טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת 2011 – מה זה בכלל U23?

בסוף השבוע יתקיים טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת בפעם ה- 25. הטריאתלון קיבל את התג היוקרתי ביותר של תחרויות הטריאתלון בעולם כבר לפני שנים רבות ושמר על מעמדו כמעט לכל אורך השנים. השנה מתקיים במסגרתו סבב גביע אירופה וגם אליפות אירופה עד גיל 23. אם לא יהיו שינויים וביטולי השתתפות של הרגע האחרון, לאליפות הזו יזנקו, ביום שישי 28 באוקטובר 2011, 18 מתחרות ו- 35 מתחרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בסוף השבוע יתקיים טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת בפעם ה- 25. הטריאתלון קיבל את התג היוקרתי ביותר של תחרויות הטריאתלון בעולם כבר לפני שנים רבות ושמר על מעמדו כמעט לכל אורך השנים. השנה מתקיים במסגרתו סבב גביע אירופה וגם אליפות אירופה עד גיל 23. אם לא יהיו שינויים וביטולי השתתפות של הרגע האחרון, לאליפות הזו יזנקו, ביום שישי 28 באוקטובר 2011, 18 מתחרות ו- 35 מתחרים

מאת:הילה מימון

מה זה בכלל U23?


בין תחרויות הספרינט של הנוער לתחרויות המרחק האולימפי של הבוגרים יש קטגורית מעבר בשם U23. ה- 23 מסמן את הגיל בו מבוצע המעבר לבוגרים. לקטגוריה זו דירוג שנתי מצטבר ממיקום בתחרויות והוא מעניק בונוס כספי למדורגים בראשו. אך לא רק הבונוס הכספי אלא גם יוקרה, יחסית לקורות החיים, אל מול גופים מסחריים פוטנציאלים כנותני חסויות ואלו הם האוויר לנשימה של כל טריאתלט בעל שאיפות מקצועניות החולם לכבוש את הפסגה העולמית או לפחות לדגדג את מרגלותיה.

לטריאתלטים, המתחרים בסבב ה- ITU' חלום אחד שמהווה מכנה משותף לכל אורכו הגילאי ורוחבו הלאומי. כולם שואפים להגיע למשחקים האולימפים. כולם חולמים על זהב אולימפי. יש מי שיגיע ויש מי שינשור או שינשור ממנו החלום. עבור חלק, הדרך אל תוך 55 הנבחרים, אשר יעמדו על קו הזינוק של הטריאתלון במשחקים האולימפים, עוברת בסבב התחרויות של ה- U23.

מתוך שדה מתחרים, תחרותי גדול וחזק, שעושה מידי שנה מעבר אל המרחק האולימפי והדרג הבכיר של תחרויות העילית יש העושים מעבר חלק עוד בתקופת גילאי הנוער. חלק מהמתחרים, שייתכן והבריקו במקצי הנוער, נתקלים בקשיים בכניסתם והשתלבותם בקטגוריית הבוגרים.

פציעות, בעיות אישיות, שחיקה, מזל רע, תנאי אימון לא מספיקים
כל אלו הם חלק מאבני הדרך יכולים להיתקל ספורטאים תחרותיים. כשאלו זקוקים נואשות לניקוד ותארים כדי לשרוד, כמו שוקולד לנחמה מתוקה, ה- U23 מחכה עבורם בסבב תחרויות. דוגמאות מייצגות ניתן למצוא ברשימת המזנקים לאליפות הקרובה באילת. מבין הרשימה האפרורית למדיי בולטים ארבעה.

מבין הנשים ניתן למצוא את הולי אייבל, הבריטית בת ה- 22 שניצחה את אליפות העולם ואליפות אירופה לנוער ב- 2007 וייצגה את בריטניה באולימפיאדת בייג'ינג 2008. היא נתקלה בקשיים בתקופה שלאחר האולימפיאדה, הרבה מכך היא ייחסה לעובדה שלא סיימה את טריאתלון ההמשחקים האולימפים בבייג'ין. בשנת 2009 היא עוד קטפה תואר עולמי ב- U23 וסיימה שישית באליפות אירופה ואז נעלמה כליל. את עונת 2010 ו- 2011 היא עברה במסגרות אימון מתחלפות ומאמנים שונים. בתחילת חודש ספטמבר חברה כוחות עם טריאתלטית עבר אנגליה ומאמנת בהווה בשם מישל דילון. אחרי תקופת אימון קצרה וחיובית, שכללה תחרות בסבב הגרנד פרי הצרפתי, הולי חוזרת אל סבב ה- ITU באילת כמתמודדת מובילה על תואר אלופת אירופה U23.


הולי אייבל (צילום:triathlon.org)


בקצה השני של רשימת המזנקות ניתן למצוא את יוליה יליסטרטובה האוקראינית שהיא חלק מקבוצת טיפוח כישרונות צעירים של הITU. ליוליה הייתה בשנת 2011 עונה חלשה יחסית להתקדמות שהציגה החל מכניסתה לסבב תחרויות הנוער בשנת 2006. אז היא סיימה חמישית באליפות אירופה ורביעית באליפות העולם. בשנה שלאחר מכן סיימה רביעית בשתי האליפויות. היא סיימה במקום ה- 24 באולימפיאדת בייג'ין ושנייה לוונסה פרננדז באליפות אירופה U23 שהתקיימה מעט לאחר מכן. את 2009 סיימה יוליה כמדורגת במקום ה- 32 בעולם. אך משהו השתנה במהלך 2010. היא ודניאלו סופאנוב, טריאתלט מתחרה בסבב, ומי שהיה מאמנה נפרדו אחרי שנת נישואים. על אף הצלחות בתחרויות מדרג שני, של הסבב העולמי, משהו ביכולותיה ובהתקדמותה נפגם והיא התקשתה בתחרויות סבב אליפות העולם. היא מצאה את עצמה נופלת במורד הדירוג העולמי. ניצחון באליפות אירופה U23 יכול להעניק לה את המקום הראשון בדירוג ה- U23 לשנת 2011 וחבל הצלה ניקודי לקראת אולימפיאדת לונדון 2012.


יוליה יליסטרטובה (צילום:triathlon.org)


מבין הגברים המועמד המוביל לניצחון הוא הפורטוגזי ג'או סילבה. מי שסיים את החלק המרכזי של העונה במקום ה- 13 בדירוג העולמי. הוא נראה כמקיים, שנה שנייה ברציפות, את מה שהבזקי כישרון הבטיחו במהלך שנותיו הראשונות כמתחרה בסבב הנוער. כנער הוא בלט עם תוצאות בצמרת אליפויות אירופה ועולם בטריאתלון ואחיו החורג הדואתלון. אחרי עונה מגמגמת למדי, בסבב הבוגרים ב- 2009, הגיעה התפנית המיוחלת. במהלך 2010, עם יכולת יציבה לאורך העונה, נורה ג'או אל המקום החמישי בדירוג העולמי. המיקום הגבוה שהשיג מעולם ספורטאי פורטוגזי בסבב הגברים. הסטודנט לרפואה, שאותר לענף הטריאתלון במסגרת מערכת איתור כישרונות של ממשלת פורטוגל, השיג כבר ניצחון ראשון בסבב התחרויות היוקרתי של אליפות העולם והראה שיש עוד למה לצפות.

אטיאן דיימונש הצרפתי מגיע לאילת כאחד מאותם ספורטאים חסרי נקודות דירוג. אבל מלא פוטנציאל. הוא אלוף העולם בדואתלון, בשנתיים האחרונות, בדרג ה- U23 והוא אחד שהראה יכולת מספיקה לעשירייה ראשונה באליפויות הנוער בשנותיו הראשונות בסבב, אך נותר מדשדש מאחור במעבר לבוגרים גם בתחרויות סבב מדרג נמוך. כזנב לנבחרת צרפתית חזקה, אשר הציבה שישה גברים בתוך 30 המדורגים הראשונים בעולם, שניים מהם בתוך העשירייה הראשונה, אטיאן יכול רק להרוויח מניצחון בשנתו האחרונה כחלק ממועדון ה- U23.

תנו למספרים לדבר


ניצחון באליפות שוות 200 נקודות דירוג למקום הראשון, ו- 7.5% פחות עבור כל מקום נמוך יותר אשר נכנס במסגרת 10% תוספת לזמן המנצח. לג'או סילבה ניצחון עלול להיות שווה כניסה לעשירייה הראשונה בדירוג העולמי. לכל אחד מהספורטאים חסרי הניקוד, ניצחון שווה כניסה אפשרית אל תוך המאה הראשונים בעולם בגברים ואל התשעים הראשונות בנשים.

הישראלים


5 ישראלים יזנקו לאליפות:
–  עמית פיין שהשתחרר זה מכבר מצה"ל ומתאמן בארה"ב.
נווה כהן, משרת בצה"ל במעמד ספורטאי מצטיין.
שני אלו יהיו המנוסים מבין המתחרים הישראלים במרחק האולימפי.
מלבדם יזנקו יונתן אולשינסקי, גל שחורי ואביעד כהן שהראה השנה יכולת מבטיחה במרחק האולימפי.

מעבר לקו הסיום מחכים 12,500 יורו פרסים.


הילה מימון הילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית

קישורים: טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג