טיול החודש: סובב שדה בוקר

צובר אוהדים נאמנים מדי חודש, טיול האופניים שכולם מדברים עליו- טיול החודש, של אתר שוונג, מסביב לשדה בוקר. בן גוריון, נופי הנגב ועוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

צובר אוהדים נאמנים מדי חודש, טיול האופניים שכולם מדברים עליו טיול החודש, של אתר שוונג, מסביב לשדה בוקר. בן גוריון, נופי הנגב ועוד

מאת:רן גנור


תיאור המסלול :
מסלול מעגלי באורך כ-30 ק"מ המביא אותנו לנקודות היפות ביותר סביב אגן שדה בוקר, רכס חלוקים, ערוצי נחלים העץ (נוקד), הטרסות, בוקר  ותצפיות מרהיבות משדה צין השטוח אל  בקעת נחל צין הענקית והמרשימה הנפערת מולנו במלוא הדרה.

נתחיל מחניון הרועה ונרכב עד לתחילתו של שביל הטרסות בו בוצעו ניסויים חקלאים ע"י אוניברסיטת העברית בשיות גידול והשקיה מדבריים, נמשיך ונחצה את נחל הרועה והסכר ההרוס ונמשיך לעבר הטיפים האינדיאנים בחוות זית במדבר וחוות נחל בוקר הסמוכה.

לאחר מעבר זהיר של הכביש נכנס לנחל נוקד היפה שנקרא "נחל עץ" על שם עץ שיטה ענק ממדים הגדל בו ומסומן במפות בריטיות מנדטוריות של המאה הקודמת. תחת העץ נערוך הפסקה למנוחה, נשנוש ושתייה.

מיד לאחר השיטה השביל עולה לנקודת תצפית מרשימה על כל אגן שדה בוקר ומצוק הצינים. בנקודת תצפית זו נמצאת אנדרטה צנועה אך מרשימה שהוקמה לזכרו של עומרי חיים יעקובוביץ אלמקייס, חייל גולני שנהרג במלחמת לבנון האחרונה וחלק ממשפחתו נמצאת במדרשת בן גוריון.

עוד ניתן לראות בנקודת התצפית את קיבוץ שדה בוקר, את מדרשת בן גוריון, את השטחים החקלאיים של הקיבוץ, את הר צרור ואת מצוק הצינים מעברו הדרומי של נחל צין.

לאחר נקודת התצפית יורד השביל בדרך עפר אל חורבת חלוקים היא חורבה שעיקר הממצאים בה הם מהמאה ה- 10 לפני הספירה, התקופה הישראלית (ולטענת חלק מהחוקרים ימי הממלכה המאוחדת)

לאחר רכיבה קצרה במקביל לכביש, על דרך העפר הצמודה אליו, עולה השביל על סכר הרועה. סכר זה הוקם על ידי יהושע כהן, איש הלח"י, שלאחר הקמת המדינה, על מנת להגשים את הציונות על פי תפישתו, חבר ליושבי קיבוץ שדה בוקר ועלה אל הנגב והפך לחברו ושומרו של בן גוריון כשזה ירד ב 1953 לצריף בקבוץ שדה בוקר.

השביל ממשיך על הר צרור, עם תצפית קרובה יותר על בקעת צין, אח"כ דרך מיצד צין ותצפית על מעלה צין, המשך בסינגל חביב אל פארק הפסלים הצופה גם הוא על בקעת צין ומשם חזרה בשביל רחב לאורך שדה צין  אל נקודת הסיום כשבדרך נחלוף ליד צריף בן גוריון (הצריף ניתן לביקור והוא  סמוך מאות מטרים בודדים  מטרים מנקודת הכינוס של הטיול – כניסה אחורית מתחנת הדלק ישירות לצריף אפשרית בסיום  הטיול – הכניסה בתשלום בקופת הצריף). סיום הטיול בתחנת דלק שמול חניון הרועה שם יחכה לנו אוהל נביעות עם אוכל , שתייה , מוזיקה וספות למנוחה.

המסלול משולט מראש בשילוט "רוכבים עם נביעות" – כל רוכב יכול לרכב באופן עצמאי בקצב שלו, אך אין לעבור את המוביל ואין להישאר מאחורי המדריך/ג'יפ האיסוף.

אמבולנס ילווה את הארוע, כמו גם ג'יפ ליווי לעזרה בתקלות טכניות, רוכבים שהתעייפו וכו'.

בחזרה לאוהל נביעות יחכה לנו ליאור וצוות אוהל ה-FUN של נביעות עם מבחר מים בטעמים חדשים, כריכים, פירות ופינוקים.

תאריך: 27/12/13 יום שישי
נקודת התחלה וסיום: צמוד לתחנת "דלק"  ו"מנטה" על כביש 40 דרומית לקיבוץ שדה בוקר (מול חניון "הרועה") – המקום ישולט וידוגל בשלטי נביעות. יש לקחת בחשבון כשעתיים נסיעה מת"א (דרך כביש 6 ).
שעת כינוס ורישום: 07:30
הקלקה: 8:00 אחרי הרשמה וקבלת תג משתתף (לחבר באזיקונים לכידון) וצמיד/תג  השתתפות (יש לשמור לסיום לחלוקת הכריכים).
סיום משוער: 12:00
אורך המסלול: 30 ק"מ
דרגת קושי:  בינוני. הרכיבה בשבילי מדבר רחבים (דרכי 4X4 ) וקטעים קצרים של סינגלים זורמים (ללא דרופים/קפיצות) . יש מספר עליות וגם ירידות חלקן מדורדרות (המתקשים יכולים לעבור רגלית) ,  250 מטר טיפוס מצטבר.
דרגה טכנית:  קלה-בינונית. בכל זאת מדבר זה מדבר ותמיד חופן הפתעות, חריצים באדמה, סלעים , אבנים וסלעים …
המסלול אינו מתאים לרוכבים מתחילים וחסרי ניסיון ברכיבות שטח ארוכות.
מגנים: מומלץ לרכב עם מגני מרפקים/ברכיים.
משך הטיול: כארבע שעות.
גילאים: 13 ומעלה בעלי ניסיון ברכיבה למרחקים.
• ניתן לשכור אופניים וקסדה בהזמנה רצוי 3  ימים מראש.
לצפייה במסלול –  לחצו כאן

הרשמה ומחירים
50 שקלים – הרשמה מראש באתר שוונג – לחצו כאן
ההרשמה תיסגר ביום חמישי 26.12.2013 בשעה 12:00 בצהריים
לנרשמים ביום האירוע עצמו – המחיר 70 שקלים יש להקדים ולהגיע עד 07:30 להרשמה מראש עם סכום מדויק של 70 שקלים במזומן בלבד!
השכרת אופניים מחנות "גיאופן" במדרשת שדה בוקר – מחיר 70 שקלים בלבד לרוכבי נביעות (במקום 80 שקלים מחיר רגיל) כולל קסדה.
באימייל: [email protected]
טלפון 08-6553350
גיאופן – המרכז לרכיבה מדברית.



הטיול הבא
 פרטים בקרוב…


מדריך הטיול – רן גנור
מדריך אופניים מוסמך. רוכב שטח מושבע שהפך תחביב למקצוע ומשלב את עולם ההייטק עם ההנאה שברכיבה. ומנהל עסק לטיולי אופניים בארץ ובחו"ל.


לצפייה בטיולים נוספים- לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג