טור דה פראנס 2014 | קטע 8: קאדרי ניצח וכמה זה באמת 3 שניות ב- 30 מטרים

קאדרי ניצח, עלה לראש דירוג מלך ההרים וקיבל את תואר הרוכב האגרסיבי, קונטאדור היה שני על קו הסיום אבל הסיפור הוא הפער שהשאיר לרוב הרוכבים ובעיקר השלוש שניות שלקח לניבאלי במטרים האחרונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קאדרי ניצח, עלה לראש דירוג מלך ההרים וקיבל את תואר הרוכב האגרסיבי, קונטאדור היה שני על קו הסיום אבל הסיפור הוא הפער שהשאיר לרוב הרוכבים ובעיקר השלוש שניות שלקח לניבאלי במטרים האחרונים

מאת:יאיר בן עמי



דיווחים ופרשנות מקטע 8 כאן



עשירייה ראשונה בקטע 8 צילומסך


דוכן מנצחים בקטע 8:

1. בלאל קאדרי, צרפת,אהז'ה2אר לה מונדיאל, 3:49:28 שעות
2. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו + 2:17 דקות
וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה + 2:20 דקות

עשירייה ראשונה לאחר קטע 8:
1. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה,אסטנה, 33:48:52 שעות
2. יקוב פולגסנג, דנמרק, אסטנה + 1:44 דקה
3.ריצ'י פורט, אוסטרליה, סקאי + 1:58 דקה
4. מיכאל קוויטקובסי, פולין, אומגה פארמה – קויק סטפ + 2:26 דקות
5. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 2:27 דקות
6. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו + 2:34 דקות
7. רומין בארדה, צרפת,אהז'ה2אר לה מונדיאל + 2:39 דקות
8. רוי קוסטה, פורטוגל, לאמפרה – מרידה + 2:52 דקות
9. בוק מולמא, הולנד, בלקין + 3:02 דקות
10. יורגן ואן דה ברוקה, בלגיה, לוטו – בילסול,זמן זהה


Get Adobe Flash player

 תקציר קטע 8


מנצח היום: בלאל קאדרי, צרפת,אהז'ה2אר לה מונדיאל

חולצה צהובה: וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה.

חולצה ירוקה (נקודות): פטר סאגאן, סלובקיה, קנונדייל.

מלך ההרים: בלאל קאדרי, צרפת,אהז'ה2אר לה מונדיאל

חולצה לבנה :  מיכאל קוויטובסקי, אומגה פארמה – קויק סטפ

דירוג קבוצתי – אסטנה

 הפנס האדום – קינג האוורד, ארה"ב, קנונדייל

מה זה הפנס האדום
? הסבר כאן


הרוכב האגריסיבי –
בלאל קאדרי, צרפת,אהז'ה2אר לה מונדיאל



בק"מ: 161, מאיפה: טומבליין, לאיפה: ז'רארמר לה מוסליין, תוואי: הרים – סיום על פסגה

מה קרה
בקטע הראשון עם סיום על פסגה יצאה חבורת חוד חזקה שכללה חמשה רוכבים. ניקי טרפסטרה (הולנד, אומגה פארמה – קויק סטפ), סלביאן שאבאנל (צרפת,אייאיאמ), סיימון ייטס (אוסטרליה, אוריקה גרינאדג'), בלאל קאדרי (צרפת, אהז'ה2אר לה מונדיאל) ואדריאן פטי (צרפת, קופידיס).

הדבוקה העניקה לחבורת החוד פער שעלה בשיאו אל מעבר ל- 11 דקות.

שלוש העליות של היום היו בתוך 25 הק"מ האחרונים של הקטע. שאבאנל וקאדרי הותירו את חבריהם לחבורת החוד מאחור כבר בעלייה הראשונה, בהמשך הצליח קאדרי להתרחק גם משאבאנל ולהחזיק פער של כשלוש וחצי דקות בכניסה לעלייה האחרונה של היום.

העלייה האחרונה של היום הייתה קצרה וחדה. קאדרי הצליח לשמור על פער שהספיק לו לניצחון בקטע ובזכות העובדה שחצה את כל העליות המדורגות ראשון הוא גם עלה לראש דירוג ההרים וילבש את החולצה המנוקדת בקטע ה- 9. קאדרי גם קיבל את פרס הרוכב
האגרסיבי של היום.


בלאל קאדרי חוגג ניצחון בקטע 8 של הטור דה פראנס 2014 צילום מסך


מאחורי קאדרי התנהל המאבק על ראש הדירוג המצטבר כשהדבר הבולט ביותר בו היה העובדה שרוכבי קבוצת אסטנה לא הצליחה להחזיק מעמד בלחץ שהפעילו רוכבי קבוצת טינקוף – סאקסו בעליות.

ניבאלי נשאר עם שני רוכבים לצידו כבר בשלב מוקדם של העלייה הראשונה וגם אלו נשרו מהדבוקה בהמשך.

יקוב פלוגסנג, שהחל את היום במקום השני ואמור להיות מהעוזרים החשובים ביותר של ניבאלי בהרים גילה חולשה מפתיעה וחצה את קו הסיום 1:45 דקה אחרי קונטאדור, שהותיר את ניבאלי שלוש שניות אחריו בסיום.

פולגסנג, שחצה את קו הסיום עם עוד רוכב אסטנה (טאנל קאנגרט) הצליח לשמור על המקום השני,אבל חולשתו אינה ברשימת הנקודות המעודדות של ניבאלי להמשך.

מיקלה סקארפוני הצליח לשרוד מעט טוב יותר מפולגסנג, אבל עם פיגור בפער של 1:45 דקה בקו הסיום. שאר רוכבי אסטנה היו בפיגור של יותר מעשר דקות ואפילו יותר מעשרים דקות לאחור.

קונטאדור יכול להיות מרוצה מהעבודה של רוכבי טינקוף – סאקסו, אשר הובילו את הדבוקה אל תוך העליות של הסיום בשיירה מהירה שפירקה את הדבוקה לחבורה מצומצמת של טובי המטפסים.

בעלייה האחרונה היה המושך האחרון של טינקוף – סאקסו ניקולא רוש שלא הספיק להוביל לבצע מהלך משמעותי לפני מוביסטאר (של אלחנדרו ולוורדה) ניסו מהלך משלהם, אבל אז יצא קונטאדור למהלך משלו.

המהלך של קונטאדור הותיר את כל הרוכבים שעוד שרדו, להוציא ניבאלי, מאחור כשרק ריצ'י פורט מצליח לשמור על פער קטן אחריהם.

קונטאדור רכב כמעט את כל שארית העלייה בעמידה כשניבאלי לצידו בישיבה ובשלב מסוים אף בדק אם ניבאלי ירצה לסייע לו לפתוח פער יותר גדול מהנושרים, אך ניבאלי לא נענה.

ממש בעשרות המטרים האחרונים, כשראה קונטאדור את פורט סוגר במעט את הפער מהם, הוא הגביר את הקצב שוב והותיר את ניבאלי מאחור בפער של שלוש שניות.

בלאל קאדרי בטור האוסטרלי בשנת 2010 צילום: Apterygial


מה שוות 3 שניות ב- 30 מטרים
שלוש השניות האלו כנראה לא י
כריעו את הטור, אבל כנראה שהמהלך שהביא להן ייכנס היטב למאגר נתוני המורל הטוב של קונטאדור ולא פחות למאגר המורל הפחות טוב של ניבאלי.

שאר הרוכבים, בעלי הרצון להתמודד על ראש דירוג, הכניסו למאגר התובנות את מה שכולם כבר ידעו – אלברטו קונטאדור הגיע לטור דה פראנס 2014 בכושר שהביא לו את הניצחונות הקודמים במרוץ, לכל הפחות ואולי בכושר הטוב בחייו.

כל שלוש העליות של הקטע ה- 8, בעיקר העלייה לקו הסיום ועוד יותר סיומה, היו קצרות ומהסוג המתאים למטפסים בעלי כח מתפרץ. קונטאדור מתאימות יותר העליות הארוכות של האלפים והפירנאים.

זהו נתון חשוב כשלוקחים בחשבון את עבודה שניבאלי הוא מסוג המטפסים עם הכח המתפרץ, אלו היודעים להאיץ במטרים האחרונים, לקוי סיום על פסגות. העובדה שדווקא בסוג של מגרש ביתי לא הצליח ניבאלי להישאר על הגלגל של קונטאדור עד הסוף יכולה להעיד על ההמשך.

מצד שני אי אפשר לפסול את האפשרות שניבאלי ראה את קו הסיום ופשוט אמר לעצמו שזהו "שמרתי על החולצה הצהובה, אפשר להוריד הילוך ולקחת אוויר".

אם אכן זה הגורם לאותן שלוש שניות פער הרי שניבאלי העניק לקונטאדור חיזוק מוראלי לא קטן ובלשון המעטה זה לא מתאים לרוכב כניבאלי שעל שמו ניצחון בשני גרנד טור האחרים.

ריצ'י פורט,שהיה רביעי על קו הסיום ורק 4 שניות אחרי קונטאדור יכול לרשום את היום בצד המוצלח של הביצועים.

מיכאל קוויטובסקי אומנם ילבש את החולצה הלבנה בזכות העובדה שהוא בראש הדירוג של הרוכבים הצעירים, לאחר כמה ימים שהיה שני ולבש אותה משום שפטר סאגאן היה בירוקה, אבל הוא צריך להביט בחשש על רומין בארדה המרוחק כעת רק 13 שניות ממנו בדירוג הצעירים.

רשימת הרוכבים שנראו הרבה פחות טוב מהצפוי מהם ארוכה. זה היה הקטע הראשון שאפשר באמת לקרוא לו הררי, סיום ראשון על פסגה ולא מעט רוכבים גילו כי מכאן ועד ליום האחרון בפירנאים הם רק יקבלו עודף.

אנדריי טלנסקי,שבקטע ה- 7 התרסק ממש סמוך לקו הסיום, שוב התרסק והפעם כמה ק"מ לפני הסיום כשהחליק על הכביש הרטוב מהגשם הישר לתוך קרוון של צופים. הוא הגיע לקו הסיום יותר משתי דקות וחצי אחרי קונטאדור.

לעומת זאת חייבים לציין את הרוכבים הצרפתיים שנכנסו לעשירייה הראשונה בקטע ולא הפסידו הרבה זמן.

ז'אן קריסטוף פרו הוותיק היה שישי על קו הסיום ופחות מחצי דקה קונטאדור. התקווה הצרפתית הצעירה, רומין בארדה, היה תשיעי על קו הסיום ופחות מדקה קונטאדור, אבל הסיפור היה של טיבו פינו.

הצרפתי שסבל מטראומה, ולא הצליח להחזיק את המהירות של המובילים בטור במורדות האלפים והפירנאים אשתקד, היה יחד עם פרו על קו הסיום ואולי הראה שהצליח להתגבר על הפחד שלו במורדות. הירידות של הקטע לא דומות לאלו של האלפים והפירנאים, אבל היום היה רטוב על הכביש והרבה ערפל באחת הירידות ואומץ נדרש שם.

עוד צריך לקחת בחשבון כי זה היה קטע הררי אמיתי ראשון הטור 2014, השבוע הראשון יסתיים רק בעוד שני קטעים ההרים והעליות הגדולות יגיעו בכמות גדולה משמעותית בשבוע השני והשלישי.

אי אפשר להשליך באופן מוחלט ממה שראינו בקטע 8 על מה שיהיה בהמשך, הרוכב שנראה הכי טוב היום יכול לחלות, להיפצע וגם סתם לגלות שהוא שרף את מאגר האנרגיות שלו מוקדם מדיי.


קטע 9
מתי: יום ראשון 13 ביולי
בק"מ: 170
מאיפה: ז'רארמר
לאיפה: מולוז
תוואי: הרים

קצת קשור, אבל מעניין:
יאנס וויוט, רוכב מקצוען בדרג הבכיר מזה 18 שנים, זינק השנה לטור דה פראנס בפעם ה- 16 (שני בכל הזמנים), לבש את החולצה הצהובה פעמיים, ניצח בשני קטעי טור דה פראנס, נחשב לאחד הרוכבים הפעילים ביותר בדבוקה (אוהב לצאת להתקפות) וזוכה להערכה אדירה בענף האופניים העולמי.

לפני תשע שנים, בטור דה פראנס של שנת 2005, הוא לבש את החולצה הצהובה לאחר קטע כמעט זהה, שיצא והסתיים באותן ערים. וויוט צלח את התקופה עתירת החומרים משפרי הביצועים של הדבוקה, בכלל זה כמה שנים בקבוצתו של ארמסטרונג ותמיד טען כי מעולם לא עשה שימוש כלשהו בחומר אסור מכל סוג.

קטע הררי לגמרי, הכולל שש עליות מדורגות והבטחה גדולה לדרמות אין ספור.

תחילת הקטע בכניסה לעלייה בעלת דירוג 2 ובאורך של 11.5 ק"מ, אם יש בין הקבוצות מי שתרצה לעשות בלגן מהזינוק זו הזדמנות נהדרת.

העלייה המדורגת האחרונה של היום ממוקמת 43 ק"מ לסיום ולאחר עוד שתי עליות יכנסו הרוכבים למורד ארוך ומישור של 21 ק"מ עד לקו הסיום.

יום קלאסי לקבוצת בריחה ולבלגן של העלייה בפתיחת המרוץ יצטרפו קבוצות שירצו את הנקודות של תחרות מלך ההרים, הצטרפות לקבוצת בריחה וגם "ניהול סיכונים" של קבוצות המועמדים לניצחון.

12.7.2014



יאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12