חליפה או בגד ים מינימלי – עם מה כדאי לשחות?

שחייה במים פתוחים נתפסת לעיתים כספורט מינימליסטי. אתם מול איתני הטבע.  ועם זאת, משקפת טובה, כובע ים ובגד ים מתאים יכולים לעשות את ההבדל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שחייה במים פתוחים נתפסת לעיתים כספורט מינימליסטי. אתם מול איתני הטבע.  ועם זאת, משקפת טובה, כובע ים ובגד ים מתאים יכולים לעשות את ההבדל

מאת:דנה פלג



ליחצו על התמונה למעבר לאתר האירוע
לקראת פורט2פורט – שאלות, תשובות ודגשים – כאן


ביום שישי הקרוב, ה-21 בספטמבר, ייכנסו למימי הים התיכון בחופי תל אביב יפו שחייני המשחה port2port. אצם רובם, ההכנות כבר לקראת סיום, ההתרגשות מתחילה לטפס מהבטן ובגדי הים כבר מוכנים. השחיינים צפויים להיכנס לים רגוע בטמפרטורה אופטימלית וללא חשש מצריבות מדוזות.

אולם, גם ללא הסכנות הללו , יש עוד לא מעט משתנים העלולים להשפיע על איכות השחייה של כולנו במים פתוחים: גלים, קושי בניווט, השתלבות בשחייה קבוצתית, שפשפות, סינוור מהשמש, התכווצויות שרירים ועוד. 

אם נשים לרגע בצד את ההפתעות של הטבע או של הגוף, לעיתים הציוד אותו אנו בוחרים ואיתו אנחנו נכנסים למים עשוי לעשות את  ההבדל.

1. משקפת – הראשונה, ויש שיגידו החשובה ביותר.

במי הים אמנם אין כלור, אבל יש מלח – והוא צורב. שחייה ללא משקפת היא כמעט בלתי אפשרית. הכי חשוב שהמשקפת תהיה נוחה, אבל מי שרק נכנס לתחום יודע שיש עוד לא מעט פרמטרים לבדיקה. 
מחירי המשקפות נעים בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים. זה לא אומר שהמשקפת היקרה ביותר בחנות תהיה בהכרח גם הטובה לכם. מדובר באלמנט אישי שדורש תשומת לב מיוחדת.

מלבד סכנת הצריבה והעובדה שהמשקפת צריכה להיות נוחה ולא לייצר לחץ באזור הפנים והראש, חשוב לוודא שהמשקפת תמנע סינוור של השמש ולא תתמלא אדים שימנעו ממכם לנווט במימי הים, שזה כשלעצמו משימה לא פשוטה. 

2. כובע ים

כובע הוא אלמנט הכרחי במיוחד לבעלי שיער ארוך. איסוף שיער, שעלול לגרום לבעיות במשך השחייה, הינו  הכרחי. סיבה נוספת לחבישת כובע ים, היא להבדלה בין שחיינים. כאשר שוחים בקבוצה של עשרות ולעיתים מאות  ויש צורך בזיהוי, כובע הים הוא דרך נהדרת ולעיתים היחידה.

במשחה port2port  שוחים יחד אימהות ובנותיהן, אבות וילדיהם וחברים. דרך נפלאה למצוא אחד את השני היא בחבישת כובעי ים תואמים.

3. בגד ים – מינימלי או חליפה?

בדרך כלל אין בתחרויות או משחים איסור מפורש על השתתפות עם חליפה ייעודית לשחייה במים פתוחים.
על פי התאחדות השחייה הבינלאומית, מותר לשחות בחליפות שחיה הנושאות את חותמת FINA. מומלץ מאד להתאמן, להסתגל וללבוש את החליפה או בגד הים לפני הכניסה למים ביום המשחה או התחרות.

ההתאמה לגוף היא מהותית. מתיחת החליפה ומשיחת אזורים בעייתיים בווזלין תמנע סמני שפשוף אדומים מיותרים. שחיינים ששוחים עם חליפות מתלוננים לעיתים על הגבלה בתנועה של היד. מתיחות והתאמה אמיתית, דקדקנית ומוקדמת תמנע מכם את הבעיה. 
השחייה בחליפה תמנע צריבה מבעלי חיים החיים בים, תחסום את קרני השמש ותשמור על טמפרטורת הגוף. יש מגוון רחב של סוגי חליפות. 

בגד ים מינימלי ימנע שפשפות הנוצרות מחיכוך עם הבד, ייתן הרגשה של התמזגות עם גלי הים אולם ישאיר אותכם חשופים ופגיעים. אמנם מרבית המשחים נערכים בשעות הבוקר המוקדמות, כשהשמש עדיין לא מסוכנת לעור ומסנוורת, אולם אם בכוונתכם להתמקצע בתחום, כדאי להתאים לגופכם חליפה.


20.9.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג