טוב שיש שניים – ראיון עם סוזי ודני דבוסקין

סוזי ודני דבוסקין הם הזוג שעומד מאחורי המפעל המיוחד של טריאתלון נשים. השנה צפוי מספר שיא של משתתפות: 1000 נשים, אירוע מיוחד במינו אפילו בסטנדרטים של טריאתלון נשים. בחודשים האחרונים זכיתי לעבוד מקרוב עם דני, עם סוזי ועם שניהם ביחד על האספקטים השונים של הטריאתלון, וגיליתי זוגיות מופלאה ומיוחדת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


סוזי ודני דבוסקין הם הזוג שעומד מאחורי המפעל המיוחד של טריאתלון נשים. השנה צפוי מספר שיא של משתתפות: 1000 נשים, אירוע מיוחד במינו אפילו בסטנדרטים של טריאתלון נשים. בחודשים האחרונים זכיתי לעבוד מקרוב עם דני, עם סוזי ועם שניהם ביחד על האספקטים השונים של הטריאתלון, וגיליתי זוגיות מופלאה ומיוחדת

מאת:מור שלזינגר


זוג אנשים, כל כך שונים אחד מהשני, שעם הרבה אהבה והבנה, משלימים אחד את השניה, ויוצרים משהו קסום, מופלא ומיוחד. כשמכירים מקרוב את סוזי ואת דני, ורואים את הסינרגיה המופלאה שביניהם, מבינים איך זה שטריאתלון נשים הפך לכזו הצלחה מסחררת.
השבוע, כשטריאתלון נשים כבר ממש מעבר לפינה, בחרתי להביא ראיון משותף עם סוזי ועם דני.

את סוזי דבוסקין (62) האישה שמזוהה יותר מכל עם טריאתלון נשים אין צורך להציג. סוזי, טריאתלטית ותיקה, נותנת מעצמה מכל הלב לטריאתלון נשים: מעודדת, מפרגנת, מחזקת. אי אפשר להשאר אדישים מול הקסם שלה, מול הנתינה האינסופית. במרוצת החדשים האחרונים למדתי מסוזי שיעור חשוב בהתגייסות ובנתינה אינסופית. היום, בשבוע האחרון לטריאתלון, תפסתי את סוזי לשיחה על טריאתלון נשים.

מה זה בשבילך טריאתלון נשים?
קודם כל טריאתלון נשים – זה נשים! נשים בספורט, שמגלות את עצמן מזוית שאף פעם לא חשבו שהיא קיימת. בכל פעם שאנחנו מרשות לעצמנו להעיז ולנסות משהו חדש אנחנו מעצימות את עצמנו. והטריאתלון הוא אמצעי אדיר להעצמה, מכיוון שזה ספורט שנשים לא רואות את עצמן רוצות, יכולות ומעיזות להכנס לתחום הזה. ההעזה הזו שבטריאתלון היא מה שמפעים אותי כל פעם מחדש.


 סוזי דבוסקין מסיימת חצי איש ברזל (צילום: דני דבוסקין)

מה את רוצה להגיד למי שיתייצבו בשבת על קו הזינוק?
אני רוצה להגיד שכבר עשיתן הכל! הגעתן לקו הזינוק. עכשיו רק מה שנשאר זה הציפוי של העוגה, לעבור את הנפח. את העבודה הקשה כבר עשיתן בהחלטה, בהתמדה באימונים, בהתמודדות עם הבנייה האיטית של הכושר. בעצם זה שלמדתן להכיר את הגוף, לדחוף את עצמכן לקום מוקדם, להוסיף עוד משהו גדול וחזק לסדר היום העמוס. אז כבר ניצחתן בכך שהגעתן לקו הזינוק, ועכשיו נותר רק להנות מהתחרות עצמה.

לפני התחרות דמיינו את עצמכן עוברות בשער הסיום עם חיוך ענק ופוזה של מנצחת. לא משנה שאתן מזיעות ומתנשפות, מצאו את החיוך של האהבה העצמית בעצמכן פנימה, והגיעו לקו הסיום עם חיוך.


סוזי באימון הכנה לטריאתלון נשים (צילום: דני דבוסקין)

ומה את רוצה להגיד במיוחד למי שיתייצבו בפעם הראשונה?
כל הכבוד!
ואני רוצה לבקש מכולכן להשאר ולהצטרף אלינו גם בטקס הסיום. בטקס הסיום אני מזמינה את כל מי שעשו את הטריאתלון בפעם הראשונה לקום ולעמוד. אני רוצה שכל מי שעשתה טריאתלון בפעם הראשונה תעמוד בגאוה ותקבל את מחיאות הכפיים הסוערות של הטריאתלטיות הותיקות.

ספרי קצת על העבודה עם דני בפרוייקט המיוחד הזה?
במשפט אחד: דני עושה את כל הארגון ואת כל העבודה ואני מחייכת. לי יש את העבודה הקלה, ודני סופג את כל הלחץ, את כל הפרטים הקטנים, ואני מחייכת, מעודדת, מתכתבת עם הבנות. ובכל טקס אני חוזרת ואומרת שוב: בלי דני אין טריאתלון נשים.

דני דבוסקין (68) כלכלן במקצועו, מנהל חברה לפיתוח חקלאי, הוא האיש שבלעדיו לא היה טריאתלון נשים. במרוצת החדשים האחרונים נחשפתי למימדים העצומים של הפרוייקט הזה, שנקרא טריאתלון נשים, ולוירטואוזיות המדהימה שבה דני מנהל את כל העסק. הוא בקיא בכל פרט, חושב עשרים צעדים קדימה, כמו שחקן שח, ומפעיל במיומנות את צי המתנדבים הענק שמסייעים בהפקת הטריאתלון. אי אפשר שלא להתמלא בהערכה ובהערצה כשרואים את המקצוען הזה בפעולה. וכמובן שהעבודה נעשית כולה על טהרת ההתנדבות, כולל ימים ושבועות של עבודה ללא גבולות של שעות.


דני דבוסקין באימון הכנה לקראת טריאתלון נשים (צילום: סוזי דבוסקין)

מה מיוחד בטריאתלון נשים השנה?
יש כמה דברים מיוחדים בטריאתלון השנה. קודם כל כבר עכשיו חצינו את קו ה-900 משתתפות, וההרשמה עדין לא נסגרה. אנחנו מסתכלים כעת לכיוון ה-1000 משתתפות, שזהו מספר שיא. השנה יש לנו גם מספר גדול של שלשות אתגרים, ומספר גדול מאוד של ילדות. כרגע רשומות 75 ילדות, שזה כבר יותר מסך כל המשתתפות שהיו לנו בטריאתלון הראשון שאנחנו ארגנו.

בטריאתלון השנה גם משתתפות קבוצות גדולות של מקומות עבודה, למשל קבוצה משרותי ביטוח כללי, קבוצה ממכבי שרותי בריאות ועוד קבוצות מאורגנות ממקומות עבודה שונים. מה שמדהים השנה זה גם כמות הנשים שבאות בקבוצות להתאמן בחוף הנכים בהרצליה לקראת התחרות. כמעט בכל יום יש קבוצה, ובמיוחד בסופי שבוע יש קבוצות רבות של נשים שבאות להתאמן ולהכיר את מסלול התחרות.

מה אתה רוצה להגיד למי שיתחרו בשבת?
העיקר זה קודם כל ההנאה. התוצאה פחות חשובה כאן, חוויית הטריאתלון זו המטרה. לחוות את הטריאתלון, ובאמצעות זה להתחבר לפעילות ספורטיבית כל השנה. להשתמש בטריאתלון כנקודת פתיחה לשינוי באורח החיים ולכניסה לעולם הספורט.

מה אתה יכול לספר על העבודה עם סוזי?
לסוזי ולי יש מתכונת קבועה בעבודה על טריאתלון נשים. סוזי בדרך כלל עוסקת בנושא יחסי הציבור, והקשר עם המשתתפות, בעידוד ובתמיכה. ואני עוסק בכל האספקטים הניהוליים: תכנון, לוגיסטיקה והפקה של כל התחרות. השנה בגלל המחלה של סוזי קשה לה יותר, ועדיין בכל יום יש עשרות מיילים שנשים פונות עם שאלות שונות ובקשות, וכל אחת מקבלת תשובה ועידוד.

הייתם רוצים להוסיף משהו שלא שאלתי?
במיוחד השנה צריך לציין את העבודה של כל המתנדבים. יש הרבה מאוד תומכים, ואנשים שעובדים איתנו כבר שנים, ומתמידים כמעט מהיום הראשון. בלעדיהם זה לא היה קורה. וכמובן העבודה על טריאתלון הנשים של השנה הבאה מתחילה מייד (ואפילו לפני) הטריאתלון הנוכחי, בטקס הסיום יש לנו ריטואל קבוע שבו דני מזמין את כולן להשתתף בטריאתלון הנשים הבא, בציון התאריך המדוייק.

ואחרי כל זה אני מסתכלת על סוזי, שבחודשים האחרונים גיליתי בה עוד כל כך הרבה צדדים מופלאים, וההערכה והאהבה שלי אליה גברה עוד יותר. ואני מסתכלת על דני, שהתגלה לי באור חדש ושונה לחלוטין, של מקצוען ווירטואוז אמיתי, עם נשמה ענקית. ומסתכלת על שניהם יחדיו, וחושבת לי, כמה טוב שיש שניים.

ומה היה לנו השבוע?
תודה מקרב לב ליורם לבב וקבוצת טריאתלון רעננה, לאמיר בכר וקבוצת טריאתלון משגב ולדלית שיף וקבוצת פרפקט באלאנס שהעבירו השבוע אימונים פתוחים לקראת טריאתלון הנשים. התגובות מהאימונים היו נלהבות ומרגשות. פשוט עשיתם מצוה!

ובשבוע הקרוב?
השנה, בעקבות הביקוש הרב יתקיימו שני תדריכים לקראת התחרות:
* רן שילון מקבוצת אנדיור יעביר תדריך ראשון בשעה 12:00 בצהריים בחוף הנכים.
* אילן פלצ’י מקבוצת מכבי טרי רמת השרון ומכבי תל אביב יעביר תדריך נוסף בשעה 16:00 אחר הצהריים בחוף הנכים. (מומלץ להגיע כבר ב-15:30 ולאסוף את שקית המשתתפת לפני התדריך).
* את שקיות המשתתפת ניתן לאסוף כבר ביום שישי בין השעות 12:00 ל-16:00
ולמי שלא יכולה להגיע לתדריך יום קודם? הנה אוסף טיפים ודגשים לטריאתלון ראשון מאת אילן פלצ’י.
להתראות בשבת 6.6.09
כל אחת מנצחת!

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג