טריאתלון הצפון: כך תתכוננו נכון לטריאתלון הצפון

בשנים האחרונות מופקות יותר ויותר תחרויות טריאתלון עצמאיות מחוץ למסגרת המסורתית של איגוד הטריאתלון. כך למשל נעשו לאחרונה תחרויות עצמאיות בגן שמואל, הישראמן באילת, טריאתלון גוש עציון ועוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשנים האחרונות מופקות יותר ויותר תחרויות טריאתלון עצמאיות מחוץ למסגרת המסורתית של איגוד הטריאתלון. כך למשל נעשו לאחרונה תחרויות עצמאיות בגן שמואל, הישראמן באילת, טריאתלון גוש עציון ועוד

מאת:רן אפק


תחרות ומגוון בכל תחום הם רעיון טוב, שכן הם גורמים למארגנים לשפר את איכות התחרות, לעתים אף להוזיל את התחרויות ובעיקר לגוון את האפשרויות בלהתחרות. דברים אלו חשובים במיוחד כאשר מדברים על טריאתלון, שהוא גם סוג של תחרות וגם ספורט מגוון.



חם בעמק הירדן. מתחרה בסיום טריאתלון הכנרת 2013 צילומים: יאיר בן עמי

כמו כן, יש לברך במקרה של טריאתלון הצפון על מגוון המקצים שהיא מספקת, והפעם פרט לחצי איש ברזל, טריאתלון אולימפי וספרינט, יהיו גם מקצה מים פתוחים למרחקים 1.9 ו- 3.8 ק"מ – כך נוכל להכיר גם את חברינו השחיינים.

מזג האוויר
ראשית יש לבדוק מהו מזג האוויר. בעמק הירדן בתקופת האביב יכולים להיות עומסי חום משמעותיים, שאינן דומים לשום מקום בארץ, אולי פרט לעמק המעיינות. משתנה זה הינו בעל חשיבות גובהה למתחרה, שכן לוקח לגוף להתרגל כמה ימים לעומס חום גבוה.

זכור לי מרוץ עין גדי לפני כמה שנים, שהתקיים בשרב, בעוד כל הארץ היתה עדיין בחורף קר. כמות הרצים שסבלו מתשישות חום היתה עצומה ובהתאם כמות הנפגעים וכולם זכו לירידה באיכות תוצאות הריצה. לכן, ככל שההפרש הטמפרטורות בין המקום בו אנחנו מתאמנים למקום בו נתחרה, גדול יותר, צריך ללחוץ פחות בתחרות ולעשות בקרה גבוהה יותר של חום הגוף וההתייבשות.


עוד כתבות טריאתלון
> מה מיוחד בתחרות הצ'לנג' רות'?
> "שמתי לי למטרה לקדם את ספורט הסיבולת במגזר הדרוזי"

>
רון דרמון: "התחלתי את העונה בשיא הכוח"


מנהלה
בית בנדל והסביבה מכילים מקומות חניה למאות רכבים, דבר שאינו מונע מפקקים ארוכים ומסורתיים בבוקר יום כל אירוע ספורטיבי שנערך באזור. יש להקפיד להגיע מספיק זמן ולשמוח שהמארגנים אינם חוסמים את כביש הגישה (מדרום? ממזרח?), דבר שלא פעם גרם למתחרים לפספס את הזינוק ולעיתים גם את כל התחרות.



זינוק מוקדם דורש הכנות מוקדם בבוקר. אולי בכל זאת כדאי להגיע יום לפני הזינוק



אפשר להגיע מוקדם ביום התחרות ולא צריכים להיות בתדריך המסורתי או לאסוף את הערכות יום לפני, אבל הרי אין עוד מקום מגניב בארץ כמו עמק הירדן, לבלות בו את הלילה שלפני (טוב, אולי אילת).

יתרון נוסף בבית בנדל הוא החנויות, בתי הקפה ומרכז הקניות הקרוב, בו אפשר לבלות עם המשפחה אחרי האירוע ויש מקום למלווים להעביר את הזמן בעת האירוע. אך יש להקפיד שבעת התחרות, המשפחה לא מרוקנת את התקציב החודשי בקניות, בתור עונש על ההמתנה הארוכה למתחרה עד שיסיים את התחרות.

תחרויות עצמאית מספקות מספר ברזל שונים, אך לשמחת חברי האיגוד, השבבים יכולים להיות אותם שבבים. מדבקות הקעקוע הן צבעוניות, יפות, אחידות ומרשימות ביותר. יש לשים לב במיוחד להוראות הדבקתם, כדי לזכות במספר שלם ואחיד, וכן לזכור כי המדבקות הללו נקראות מדבקות קעקוע ולא בכדי. פשוט, כי הן יורדות לאחר התחרות בקלות רק ביחד עם שכבת העור העליונה (מומלץ למי שצריך להוריד שערות).

המקצה שלנו הוא לא הכי ארוך
תחרות הטריאתלון במרחק האולימפי תתקיים ביחד עם מקצה למרחק חצי איש ברזל. דבר זה נפלא כי הוא מאפשר להימנע מסיבובים מבאסים ומיותרים בכל ענפי הספורט. זכור לי סיוט בטריאתלון לפני כמה שנים בו היו 8 סיבובי ריצה. ובכל סיבוב היו אותם המכשולים: מי ים שוצפים, מכשול החלקה על משטח רטוב, ריצה בחול ים, ריצה בעליה בחול ים, משטח כורכר משופע ושמש קופחת. חלק מהרצים עשו פחות מדי סיבובים וחלק התבלבלו ורצים את הסיבובים הללו עד היום. תארו לכם את ההרגשה של המתחרה, כשהוא יודע שצריך לעבור את הסיוט הזה עוד…כמה פעמים? שכחתי.

השחייה
התחרות בכנרת מתאפיינת בעונג. מי הכנרת דלוחים אך מתוקים ולכן אם תיפול המשקפת השחיין לא יתעוור מהמלח, אך מצד שני אין אפשרות לראות בתוך המים את המרחק מהמתחרים האחרים, עד אשר הם שוחים ממש עליך, או עד אשר התברר לך שאתה שוחה לבדך בלב האגם.

הזינוק מהמים והעדר הקפות הכוללות יציאה וכניסה חוזרת למים הם נכס גדול למי שאינו מיומן בכח מתפרץ, ובעצם כל ספורטאי סיבולת לא ממש מומחה בסוג זה של ספורט.


זינוק מהמים בטריאתלון הצפון


חליפות שחיה מותרות, וזה יתרון לממהרים, לאנשים שאוהבים שנדבקים להם דברים לכל הגוף, לסובלים מקור, ולאילו שרוצים סימן טקטי של שפשוף על העורף.

היציאה מהמים
המרחק מהיציאה מהכנרת לשטח ההחלפה הינו 400 מטר, וכולל בוץ, אבנים בבוץ, קליפות של מולים, קני סוף קצוצים ודוקרניים, אבן משתלבת, טיפוס בעליה קלה או מדרגות, דשא, מעבר תת קרקעי ושטיחי מרוץ. למרות שניתן  ומומלץ להיערך עם נעליים ביציאה מהמים במקום המיועד לכך, לדעתי אין שום סוג של נעלים שמתאימות למגוון משטחים כה גדול.


יציאה מהמים



אופניים
המתחרים במרחק האולימפי לא יפנו ימינה למעלה גמלא ולא יעשו טיפוס עד צומת דליות, שנחשבת לאחת מהעליות היותר קשות, אלא ירכבו על כביש שטוח יחסית שסובב את הכנרת כמו בטריאתלון עמק הירדן הישן. שימו לב לעלייה באזור עין גב, כיכרות באמצע הדרך ורוח חזיתית (בדרך כלל) בחזור החל מעין גב.


רכיבה לצד הכנרת, היו מוכנים לרוחות


ריצה
בין אם הריצה תעשה על כביש, על כורכר או על יציר כלאיים משובש, הריצה בין המטעים ולא על כביש רגיל היא חוויה עוצמתית ומהנה במיוחד. בנוסף, יש סיכוי שהמסלול בין מטעי הבננות יאפשר נשנושים קטנים של בננות שנשכחו בעת הקטיף בצד הדרך, אך זהירות. במטעי הבננות, בין הרגבים מסתתרים נחשי צפע צעירים שרק נולדו, בדיוק בעונה הזו.


יציאה לריצה בטריאתלון כנרת 2013


כל משתתף יקבל לא מעט צ'ופרים, החל מחולצה מנדפת, מדליה שתוענק בסיום, כובע שחיה איכותי מסיליקון מחברת ZOOGZ וסט מדבקות קעקוע. אבל הצ'ופר האמיתי הוא שנקודת הסיבוב שלנו היא גם של המקצה במרחק חצי איש הברזל, וזה אומר שבנקודת הסיבוב תהיה לנו שם פריסה שכוללת מים, שירותים, (סופסוף!), משקה איזוטוני, ג'לים, בננות ותמרים.

וטיפ אחרון, נא לא לקחת לריצה שקיות, ארגזים ותרמילים לאיסוף הסחורה, המתחרים במסלול הארוך, שיגיעו אחרינו, יצטרכו את זה יותר מאיתנו.

3.4.2014


רן אפקרן אפק 
מאמן מטעם איגוד מאמני 
הספורט המקצועני האמריקאי





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג