טיול החודש: הירדן ההררי ונחל מחניים

"הירדן ההררי ונחל מחניים - קומפקט" הוא טיול מעגלי, לא ארוך אבל מלהיב בנופים המוגדרים בשמו. מרביתו בדרכים מסודרות וברורות, אך הוא כולל גם קטע טפוס לא קל וקטע טכני קצר. יוצאים מחניית "ראפטינג נהר הירדן" ומושכים דרומה, עד גשר בנות יעקב בשביל סלול ומשם בדרך הירדן ההררי. אחרי כ- 6 ק"מ מטפסים בכיוון כללי מערבה ומגב הרמה, כשאנו בערך בין כפר הנשיא לבין מושב משמר הירדן, חותכים צפונה אל חורבת ירדה הסמוכה למושב משמר הירדן, גולשים לנחל מחניים ולאורכו גולשים מזרחה ב"טיסה נמוכה" ונעימה עד כביש מס’ 918. פונים בשוליו דרומה וכבר השלמנו 20.5 ק"מ של טיול בנופי פרא שהניווט שלו ממש קל.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"הירדן ההררי ונחל מחניים – קומפקט" הוא טיול מעגלי, לא ארוך אבל מלהיב בנופים המוגדרים בשמו. מרביתו בדרכים מסודרות וברורות, אך הוא כולל גם קטע טפוס לא קל וקטע טכני קצר.
יוצאים מחניית "ראפטינג נהר הירדן" ומושכים דרומה, עד גשר בנות יעקב בשביל סלול ומשם בדרך הירדן ההררי. אחרי כ- 6 ק"מ מטפסים בכיוון כללי מערבה ומגב הרמה, כשאנו בערך בין כפר הנשיא לבין מושב משמר הירדן, חותכים צפונה אל חורבת ירדה הסמוכה למושב משמר הירדן, גולשים לנחל מחניים ולאורכו גולשים מזרחה ב"טיסה נמוכה" ונעימה עד כביש מס' 918. פונים בשוליו דרומה וכבר השלמנו 20.5 ק"מ של טיול בנופי פרא שהניווט שלו ממש קל.

מאת:אלי סט


אזור   הירדן ההררי וצפון רמת כורזים
נקודת מוצא   חניון ראפטינג נהר הירדן
מפות סימון שבילים     החרמון, הגולן ואצבע הגליל (מס' 1)  
עונה מומלצת   כל השנה
אורך מסלול   20 ק"מ
רווח אנכי מירבי   250 מטרים
רמת קושי   בינוני
         
איך מגיעים? נוסעים בכביש מס' 90 לצומת מחניים, שמצפון לראש פינה. פונים מזרחה לכביש מס' 91, אחרי כ- 6 ק"מ, בצומת גדות שליד חניון משמר הירדן, פונים צפונה לכביש מס' 918. עוד 1.5 ק"מ אתר ראפטינג נהר הירדן.
חונים, מכינים את האופניים והציוד, לא שוכחים מים, אבוב חליפי, כלי תיקון וטלפון סלולארי. חובשים קסדה ומאפסים את מד המרחק פה נקודת המוצא  1 .


בנ.צ. 20882701, רום 80 מ' מעפה"י
חוצים את מגרש החניה דרומה עד מחסום סלעים. עוברים ועוד קצת אחריו מחסום מתכת ירוק, דו-שיפועי, מהסוג המוכר מהסינגלים של הקק"ל. חוצים אותו ושם תחילתו של שביל מהודק המוביל דרומה לאורך הירדן. אחרי כ- 700 מ' השביל ממש על שפת הירדן.  

               בצידו השני של הירדן נראה מבנה, הלא הוא "בית המכס התחתון"

בנ.צ. 20902685, רום 60 מ' כביש ליד גשר ביילי והוא גשר בנות יעקב הישן. פונים ימינה (מערב) במעלה הכביש.

      גדר בטיחות בשולי כביש מס' 91. פונים שמאלה (דרום) ומדוושים  לידה.


לרגלי תל עתרת


בנ.צ. 20892680, רום 100 מ'
חוצים את כביש מס' 91 בעיקול הכביש ונכנסים לדרך הירדן ההררי, והיא דרך סלולה, המובילה דרומה ומסומש"ת אדום. עד מהרה מבחינים משמאל לדרך ב"מצד עטרת", שרידי מבצר צלבני על מעברות הירדן.

             
          נקודת תצפית מרשימה, שממנה ניתן לראות את הכנרת.

בתצפית הירדן ההררי



בנ.צ. 20862649, רום 50 מ'
מסעף דרכים מסומשו"ת. פונים ימינה, במעלה דרך סלולה, מסומשת כחול, שלאורכה שדרת אקליפטוסים. שימו לב !  פה תחילתה של עליה רצופה לאורך כ- 2 ק"מ, הק"מ הראשון מתון, השני קשה יותר.
        סוף העליה הקשה.  מימין לדרך בולטת  קבוצת אקליפטוסים ושם חורבת מונטר – ישוב יהודי עתיק. מומלץ כאתר למנוחה, קפה והמתנה לחברים הפחות מהירים.  מהחומה שלרגלי האקליפטוסים אחלה תצפית על הסביבה והגולן.



בנ.צ. 20572672, רום 250 מ'
מסעף. פונים ימינה (צפון-מזרח), עוברים שער בקר ויורדים בדרך עפר הדורשת ירידה טכנית קצרה ולאחר חציית אפיק נחל ראש-פינה, טיפוס טכני קצר שיוביל אותנו אל מבנה שאיבה הנראה מעבר לנחל.
          סוף העליה ליד מבנה השאיבה. ממשיכים לדווש צפונה, בדרך העפר, בין מטעים.


בנ.צ. 20572672, רום 250 מ'
כביש מס' 91  סמוך למושב משמר הירדן. חוצים בזהירות וממשיכים בכביש צר צפונה.
             בקצה הכביש חורבת ירדה, שרידי חווה ביזנטית. מבקרים, צופים "מהמרפסת" על הסביבה והגולן ומתחילים לחזור בכביש כלעומת שבאנו.

        מסעף לפני קבוצת דקלים. פונים ימינה (מערב) במורד תלול של דרך עפר המובילה אל נחל מחניים.

בחורבת ירדה


בנ.צ. 20552683, רום 160 מ'
חוצים במים את נחל מחניים ומיד מסעף. פונים ימינה (מזרח) בדרך סלולה מצעים אפורים ומתחילים בגלישת כיף ממושכת על הגדה הצפונית של אפיק הנחל היפה הזה, במסלול משולט לזכר ברלס, חבר גדות, חבר אמיתי, שספורט היה בנשמתו.

        אחרי גשר אירי מסעף. פונים שמאלה (מזרח) ועכשיו אנחנו מימין לתעלה שהיא אפיק הנחל.

                בצומת דרכים חקלאיות עוברים מעל האפיק אל הגדה הצפונית וממשיכים מזרחה.

        כביש מס' 918, שבין גדות לגשר הפקק. פונים בשוליו ימינה (דרום).

                                 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג