טיפים לרכישת אופניים – חלק א'

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:כתב שוונג




כל שנה אנו מקבלים שאלות ופניות רבות בנוגע לרכישת אופניים. מתי כדי לקנות, היכן ואיזה סוג? הן שאלות נפוצות. אז לכל הרוכבים, אנשי משפחות, חברים לרכיבה והחברים של החברים, ריכזנו למענכם עשרה טיפים כיצד כדי לרכוש אופניים






מה לקנות?

מה עדיף לקנות, אופני שטח עירוני או כביש מקצועני?

"איזו חברה יותר טובה; Cannondale, Orbea, Scott, Schwinn או Cervelo?", זו שאלה, שבדרך כלל נשאלת על ידי רוכשים חדשים. בזמן שלכל מותג יש את מועדון המעריצים שלו, לא יהיה ניתן לענות על השאלה הזו, ולא מטעמים פוליטיים, אלה, שפשוט זו לא השאלה הנכונה – אתם רוכשים אופניים, ולא מותג. אם רוכשים אופניים לפי מותג, למעשה רוכשים על פי שיקול של סגנון ולא לפי שיקולים המצביעים על הביצועים. כאשר מחליטים על זוג האופניים המתאימים ביותר, הדגם הוא הנתון החשוב שצריך לקחת בחשבון. בכדי למצוא את האופניים הרצויים, ראשית, יש להגדיר את טווח גובה הקנייה ולדעת לאפיין את תחושת הרכיבה שמתאימה ביותר, ורק לאחר מכן, לחפש דגם מתאים מכל מותג אפשרי.

שאלה נוספת שנשאלת בדרך כלל לפני שרוכשים אופניים, היא האם כדי להזמין אופניים לפי בקשה מיוחדת ולפי מידות ברורות, וכו'? ישנה אפשרות להזמין אופניים במיוחד לפי מידה, צבע וגלגלים, אך בשביל לעשות זאת כדי לדעת בדיוק מה רוצים, לשוחח עם בונה האופניים ולהסביר לו במדויק את סגנון הרכיבה האישי והמגבלות, ורק אחר כך לבצע הזמנה.



מתי חנויות האופניים מקיימות מכירת חיסול?


אופניים זה כמו מכונית, מידי שנה בשנה מגיעים דגמים חדשים לחנויות האופניים, בדרך כלל בעונת הסתיו כשמסתיימת עונת הרכיבה. כאשר הרוחות מתחזקות לקראת החורף, זה גם הזמן הטוב ביותר למצוא מבצע מפתה לרכישה, וגם בגלל שבעלי החנויות אינם מעוניינים שדגמים ישנים ישבו עדיין אצלם בחנות. אפשרות נוספת היא בזמן, שדגמים חדשים ופופולאריים בגדלים שונים נמכרים בעונת הקיץ, זו הזדמנות טובה לקנות דגם משנה שעברה במחיר נמוך מאוד. אולם, צריך לעשות שיעורי בית לפני, למשל, ישנם דגמים מסוימים המשתנים כל כמה שנים, לכן אם הדגם שונה רק בצבעו או בכמה פריטים קטנים, זו תהיה הזדמנות טובה לרכישה ולחסוך כסף. אבל, אם השינויים בדגם הם בולטים וחשובים יותר כדי לקנות את הדגם החדש או להמשיך לחפש. היזהרו מדגמים ישנים מאוד, שינויים טכניים במרכיבים מתרחשים מהר בשוק האופניים.



האם אפשר להתמקח על המחיר?


תמיד אפשר לנסות, אך אל תצפו מהמוכרים להיות גמישים מידי בדגמים חדשים, הרווחים ממכירת זוג אופניים הם נמוכים מאוד. מאוד טבעי שמוכר האופניים בחנות יפתה ברכישת מוצרים נלווים כמו, קסדה, דוושות או מכשיר ממוחשב, ועוד כל מיני מוצרים אחרים, כדי שתוסיפו עוד כמה שקלים לקניית האופניים. שרות זה אזור שבו אפשר להשיג הערכה לכסף. ישנן חנויות שיתנו במשך השנה בה נרכש זוג האופניים החדשות טיפולים שונים וחלקי חילוף בחינם לכן, כדאי לשאול בעת הרכישה את המוכר אם קיים שירות כזה אצלו בחנות.

אם אינך מרוצה מההצעה שהוצעה לך על ידי המוכר, אל תרגיש מחויב ותמשיך לכיוון החנות הבאה, אתה עשוי למצוא זוג אופניים טובים יותר ובמחיר טוב יותר. המלצה טובה תהיה לאלו שבשכונתם ישנה חנות אופניים, כך חוסכים זמן רב, כסף ומקבלים שרות טוב יותר. מוכרים יעשו המון למען אלו שיוכיחו את נאמנותם לחנות.



האם כדי לקנות אופניים עשויים סיבי קרבון (carbon-fiber)?

ברור, אולי, רק אם אתה מוכרח. קרבון הוא חומר קל ביחס לחומרים אחרים, והוא נועד למען רכיבה איכותית מיוחדת, שחומרים אחרים אינם יכולים לספק. אם הנך רוכב תחרויות, סיבי קרבון מציעים את תערובת החומרים הטובה ביותר בכדי לגרום לאופניים להיות קלים יותר, אווירודינמיים וקשיחים, אך הם גם יקרים מאוד. לא כל זוגות האופניים שעשויים מסיבי קרבון שווים זה לזה, ישנם זוגות שמחירן נמוך בגלל כמות נמוכה של סיבי קרבון, ולכן הם יהיו כבדים יותר ופחות חזקים, ולעיתים גם הרכיבה עליהם אינה נעימה.

אם אין את התקציב לקניית סוג זה של אופניים, אפשר להסתפק מלא מעט דגמים מקצועיים עשויים היי-טק אלומיניום או חומרים מעורבים של סגסוגת וקרבון, אשר הם קלים וחזקים אך ברכיבה עליהם תורגש מעט כבדות. אם מחפשים נסיעה חלקה ושקטה, קרבון מספק את הסחורה, אך צריך להבין שגם חומרים אחרים כמו ברזל וטיטניום, שניהם ממשיכים להתקדם בפיתוח שלדות האופניים. בסופו של דבר, יהיה עליך להחליט כמה כסף אתה מוכן להוציא למען רכיבת אופניים.



האם כדי לרכב על אופניי נשים?



גודלם של האופניים נמדדים לפי המידות הפיזיולוגיות של גבר. אופניי נשים מיוצרים לפי מידות כלליות של אישה ולפי צרכיה, כגון, דוושות קטנות וכידון צר יותר. כמה חברות אופניים לעיתים מכוונות את השלדה כדי שתתאים לאישה קלת משקל הרוכבת עליהם. כל זה מוביל ליתרון ברור שיכול לשפר את ביטחון הרכיבה. בכדי לדעת אם עדיף לקנות אופניים של נשים, יש למצוא חנות עם מבחר גדול של אופניי נשים. נסו אותם ברכיבת מבחן ליד החנות ואחר כך תשוו אותם לאופניי גברים: סעו מהר, תפנו חזק לצדדים ותבצעו כמה ביצועים קלים. ישנו סיכוי שתמצאו את אופניי הנשים מתאימים לכם יותר.

טיפים לרכישת אופניים – חלק א



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג