

דרוג סבב אליפות העולם:

 

גברים

נשים

מקום 1

אליסטר בראונלי – 3200 נק'

אמה מופאט – 3140 נק'

מקום 2

חבייר גומז –  2849 נק'

ליסה נורדן – 3020 נק'

מקום 3

כריס גמל –  2559 נק'

אנדריאה יואיט – 2766 נק'

מקום 4

מייק פטצולד –  2493 נק'

דניאלה ריף – 2374 נק'

מקום 5

לורון וידל  – 2404 נק'

שרה הסקינס – 2189 נק'

"מפגש פסגה" של ילדי טריאתלון
במקביל לחגיגת הטריאתלון ביוקוהמה, נערך לראשונה "מפגש פסגה" של ילדים. 800 ילדים בגילאי 10-15 מ- 16 מדינות שונות לוקחים חלק באירוע שנועד לדבר על עתיד טוב יותר המבוסס על הגינות בספורט. המפגש הסתיים בתחרות טריאתלון לילדים- התחרות הבינלאומית הרשמית הראשונה. במפגש לקחה חלק גם משלחת של ילדי הטריאתלון הישראלי.

הפסטיבל הנפלא והראשון מסוגו ביוקוהמה הסתיים ועכשיו כל עולם הטריאתלון נכנס לישורת האחרונה לקראת התחרות הגדולה והחשובה ביותר, גמר סבב אליפות העולם בגולד קוסט אוסטרליה, שלאחריו יוכרז אלוף העולם החדש.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג