טריאתלון אילת כשהמטרה היא ל- 2012

חם מאוד צפוי להיות בעיר אילת ולא מדובר בטמפרטורות. תחרות הטריאתלון המתוכננת לסוף השבוע תכלול את אליפות הארץ, מקבץ מובחר של טריאתלטיות וטריאתלטים מחו"ל, והפנינג ספורטיבי שאליו ישאו עיניים מאיגוד הטריאתלון הבינלאומי. ניר רייכמן מדווח 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


חם מאוד צפוי להיות בעיר אילת ולא מדובר בטמפרטורות. תחרות הטריאתלון המתוכננת לסוף השבוע תכלול את אליפות הארץ, מקבץ מובחר של טריאתלטיות וטריאתלטים מחו"ל, והפנינג ספורטיבי שאליו ישאו עיניים מאיגוד הטריאתלון הבינלאומי. ניר רייכמן מדווח 

מאת:ניר רייכמן


בדרך כלל שאנו מדברים על 2012 אנו מתכוונים על המשחקים האולימפים שיערכו בלונדון ועל הנבחרת שתעמוד או לא תעמוד שם על קו הזינוק. איגוד הטריאתלון, בצעד אמיץ, החליט להציב לעצמו מטרה נוספת והיא לארח את אליפות אירופה בטריאתלון פה בארץ בשנה זו, תחרות שטרם ראינו כמותה בארצינו אשר תביא יותר מ- 2000 ספורטאים מחו"ל מכל הרמות. תחרות מאורגנת ומוצלחת באילת תגדיל את הסיכוי להיבחר על-ידי ה- ITU, שצפוי לקבל את ההחלטה באמצע 2010.

הפסטיבל הגדול שלנו יחל כבר ביום רביעי, היום בו מרבית הספורטאים יגיעו לאילת. שלל דוכני האקספו יפתחו, אלפי אופניים יתאספו בלובי של מלון 'ספורט', וההכנות יחלו לטריאתלון שהאווירה המרגשת בו לא פוסקת עד המתחרה האחרון שיחצה את קו הסיום. השנה, למעלה מ- 1700 מתחרים יעמדו על קו הזינוק בקטגוריות השונות. במוקד התחרויות תהיה תחרות העילית שתתקיים ביום שבת, והיא תקבל משנה חשיבות כיוון שאנו תחת העיניים הבוחנות של האיגוד האירופי.

בניגוד לתחרויות הבין-לאומיות שאירחה אילת הפעם יהיה דגש רב במקצה הנשים. לא פחות מ- 6 טריאתלטיות יתמודדו על המקום הראשון. אלה פרדריקסון הדנית, שרק לפני שבוע עלתה על פודיום בסבב גביע העולם ונחשבת לכוח עולה, קלאמר, ההולנדית הצעירה, שניצחה את פרדריקסון לפני חודש באלניה וכיום היא במקום 4 באירופה ו- 3 בעולם לנוער, קאלרס, הולנדית צעירה אחרת שניצחה את קלאמר באליפות אירופה וסיימה שם במקום השני, נחשבת לאחת האצניות המובילות בנוער.

בנוסף אליהן יגיעו גם סזניק הפולניה, כיום מדורגת במקום 11 באירופה, ונסה רוו הבריטית המנוסה, ויוליה ספונובה, אלופת אירופה ל- U23, שניצחה באילת בתחרות הנוער ב- 2006 (ענתה אז לשם יליסטרטובה), הפעם היא תגיע עם בעלה, דנילו ספונוב, המועמד הבכיר בגברים. לצערנו לא רשומות לתחרות נשים מישראל.

 

 
יוליה ספונובה / צילום: ניר רייכמן

בגברים, ישנם שמות בולטים אחדים שמועמדים לניצחון לצד ספונובה, כמו הפולני יסקולקה, מקום 13 באליפות אירופה לשנה זו, ומועמדים נוספים שביום נתון מסוגלים להפתיע: ניקולס ריצ'י הבריטי, אלוף אירופה ל- U23 ב- 2007, וגרגורי ראואל, שסיים רביעי בסבב גביע העולם בהונגריה, ריצ'י וראואל הם שחיינים חלשים יחסית, אולי זה יהיה טוב לשניהם.

המועמדים המובילים בקרב על אליפות ישראל רן ודן אלתרמן, הוכיחו שבבית הם מסוגלים לנצח כל אחד, אך גם בקרב על הניצחון בתחרות הסבב האירופי יש להם סיכוי טוב לנצח. יונתן מלכא, הצעיר, שחוזר לכושרו, נראה כרגע היחידי שמסוגל להתקרב אליהם בקרב על התואר המקומי.

האירוע הגדול והחשוב של הטריאתלון הישראלי יכיל בתוכו גם את אליפות ישראל לילדים, נערים, נוער ובוגרים בקבוצות הגיל השונות. כל אחד מהם יזכה במספר ימים של כיף, גם מעצם ההשתתפות באירוע וגם מהחוויה הייחודית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג