טריאתלון הנשים שוב בסכנת ביטול

בדומה לתרחיש מלפני שנתיים, שוב הציבה המשטרה למארגני טריאתלון הנשים שאמור להתקיים בעוד כשבוע, דרישות תשלום בהן הם לא יכולים לעמוד. מבדיקה שערכנו בשוונג, עולה כי הם לא לבד בצרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בדומה לתרחיש מלפני שנתיים, שוב הציבה המשטרה למארגני טריאתלון הנשים שאמור להתקיים בעוד כשבוע, דרישות תשלום בהן הם לא יכולים לעמוד. מבדיקה שערכנו בשוונג, עולה כי הם לא לבד בצרה

מאת:יאיר בן עמי


טריאתלון הנשים המסורתי לזכרה של תמר דבוסקין, אשר אמור בסוף שבוע הבא, נתקל שוב בדרישות משטרה קשות מנשוא ועומד בסכנת ביטול. דן דבוסקין ממארגני התחרות ואביה של תמר דבוסקין ז"ל שעל שמה קרוי האירוע, סיפר לשוונג כי המשטרה דורשת תשלום של 65,000 שקל, וזאת לאחר שבשנה שעברה דרשה המשטרה רק כ-19,000 שקל. בנוסף מבקשת המשטרה לדבריו של דבוסקין שהתשלום יועבר עד היום (חמישי).



תזנקנה או לא. זינוק לטריאתלון הנשים ע"ש תמר דבוסקין ז"ל



בשנה שעברה חגג כאמור טריאתלון הנשים 20 שנה לקיומו ואז דרשה המשטרה סכום סכום נמוך בהרבה לסגירת הכבישים ולאחר האירוע אף הוחזר למארגנים סכום של כ-4,000 שקל. יחד עם זאת, השנה מתוכנן מסלול האופניים לעבור לנתיבי איילון.

כדי לאבטח את הטריאתלון נשים השנה, דורשת משטרת התנועה העסקה של 58 שוטרים, לאחר שאשתקד נמסר לנו כי הועסקו רק 21 שוטרים. בחישוב המתחשב באורכו של מסלול האופניים המעגלי של טריאתלון הנשים (5 ק"מ) משמעות הדבר שוטר אחד לכל 86.2 מטרים על מסלול האופניים.

עוד עולה כי המשטרה דורשת כי העסקת השוטרים תחל מהשעה 04:00 לפנות בוקר ועד לשעה 13:00 בצהריים כשהזינוק לתחרות הוא בשעה 06:30 וסביר להניח כי לאחר השעה 11:00 גם על מסלול הריצה לא תהיינה מתחרות.

כזכור, בשנת 2011, היה הסיפור דומה של דרישות המשטרה מול קיומו של טריאתלון הנשים. אז דרשה המשטרה 55,000 שקלים, לאחר שבשנת 2010 העלות הכוללת של סגירת הכבישים היתה 13,000 שקלים. בסיומו של האירוע, התשלום שהועבר למשטרה היה כ- 30% מהדרישה שכמעט והביאה לביטולו.

הטריאתלון לא לבד בעסק
טריאתלון הנשים אינו לבדו בצרת התשלומים לסגירת כבישים. בשבת הקרובה יתקיים טריאתלון אכזיב ולדברי שי כרם, מנכ"ל איגוד הטריאתלון, המשטרה דורשת 20,000 שקלים על סגירת מקטע כביש של 5 ק"מ למשך פחות מארבע שעות. חישוב המשטרה הוא לסגירת הכביש במשך 9 שעות, למרות שבפועל נדרש כ-50% מהזמן לטובת התחרות.


ניידות משטרה במרוץ אופניים. איגוד האופניים לא מצליח לעמוד בעלויות


בטריאתלון תל אביב שהתקיים לפני כשבועיים נאלץ איגוד הטריאתלון הישראלי לשלם כ-45,000 שקלים עבור סגירת נתיבי איילון והרחובות המובילים אליהם, מהנמל (תחנת ההחלפה של האירוע) וחזרה. טריאתלון אכזיב (בשבת הקרובה) וטריאתלון הנשים עוד עם סיכוי של התמודדות מול המשטרה. מרוץ האופניים "טור חומצת החלב", שאמור היה להתקיים לפני כשבוע, קוצר לקטע אחד (במקום שניים) והפך למרוץ קריטריום, לאחר שמהמשטרה היתה עסוקה בשלל אירועים ולא הגיעה לטיפול באישורים לקיום הקטע השני (בפארק רמת מנשה) עד שנותרו כ- 48 שעות לזינוק של הקטע השני וכ- 24 שעות לזינוק של הקטע הראשון (הקריטריון שהתקיים).

מאיגוד האופניים הישראלי נמסר, שהם שילמו בשנת 2013 סכום של  131,774 שקלים על תשלום למשטרה עבור קיומם של 5 מרוצי כביש ועוד 60,000 שקלים על "טור ערד" בלבד. לאחרונה הודיע איגוד האופניים על ביטולם של חמשה מרוצים בעקבות בעיות קשות של תזרים מזומנים.


משטרה לפני זינוק לתחרות אופניים131,774 שקלים לארגון של חמש תחרויות אשתקד


מנכ"ל איגוד האופניים ירון דור אמר לשוונג היום כי, "רוב משרדי הממשלה מעבירים תקציבים מאוחר במהלך השנה לאחר שהאירועים נעשו. המשטרה דורשת את הכסף במזומן מה שגורם לבעיה תזרימית אקוטית ואפילו עד עיכוב תשלומי משכורות לעובדים וביטול אירועים".

להוציא את מנכ"ל איגוד האופניים ומארגן טריאתלון הנשים דן דבוסקין, כל מי שעימו דיברנו עימו במהלך הכנת הכתבה העדיפו לא להיחשף, "כדי לא לקלקל את היחסים הרגישים עם המשטרה" כדברי אחד מהם. רבים העידו במהלך הכנת הכתבה, כי מעולם לא ראו מסמך מסודר הקובע עלויות שיטור לסגירת כבישים לאירוע וכולם כאחד אמרו כי זה נקבע מול מפקד משטרת התנועה במחוז בו מתקיים האירוע ועל ידו.

את תגובת המשטרה לא ניתן היה לקבל עד למועד פרסום הכתבה.

22.5.2014


יאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג