טריאתלון אילת 2005 – סיכום

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק



כמויות הטריאתלטים שעלו גלים גלים ממימי מפרץ אילת היוו את ההוכחה הברורה והמוחשית ביותר לפופולריות של הענף בארץ בשנה האחרונה. כ-1400 טריאתלטים השתתפו במקצה קבוצות ואליפויות ישראל לילדים ונוער ביום שישי. כל כך הרבה אנשים שאפילו אדי מרקס – רוכב האופניים האגדי נבלע בתוכם ונוכחותו כמעט שלא הורגשה. אך ההפנינג של שישי היה ההכנה לשבת – ההצגה הגדולה – תחרות טריאתלון בינלאומית עם כל האלמנטים הדרושים לבידור הקהל – 5 הקפות אופניים בתוך העיר אילת ו-7 סיבובי ריצה סביב עיר המלכים הצמודה למלון ספורט.

בזמן שבאיגוד האופניים שוברים את הראש איך להגדיל את נפח המשתתפים בתחרויות הכביש וההרים, מגרד מזכ"ל איגוד הטריאתלון ומנהל התחרות – מייקי כץ את ראשו. הצרה שלהם היא הדאגה שלו: איך לדחוס למסלולים השונים כמות אדירה של 1400 משתתפים?
התוצאה היתה מרשימה!!!

ילדי העתיד
שאול דולב, האבא והאמא של קבוצת טריאתלון להבים – מקבוצות הטריאתלון הגדולות בישראל, סיפר לי בגאווה גלויה כי 160 הילדים (עד גיל 13) המשתתפים בתחרות הוא מספר המשתתפים הגדול ביותר בתחרויות טריאתלון. עד שיובל חץ תפס את המיקרופון כאשר סיים את המקצה האולימפי, הזכיר שאול לקהל את אשר אמר לי רק אתמול.
ויש לו סיבה להיות גאה.
אגב, רון דרמון מלהבים הוא אלוף ישראל לילדים עד גיל 12. ברכות לרון.
דרך ארוכה עשתה טל רציבסקי מקיבוץ סאסא עד העיר אילת אך המאמץ משתלם. טל היא אלופת ישראל לילדות עד גיל 12 וסיימה פחות מ-2 דקות וחצי אחרי האלוף.


רון דרמון אלוף הילדים
צלם: אורי מרשנסקי

עתודה ישראלית
מאות הטריאתלטים שהשתתפו בקרב קבוצות הגיל במקצים האולימפיים ומקצי הספרינט נותנים בסיס רחב לראש הצר של פרמידת הטריאתלון הישראלית. כאמור אין ספק לגבי רוחב הבסיס. לגבי הראש עוד חזון למועד. בכל אופן כשאני רואה את יונתן מלכא שועט על מסלול הריצה ואחריו דולק אור ברגר, יש יסוד להיות אופטימי. שני הטריאתלטים האלו נראים מצוין. גיא כפתורי ובר פוגל (בן ה-16!!!) אשר סיימו אחרי השניים נותנים עוד עומק ותקווה לטריאתלון הישראלי התחרותי.
יונתן מלכא הוא אלוף ישראל לנוער 1:03:41 שעות.
גילי צוקרמן היא אלופת ישראל בנערות 01:17:15 שעות. את המקום השני והשלישי יאכלסו האחיות לבית חסון יעל וגלית בהתאמה.

נוסעים הרבה סובלים מעט-מקצי הספרינט
באופן אישי אני לא מבין למה להדרים כל כך רחוק כדי לסבול כל כך מעט. איציק רובין לא חושב ככה. גם לא ארי אוריאלי וגם לא בועז אייזנברג. את הדרך הארוכה דרומה הם יחזרו עם גביע מנצחים בקטגורית הספרינט עד גיל 39.
עדית פרץ תחזור לפתח תקווה עם גביע מזהב על נצחונה וליידה יעמדו ענת ענב ואליס דהן.

רשימת המקצים ארוכה ורשימת המנצחים ארוכה עוד יותר ותופיע בשוונג בהמשך. עד אז אני חייב לציין את ירון רם – מנצח האולימפי בגילאי 40+ אשר שיחזר את הצלחתו מהשנה שעברה. בגיל 43 (אין שום קשר בין הגיל לבן-אדם) הוא רץ 10 ק"מ ב-39:19 דק'. מדהים.

בטריאתלון של היום הכל נסגר בריצה אבל כל הטריאתלטים יעידו כי צד אחד באופניים היה נורא נורא נורא קשה. גם לאלו שעשו דראפטינג – ועליהם עוד ידונו בפורום. בוא נאמר כך – לרכוב 60 קמ"ש בחזור לא מפצה על המלחמה ברוח בהלוך. הרוח הקשה הזאת מייבשת, מאטה ושוברת. אגב, ערב התחרות הועף אחד הטריאתלטים לכביש ממשב רוח חזק במיוחד ולא התייצב על קו הזינוק למחרת.


אור ברגר דולק בעקבות יונתן מלכא

צלם: עופר ביידה

ומה עוד?
שי פיפמן כבר לא מתאמן בצורה מקצועית וויתר השנה על מקצה העילית לטובת האולימפי עד 39 אותו ניצח בצורה משכנעת.
הסדר המופתי והזינוקים המדורגים לא מנעו מכמה משתתפים לצאת מהמים כאשר הם חבולים בחלקי גוף שונים.
ביום חמישי התקיימה ריצת התחתונים המסורתית הדבר המסעיר ביותר שהיה שם – זוג תחתונים ענק – ייבוא מאיטליה – לתוכו חדרו בניחותא 2 גברברים וגברת אחת.

ועכשיו לעלית גברים
16 הגברים אשר התיצבו על קו הזינוק השלימו תחרות בינלאומית אמיתית אף כי דלה במשתתפים. מזכ"ל האיגוד מקווה כי בשנה הבאה המספר ישולש. הלוואי. עד אז ראינו (שוב) כי כדי להיות טריאתלט מנצח לא מספיק להיות שחיין מעולה. Sanson הצרפתי יצא ראשון מהמים בהפרש ניכר לרכיבת סולו. מאחוריו דלקה קבוצת רכיבה רב לאומית בראשות מנצח התחרות, הדני Henning והתאומים הישראלים. בעליה לקצה המסלול (שיפע 6%) היה זה דן אלתרמן אשר פרץ וברח לדבוקה אשר עבדה קשה כדי לשמור אותו. אלתרמן לא מאתמול בענף והוא יודע כי הכל ייסגר בריצה. מאחר וידע מה שווה הדני בריצה הוא התפוצץ באופניים בתקווה לייצר פער גדול אשר יספיק לו בריצה. אלתרמן התבדה והשויצרי עם יכולת ריצה עדיפה (31:30 דק') הדביק את הישראלי ועקף אותו. עד הסיום הוא לא שמט את ההובלה וחצה את קו הסיום תוך שהוא מקדים את דן ב-15 שניות. 02:01:08.85 שעות למנצח הדני אשר החום והיובש האילתי לא ריגשו אותו במיוחד. התאומים לראושנה זה זמן רב לא יעמדו בראש הפודיום למרות שכרגיל זו הפעם המי יודע כמה הם אלופי ישראל. אור ברגר המוכשר סיים שלישי ולמי שהשם הזה מצלצל מוכר מראש הכתבה לא טעה. אור ויונתן השתתפו אתמול באליפות ישראל בספרינט כך שאור ברגר הוא סגן אלוף ישראל לנוער עד 19 ושלישי בישראל במקצה האולימפי.

שמועות
ערב התחרות הופצה שמועה אשר הגיעה וכוונה לאוזנו של מאמנה של נינה פקרמן, נתי ים, כי חלי רוזנשטיין הולכת לעשות לה חיים קשים בשבת. המאמן וחניכתו העדיפו להתרכז בהכנות לתחרות ובמהלך יום השישי הם ביקרו במסלול האופניים ובים.
ברגע האמת היתה זאת פקרמן אשר הוכיחה כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד. נינה הובילה על חלי לכל אורך התחרות תוך שהיא מגדילה את הפער ממנה.

עלית נשים
מהביצה הישראלית לתחרות הבינלאומית בהשתתפות 6 נשים בלבד. על חרושת השמועות הישראלית לא שמעו האנגליה, הניו-זילנדית והבלגית. ומה שנראה כמו התחלה של בדיחה הסתיים עוד בשלב הים. ליאנדה קייב הבריטית ואנדראה היואיט הניו זילנדית נעלמו לשאר הבנות כבר בשלב הרטוב של התחרות. באופניים הן עבדו יחד ורק בריצה הראתה הבריטית התמירה לניו זילנדית היפה מה שווה נסיון עדיף ורמה עולמית. 38 הדקות ו-34 השניות בהן רצה את 10 הקילומטרים יזכו את הבריטית ב-1500 יורו.
הרחק מאחור נלחמה נינה להדביק את סוס הבלגית באופניים. הבלגית לא ויתרה ונלחמה בשיניים וגם היא הוכיחה שריצה טובה מספיקה להכריע תחרות טריאתלון בעידן החדש.
שלוש הנשים הזרות ירדו מ-שעתיים ועשרים דקות נינה פקרמן היתה היחידה שעוד היתה קרובה איכשהו. שונה נובאק – הקנדית שעשתה עליה וחלי סיימו מעל 2:36 שע'.

אחר הצהריים תיפרד העיר אילת ממאות הטריאתלטים הקשוחים ותחזור להיות עיר נופש של אוכל וים עד השנה הבאה.
עד השנה הבאה תוכלו לשטוף עיניים בתמונות המתחרים הרבות בשוונג.
אנחנו כבר לא יכולים לחכות…..


המנצחים
צלם: אורי מרשנסקי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג