טריאתלון- מי יהיה אלוף העולם ב-2011?

בסוף השבוע הקרוב יתחיל סבב אליפות העולם בסידני שבאוסטרליה. כל המדורגים הבכירים משנה שעברה יהיו על קו הזינוק כדי להיאבק פעם נוספת על תואר אלוף העולם. דן אלתרמן שטיפס מקום אחד בדירוג בשבוע שעבר ינסה להתברג גבוה ככל האפשר ע״מ לצבור ניקוד לקראת המשחקים האולימפיים(צריך לסיים מקום 42 ומעלה).  
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בסוף השבוע הקרוב יתחיל סבב אליפות העולם בסידני שבאוסטרליה. כל המדורגים הבכירים משנה שעברה יהיו על קו הזינוק כדי להיאבק פעם נוספת על תואר אלוף העולם. דן אלתרמן שטיפס מקום אחד בדירוג בשבוע שעבר ינסה להתברג גבוה ככל האפשר ע״מ לצבור ניקוד לקראת המשחקים האולימפיים(צריך לסיים מקום 42 ומעלה).  

מאת:ניר רייכמן


אז מי יעמוד על ראש דוכן המנצחים בסוף שנת 2011 ? אם לא תהיינה הפתעות או פציעות, התחרות תהיה בין אלוף העולם, חבייר גומז לבין האלוף היוצא, אליסטייר בראונלי.

השנה אנו בעיצומו של המרדף אחר הניקוד למשחקים האולימפיים, הבכירים רוצים להבטיח השתתפותם בשלב מוקדם ככל האפשר ולכן מובטחת לנו שנה מרתקת ועליית מדרגה ביכולת של הספורטאים.

ניתוח הסיכויים של המתחרים הבולטים

35%- אלסיטייר בראונלי (אנגליה)
 
הבריטי הצעיר, באופן רשמי עדיין בקטגורייה עד גיל 23, אך הספיק כבר לקטוף כמעט את כל התארים האפשריים. אליפות העולם לנוער עד גיל 23 ובוגרים ורק תואר אחד חסר מדליית זהב אולימפית. הפתיע את עולם הטריאתלון בתצוגת הסולו שלו בשנת 2009 בה השיג מאזן מושלם 5 ניצחונות ב- 5 תחרויות סבב בהם השתתף. את השנה שעברה התחיל עם פציעה שלא הותירה לו סיכוי לזכות באליפות. השנה הסיפור יהיה שונה, אליסטייר צפוי להסתער על התואר כבר מהתחרות הראשונה.

30%- חבייר גומז (ספרד)

ניצח את הסבב הבכיר ב- 4 מתוך ה- 5 השנים האחרונות וזכה פעמיים באליפות העולם. נמצא המקום השני מבין מנצחי סבב גביע העולם. בשנה שעברה ניצח פעמיים את אליסטייר וירד בתחרויות אלה מ- 30 דקות ב- 10 ק״מ. אלוף העולם הספרדי יהיה ללא ספק על דוכן המנצחים. האם יצליח לשחזר את התואר גם השנה? בכלל לא בטוח, אך הוא עם הסיכוי הגדול לקלקל לבריטי הצעיר את החגיגה.

15%- יאן פרודנו (גרמניה)

האלוף האולימפי היה במרחק נגיעה מתואר אליפות העולם ובכך להשלים הישג שאף אחד עוד לא עשה ולזכות בשני התארים היוקרתיים ביותר: אליפות עולם ומדליית זהב אולימפית (סנווסיל עשתה זאת בנשים, דוקרטי הוא אלוף העולם היחידי שזכה במדליה אולימפית). היה יציב בכל השנה שעברה. השנה לא ייתן לתואר לחמוק לו מהידיים. ביום נתון יכול לנצח כל אחד, אך בסוף השנה נראה הפער האיכותי בינו לבין השניים הרשומים מעליו. סיכוי גדול לסיים באחד מ- 3 המקומות הראשונים אך רק הפתעה תעמיד אותו בראש.

10%- ברד קולופלדט (אוסטרליה)

 האוסטרלי שומר על יציבות בתוך העשירייה הראשונה של הדירוג העולמי לאורך שנים. פעמיים סיים שלישי ומדורג שישי בין מנצחי סבב גביע העולם. ניצח בשבוע שעבר במולולבה ונמצא בכושר מצויין. לא יפתיע אם יסיים שוב במקום השלישי. יפתיע אם יצליח לטפס עוד 2 מקומות בדירוג.

5%- סטפן יוסטוס (גרמניה)

חלף על האלוף האוליפי וסיים כגרמני הבכיר ומקום שני בעולם. עוד טרם ניצח תחרות סבב אבל לא יפתיע אם יעשה זאת בשנה הקרובה גם השנה צפוי להיות המרכז העיניינים.

1%- גונתן בראונלי (אנגליה)

האח נצעיר של הראשון ברשימה, ניצח שנה שעברה באליפות העולם בספרינט טריאתלון תוך שהוא משאיר מאחריו את בכירי הענף. בלונדון סיים שני, שניות ספורות מלעקוץ את גומז ולפני אחיו. השנה צפוי לקחת חלק פעיל יותר בתחרויות סבב אליפות העולם וינסה להשיג את הניקוד הדרוש לקראת המשחקים האוליפיים. הוא צעיר והראה שיפור עצום בשנה שעברה. ייכנס לעשרייה הראשונה לא יהיה על דוכן המנצחים.

1%- ג׳ואוו סילבה(פורטוגל)

צעיר וכשרוני. סיים במקום החמישי בעולם. ניצח באליפות אירופה עד גילאי 23 ונראה בשל לתחרויות ברמות הגבוהות ביותר. יהיה ללא ספק אחד הבולטים, אך לא נראה שיאיים בצורה כזו או אחרת התואר, בשנה הבאה התמונה תהיה שונה.

1%- אלכסנדר ברוקנקוב(רוסיה)

אם לא היה נופל מאופניו בגמר הסבב בבודפשט, היה חוזר הביתה עם דוכן המנצחים הראשון  שלו מאליפות העולם לבוגרים. ספורטאי יציב אך לא יכול להתמודד עם גומז ובראונלי בריצה. יסיים בעשירייה.

1%- סבן רידרר (שוויץ)

מדליסט מהמשחקים האוליפים באתונה, הראה שוב ניצוצות מהיכולת שלו, אם ימשיך כך ימצא עצמו המקום טוב בין 10 הראשונים.

1%- ביבן דוקרטי(ניו-זילנד)

1%– סיימון וויטפילד(קנדה)


כי מתקרבת האולימפיאדה, הראשון הוא היחידי שגם זכה בתואר אלוף העולם וגם במדלייה אולימפית. השני הוא הראשון שזכה במדליית זהב אולימפית הטריאתלון ונמצא במקום השני בטבלת המנצחים של סבב גביע העולם, שניהם היחידים שזכו בשתי מדליות אולימפיות. השניים הם המנוסים ביותר מבין הספורטאים הרשומים מעלה וינסו לנצל זאת ע״מ להבטיח את מיקומם במשחקים האולימפיים בשלב מוקדם ככל האפשר.

כתבה נוספתמי תהיה אלופת העולם ב- 2011?

צילומים: איגוד הטריאתלון הבינלאומי- ITU

ניר רייכמן – מאמן קבוצת טריאתלון גן השומרון

קישורים: טריאתלו
ן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג