טיפים וכללים לשחייה במים פתוחים

מאמן השחייה דניאל קציר עם שישה טיפים חשובים לשחייה במים פתוחים בזמן תחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משחה הים האדום 2
משחה הים האדום 2

בשבועות הקרובים תפתח עונת השחייה במים פתוחים וזה הזמן להזכיר וללמוד כמה כללי יסוד חשובים, שהרי שחייה בים אינה דומה לשחייה בבריכה:

1. ההכנות לפני המשחה: אל תבוא לתחרות עם בגד ים חדש ומשקפת שלא ניסית בעצמך לפני התחרות. אם בגד הים יהיה לוחץ מדי, הוא יפריע לך במהלך המשחה וישאיר סימנים על הגוף. אם המשקפת לא תהיה הדוקה מספיק, יחדרו מים לתוכה ואתה תסבול מראות לקויה. מרח בוואזלין את גופך בבית השחי, בכתפיים, בצוואר ובחלק העליון של הזרוע, כדי להימנע מחיכוכים עם המים.

כל מה שרציתם לדעת על מסלול ישראמן צפון

ככל שאתה מתקרב לכיוון קו הסיום הגבר את קצב השחייה. ישראמן צפון | צילום: צלמי שוונג

2. לשחות במשחה בתוך הדבוקה: בתחילת המשחה כל השחיינים המשתתפים בתחרות רצים יחדיו לתוך המים ומתחילים לשחות בדבוקה. בתוך הדבוקה קיימת צפיפות רבה. לכן בעיטות ודחיפות בין השחיינים הם חלק בלתי נפרד מהמשחה. אם אתה שחיין חזק, רצוי שתשחה מחוץ לדבוקה ותנסה לפרוץ קדימה. אם אתה שחיין בינוני, כדאי לך לשחות בתוך הדבוקה ולעשות כל מאמץ לא לאבדה, כי אם תאבד את הדבוקה יווצר פער במשחה בינך לבין שאר השחיינים שתתקשה להשלים לבד, ואז גם תוצאת המשחה תהיה הרבה פחות טובה.

עוד כתבות שחייה
קפוץ למים: אסטרטגיות שחייה במים פתוחים
תכנית אימונים ל-1,500 מ' ו-1,900 מ'
מגע חכם: 10 אפליקציות שחייה

3. דרפטינג: בזמן המשחה נסה, במידת האפשר, לשחות על שובל הגלים שמותירים רגלי השחיין שלפניך. מותר לעשות דרפטינג בארץ ואף כדאי, וזאת מבלי לפגוע ברגלי השחיין שלפניך. כך תחסוך לעצמך אנרגיה בשיעור של 15% עד 30% במשחה שתוכל לנצלו לקראת סיום המשחה, כשתצטרך להגביר את קצב השחיה ולפרוץ קדימה לקו הסיום.

טריאתלון ישראמן צפון

בתוך הדבוקה קיימת צפיפות רבה. ישראמן צפון | צילום: יאיר בן עמי

4. ניווט: נסה לבדוק את המסלול לפני התחרות ולסמן לעצמך בראש נקודות מפתח במהלך המשחה. זה יתן לך אינדיקציה למקום המצאותך במהלך המשחה ולמרחק שכבר הספקת לשחות. כשאתה שוחה אתה חייב לבדוק את הניווטט במשחה, כדי שלא תסטה מהמסלול. אל תרים את הראש פעמים רבות מדי כדי להסתכל ימינה ושמאלה לקו החוף. הרם את הראש לשניות רק עד לגובה שהמשקפת תהיה מעל פני המים ותסתכל ימינה או שמאלה להרף עין. המשך לשחות ולנשום באופן רגיל פעם לצד ימין ופעם לצד שמאל. אם אתה השחיין המוביל את הדבוקה, הרם את הראש פעם בעשר תנועות, כדי לוודא שאתה שוחה בכיוון הנכון ובקו ישר.

5. המצופים במשחה: כידוע, המצופים נקבעים במיקום ובמרחק ידוע מראש, וכל שחיין חייב לשחות מסביב למצוף ולהקיפו. שחה קרוב מאוד למצוף, כדי לצמצם את מרחק השחייה שלך. הגבר את השחייה לקראת ההגעה למצוף, כי כל השחיינים ינסו להגיע קרוב למצוף ויהיו שם דחיפות ובעיטות, אז כדאי לך להתכונן לכך נפשית מראש.

6. קו הסיום: נסה להיות רגוע וממוקד במהלך כל המשחה. אם אתה מרגיש לחוץ מדי בשלב מסוים, עבור לשחיית גב לשניות אחדות, וקח נשימות עמוקות עד שתירגע. כשתחזור לשחות חתירה, חזור לשחות בקצב הרגיל שלך.
ככל שאתה מתקרב לכיוון קו הסיום הגבר את קצב השחייה, ולקראת המטרים האחרונים במשחה שחה בכל הכוח שנותרר לך, כדי להגיע לקו הסיום.


דניאל קציר | מייסד מרכז השחייה easyswim



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג