טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת 2012: מועמדים לאליפות ישראל

אליפות ישראל בטריאתלון שתתקיים ביום שישי ושבת הקרובים, תתאפיין בהרבה דמיון לתחרויות שהתקיימו בשנות התשעים של המאה שעברה ולאלה של תחילת העשור הקודם. העומק האיכותי קיבל גוון שונה לגמרי מזה של העשור האחרון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות ישראל בטריאתלון שתתקיים ביום שישי ושבת הקרובים, תתאפיין בהרבה דמיון לתחרויות שהתקיימו בשנות התשעים של המאה שעברה ולאלה של תחילת העשור הקודם. העומק האיכותי קיבל גוון שונה לגמרי מזה של העשור האחרון

מאת:יאיר בן עמי


כמה  נתונים בולטים מעל לכל באליפות ישראל 2013. לא לפי סדר החשיבות:

העדרם של מתחרי עילית מחו"ל. השנה לא יהיה כלל מקצה עילית ואלופי ישראל יקבעו על פי המנצחים בקבוצות הגיל.

לראשונה מאז 1999 יתקיים שלב הרכיבה על האופניים על כביש הערבה, ללא דרפטינג, במרוץ שיקבע את אלוף ואלופת ישראל בטריאתלון אולימפי. העובדה כי הרכיבה על אופניים אסורה בדרפטינג יכולה לפתח תסריטים רבים.

שדה מתחרים שאינו כולל את דן ורן אלתרמן, אלופי 11 המהדורות האחרונות, יוצר עומק איכותי שונה, הדוק יותר וללא בהירות טוטאלית על זהות המועמד מספר 1 לניצחון. רון דרמון ועמית פיין הם המועמדים המובילים לניצחון. קשה להגדיר באחוזים את היתרון של האחד מהם מול השני, ואי אפשר להוציא מחשבון תרחישים בהם יונתן אולשינסקי ישפיע על מהלכי המרוץ ועד לדוכן המנצחים של האליפות.

מועמדים לניצחון
התסריט הראשון הוא יציאה של שלישיית חוד, הכוללת את עמית פיין, רון דרמון ויונתן אולשינסקי מהמים, עם סיכוי שנראה גם יציאה של דרמון ופיין ביתרון על אולשינסקי או את דרמון מנסה לברוח כבר עם הכניסה למים. בשלב הרכיבה קשה מאוד לראות יתרון משמעותי של האחד מהם על השניים האחרים. בריצה הסיפור כבר דורש ניתוח פרטני ומעמיק יותר.

רון דרמון
ניתוח סיכויי ההצלחה של דרמון חייב התייחסות להיסטוריית השנתיים האחרונות בטריאתלון אילת. אלו היו התחרויות הראשונות שלו במרחק האולימפי (בוגרים עילית), ובכולן היה שדה מתחרים שכלל את האחים אלתרמן ו/או מתחרים ברמה גבוהה מאוד מחו"ל ודרפטינג בשלב האופניים. בתחרויות האלו הוא קבע זמני ריצה של 37 דקות ויותר וסבל מכיווצי שרירים.



על פי תחרויות אחרות של דרמון הוא יכול לרוץ מהר יותר באופן משמעותי. תחרויות בהן לא היה תלוי בשמירה על דבוקה, הובלה שלה או כל תגובה להתרחשות אחרת כדוגמא אחת אך לא רק. בחודש ספטמבר הוא שרף את מסלול הריצה של תחרות גביע העולם (Tongyeong) בזמן של 34:09 דקות. כשבועיים לפני כן הוא ירד מ-35 דקות גם בתחרות גביע אסיה, בה סיים חמישי. אין ספק כי יש לו ברגליים מהירות גבוהה מ-3.5 דקות לק"מ (35 דקות) אך טרם זכינו לראות את זה במרחק האולימפי באילת. בשורה התחתונה צריך לזכור כי דרמון עשה את המעבר למרחק האולימפי רק בשנה שעברה וקו ההתקדמות שלו בעלייה כשתמיד יכולה לבוא פריצת הדרך (breakthrough).

עמית פיין
גם לעמית פיין כמה הופעות בטריאתלון אולימפי באילת. זמני הריצה שלו כבר התקרבו לגבול 36 הדקות. בתחרויות שנערכו בארה"ב הוא גם שבר את גבול ה-33 דקות. בשחייה הוא דומה מאוד לדרמון. קטע הרכיבה הוא המפתח מבחינתו של פיין. ביום הנכון הוא יכול לקבוע תוצאה בעלת השפעה על סיום האליפות.



בתחרויות באילת (מרחק אולימפי) פיין תמיד התמודד עם מצבים בהם היה צריך לבצע רדיפה לאורך כל המסלולים. עובדה זו יכולה להיות לו דווקא כיתרון באליפות ללא דרפטינג ועל מסלול רכיבה של כביש הערבה.

יונתן אולשינסקי
יונתן אולשינסקי הוא כנראה הסוס השחור של המרוץ. הוא לא מועמד לניצחון משום שזו ההופעה הראשונה שלו במרחק האולימפי בתחרות מחייבת ורשמית. הוא יכול להיות גורם מכריע או מפריע, עבור פיין ודרמון ולפי התסריט שיתפתח. הוא גם יכול למצוא עצמו בסיטואציה שבה אחד משני המועמדים הבכירים יגיע לנקודת שבירה. בכל מקרה אחר המאבק שלו יהיה כנראה על המדרגה השלישית.

אביעד כהן
אביעד כהן הוא הצלע הרביעית שחייבים לקחת בחשבון בכל הקשור לדוכן המנצחים. ביום טוב מאוד הוא יכול להיצמד לפיין ודרמון ואז להמשיך למאבק מול אולשינסקי. אם הוא לא יהיה ביום טוב מאוד הוא יכול למצוא עצמו יוצא לרכיבה על האופניים עם גוש מתחרים אשר כלל לא ברמתו. אלא אם יתרחש תסריט מפתיע כהן יתמודד על המקום השלישי מול אולשינסקי.

לזכותו של כהן אופיו החזק באופן קיצוני כפי שכבר ראינו באליפות אירופה, שנערכה באפריל באילת. אז הוא סיים את התחרות יחף ולמרות הסבל הרב.




המועמד האתלמוני או שמועות שלא אומתו
שמועות מספרות על טריאתלט אמריקאי, שהגיע לארץ במסגרת חילופי סטודנטים, והוא  יכול להשפיע על המאבק על דוכן המנצחים. בכל מקרה את תואר אלוף ישראל הוא לא יכול לקטוף, אם הוא אכן קיים, טוב כפי שמספרות השמועות ואין לו אזרחות ישראלית.

נשים- הקרב על המקום השני
בגזרת הנשים צריך לקרות משהו שיכנס לאגדות כדי שפני בייסרון לא תוכתר כאלופת ישראל. על הנייר, כנראה גם במימי מפרץ אילת וכביש הערבה, המאבק של שאר המתרות יהיה על שתי מדרגות של דוכן המנצחות לצידה.


בייסרון באליפות אירופה-אילת 2012 (צילום: יניב כהן)


מעניין יהיה לראות כיצד יתפתח המאבק בין ארינה מאזין, דורה הלר ואולי גם איילת בן דוד. חלי רוזנשטיין (ברגע כתיבת שורות אלו מופיעה כמתחרה במרחק האולימפי אבל כנראה תתחרה במרחק הספרינט) הייתה סגנית אלופת ישראל כמה פעמים ואלופת ישראל באופניים (מרוץ נגד השעון) בעברה. אם היא תזנק למרחק האולימפי היא תהווה אתגר קשה עבור השתיים האחרות. שני בלוך, אלופת ישראל באליפות האחרונה שהתקיימה ללא דרפטינג (1999), יכולה להיות הפתעת התחרות. מי שמכירה טוב יודע שאף פעם אסור להוציאה מרשימת המועמדות לשל דוכן המנצחות, באף תחרות (גילוי נאות למטה).

הכי מפורסמים
גזרת הסלבים ראויה לאזכור. שחר צוברי, מיקי חיימוביץ ובן זוגה, אלי אילדיס וגם עברי לידר יזנקו לתחרות. צוברי מתאמן גם לישראמן סמסונג שיתקיים ב- 26 בינואר 2013.
 
טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב יארח את אליפות ישראל בטריאתלון בפעם ה-25 (מתוך 26 אליפויות). הצדעה לרשת מחייבת התייחסות רחבה אותה אני מבטיח להביא בכתבה הבאה.


אלופי ואלופות ישראל בכל המהדורות

שנה   אלוף   אלופה
1987   מיכה כגן   עידית קרן צבי
1988   מיכה כגן   רונית טל
1989   מיכה כגן   רונית טל
1990   מיכה כגן   נגה פישר
1991   מיכה כגן   בוני סיגל (אשל)
1992   עידו מאורי    בוני אשל
1993   אילן ברסלר    בוני אשל
1994   אילן ברסלר   בוני אשל
1995   עידו מאורי   מירב תרשיש
1996   עידו מאורי   מירב תרשיש
1997   עידו מאורי   מירב תרשיש
1998   שי פיפמן   אוקסנה זורבקוב
1999   שי פיפמן   שני בלוך
2000   שי פיפמן   אוקסנה זורבקוב
2001   דן אותרמן   אוקסנה זורבקוב 
2002   רן אלתרמן   סבטלנה בחמנד 
2003   דן אלתרמן   שני בלוך
2004   דן אלתרמן   נינה פקרמן
2005   דן אלתרמן   נינה פקרמן
2006   רן אלתרמן   נינה פקרמן
2007   רן אלתרמן   נינה פקרמן
2008   רן אלתרמן   הילה מימון
2009   רן אלתרמן   נינה פקרמן
2010   דן אלתרמן   פני בייסרון
2011
  דן אלתרמן   פני בייסרון

גילוי נאות- בשנת 1999 כותב שורות אלו היה המאמן של שני בלוך.

5.12.2012


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג