טריאתלון המכביה ויהודי העולם

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק



כל זמן שישראל לא תהיה חלק מסבב תחרויות איגוד הטריאתלון הבינלאומי (ITU) ניחוחות חו"ל נריח רק ב-דיוטי פרי.
אלא שפעם ב-4 שנים במסגרת משחקי המכביה נוחתים פה יהודים מכל העולם ובטריאתלון המכביה ה-17 שנערך באשקלון זכינו לשמוע לצד צעקות בשפת הקודש גם קצת אנגלית מקנדה, ארה"ב, דרא"פ ואנגליה וספרדית מארגנטינה ומקסיקו. קינחנו באיטלקי קטן. תענוג.

בנסיונותי לאתר טריאתלט – מכביסט – יהודי גאה וספורטאי בכל רמ"ח איבריו מצאתי את Josh Riff.
2:07 שע' לקח לו לחצות את קו הסיום – מקום 7 כללי ו-2 בין הזרים – ולהתפנות לשאלות בסגנון ישראלי.
ד"ר ג'וש ריף גר במונטריאול, קנדה. הוא בן 30 ולצערכן בנות ישראל הוא נשוי באושר. הוא עובד בבי"ח – משהו בסגנון ER, מדבר מעט עברית בעיקר בביקורים בארץ.



כמה שנים אתה בעניני טריאתלון ואיך הגעת לעיסוק בתחביב זה?
לפני כ-9 שנים שיחקתי בכלל רוגבי. חבר הציע לי להתאמן כדי לשמור על כושר. הוא הציע טריאתלון, אני הסכמתי ואז הוא אמר לי שבעוד שנה יש את משחקי המכביה (2001). צחקתי. לא האמנתי. היום אני כאן. מאוהב בענף הזה.

איך אתה מתאמן בחו"ל ומה עושים בחורף בקנדה?
בשל אופי העבודה שלי – רופא במשרה מלאה מאד, אני נאלץ להתאמן לבד. בחורף כולם נכנסים לחדרי הכושר, רצים על מסילות ורוכבים על אופני כושר. אם מזג האויר מאפשר ואין קרח על האדמה אפשר לצאת לרוץ בחוץ, לבושים היטב כמובן.

בישראל תופס חזק שגעון ה-IRONMAN מה איתך?
תאמין או לא אבל באוקטובר האחרון השתתפי באליפות העולם בהוואי וקבעתי שם זמן של 10:01 שעות (מקום 103 כללי). את הקריטריון להשתתפותי באליפות העולם השגתי בתחרות חצי איש ברזל שנערכה במרילנד. אני טוב במרחקים ארוכים הוא אומר בצנעה. על שגעון ה-IM בקנדה אין צורך להרחיב. המדינה מנפקת אלוף עולם סדרתי בדמות פיטר ריד

אי אפשר בלי כמה שאלות בנושא ישראל וציונות
האם זאת הפעם הראשונה שלך בישראל? ומה בנוגע לעליה ארצה?

למרות שאין לי קרובי משפחה בישראל זאת כבר הפעם ה-רביעית שאני בישראל. רק סיימתי את ההתמחות כך שבשלב זה עליה ארצה אינה על הפרק.

איך אתה נהנה בישראל עד כה ומה הרגשת כאשר שמעת על הפיגוע בנתניה?
אני אוהב את ישראל מאד בעיקר את זה שכולם פה אחים (או לפחות מתנהגים כך). גם העובדה שכולם פה יהודים מרגשת אותי. ודבר אחרון שנוגע ללבי היא העובדה שעל כל דלת ודלת קבועה מזוזה!.
בנוגע לפגוע בנתניה יש לי כבוד רב לישראלים בשל הקורבן שהם מקריבים לכל העם היהודי ברחבי העולם. אני מודע לעובדה שאם יקרה משהו נורא ליהודי העולם – ישראל היא הבית. ההערכה שלי כלפי היהודים – הישראלים החיים במדינת ישראל היא עצומה!!!

האם נתקלת כבר בנהג הישראלי?
על תופעת הנהג הישראלי שמעתי כבר מזמן. בימים קודם התחרות הזדמן לי לרכוב פה באיזור ואת מה ששמעתי חשתי על בשרי. הנהגים פה עוברים כל כך קרוב לרוכבים שזה ממש מפחיד. אני בטוח שכאשר יהיו יותר רוכבים בארץ הנהגים ילמדו לכבד אותם. בקנדה מכבדים את רוכבי האופניים הרבה יותר.

ולסיום – איך אתה מסכם את התחרות היום?

התחרות היתה נהדרת, המשתתפים, המעודדים, נבחרת קנדה ומשפחתי (הורי הגיעו ביום רביעי לקראת התחרות). שני התאומים שלכם – האחים אלתרמן ראויים לציון. אני נהנתי מאד. היה כיף גדול.



ג'וש והאשה

קישורים קשורים
תמונות מטריאתלון המכביה
תוצאות מטריאתלון המכביה
ולמי שלא מאמין – RIFF, JOSHUA באליפות העולם 2004 – מקום 103.
שימו לב



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג