חלומות רטובים: לחצות את ישראל בשחייה ולהישאר בחיים כדי לספר על כך

קבוצת שחיינים שכרה יאכטה וחצתה בשחייה את חופי ישראל ב-6 ימים. אמנם לא מפליא שהם חזרו עם חוויות לכל החיים, אבל הם גם חזרו עם הרבה אכזבות וחששות מהים המלוכלך של ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קבוצת שחיינים שכרה יאכטה וחצתה בשחייה את חופי ישראל ב-6 ימים. אמנם לא מפליא שהם חזרו עם חוויות לכל החיים, אבל הם גם חזרו עם הרבה אכזבות וחששות מהים המלוכלך של ישראל

מאת:דני בורשבסקי; צילומים: תומר אבני


אנשים שעוסקים בספורט כתחביב, אבל ברצינות, נהנים מכל כך הרבה יתרונות. מצד אחד, הם חובבנים כך שהם לא צריכים להוכיח כלום לאף אחד. מצד שני, הם רציניים ורצינות בספורט מובילה כמעט תמיד להישגים מרשימים. אף אחד לא צריך להיות אלוף הארץ כדי להרגיש הישג מדהים. על אחת כמה וכמה, אם הוא משתייך לקבוצה וחתום על הישג קבוצתי, ההרגשה אפילו טובה יותר. שוב, לא חייבים להיות הכי טובים בארץ.



"שחינו 180 קילומטר של שחייה מראש הנקרה ועד זיקים" צילומים: תומר אבני


הישג קבוצתי יכול להיות התנהלות לוגיסטית מופתית במרוץ שליחים, אימון רכיבה מושלם או כמו במקרה שאנחנו מתייחסים אליו הפעם, התארגנות של חברים לצורך שחייה משותפת בכל רצועת חופי הים התיכון של מדינת ישראל, עם מטרה ברורה להעביר מסרים חשובים.

זו היתה ההובלה לסיפור של קבוצת "דינמו גורדון", קבוצת שחייה שחבריה נפגשים כמעט כל יום לאימונים משותפים בבריכת גורדון בתל אביב, שהפכה כבר מזמן למועדון חברים שעושים הרבה דברים גם מחוץ למים.



"בכל רגע נתון היה לפחות זוג שחיינים שלנו בתוך המים"


השנה, כמה מהם החליטו שהם הולכים על אתגר חדש. הם שוחים המון בבריכה, כשהים מספיק נוח הם יוצאים גם אליו, המפגשים החברתיים כנראה לא הספיקו. הם התחילו לחשוב בגדול, וכך החלו להריץ בראש משחה ים פתוח למרחק ארוך במיוחד.


עוד כתבות שחייה
> רם ברקאי האיש הכי קר רוח בסביבה
> טיפים לשחייה עם חליפה
> אלעד בנימין בטור אישי

דיברו בהתחלה על משחה מקפריסין לישראל, הזכירו גם את יוון, ואז מישהו מביניהם שאל את האחרים האם יצא להם פעם לראות את כל חופי הים התיכון בישראל לפני שמתחילים לפזול לכיוונים אחרים. התשובה הייתה "לא" וככה הכל התחיל.



עבודת צוות. הצליחו לגייס סכום של 100 אלף שקלים לצורך האתגר הרטוב שלהם



יגאל בן ארי, שהצטרף לאמיר סלמן בהפקת האירוע הזה מספר: "כולם מיד נדלקו על הקטע הזה והחלטנו להרים את הפרוייקט. קדמו לו שלושה חודשים של הכנה כי התוצר הסופי היה משחה בן 6 ימים, שאת כולו מלווה יאכטה, עם 6 קטעים שהאורך של כל אחד מהם הוא בין 20 ל-40 קילומטר. בסך הכל 180 קילומטר של שחייה מראש הנקרה ועד זיקים. בכל רגע נתון היה לפחות זוג שחיינים שלנו בתוך המים, וכך העברנו בים 12 שעות מדי יום, כשלכל אחד מ-18 השחיינים יצא לשחות כ-6 עד 7 קילומטרים ביום. בסוף כל יום שחייה עגנו במקום אחר, שם התארחנו בערב וישנו".



"לכל אחד יצא למעשה לשחות כ-6 עד 7 קילומטרים ביום
"


את קבוצת דינמו גורדון מאמן פרופסור איתן פרידמן, הישראלי היחיד שצלח את תעלת לה מאנש. היות והוא רופא, ומאחר ויגאל בן ארי הוא מנהל מחוז מרכז של רשות הטבע והגנים, הוחלט בקבוצה שהמשחה הזה ילווה בשני מסרים. האחד קשור לגוף האדם ומדבר על החשיבות שבשחייה ככלי לשמירה על הכושר הגופני והבריאות. המסר השני, קשור לאיכות הסביבה והכוונה של בן ארי וחבריו היתה להרים קול זעקה לגבי מצב הזיהום של הים בכלל וחופי הים התיכון של ישראל בפרט. "אחד הדברים המעניינים שקרו שם היה ההיחשפות של כל החבר'ה לזיהום שיש בים. רק כשעושים דבר כזה בשחייה יכולים להבין ולהרגיש עד כמה המצב חמור. למשל, באזור חדרה נאלצנו להוציא את השחיינים מהמים בגלל פס אחד גדול של חרא שצף על המים בכל האזור הזה. תחשבו שהיינו צריכים לעלות על היאכטה ולהוריד את השחיינים בחזרה רק אחרי 200 מטר. חוץ מזה, היה מדהים לראות כל כך הרבה חופים שאי אפשר להגיע אליהם כי הם לא פתוחים לקהל הרחב. מדהים לראות איזו כמות גדולה של החופים שייכת לצבא, לגורמי ביטחון ותעשיה. דבר נוסף שהיה מאוד מדאיג לראות הוא שפשוט אין דגים בים התיכון. כולם נעלמו בגלל דיג פרימיטיבי ופרוע שיש בארץ. לא ראינו בכלל דגים, רק חתול ים אחד".



"אין דגים בים התיכון. כולם נעלמו בגלל דיג פרימיטיבי ופרוע שיש בארץ"




מצד שני, חברי דינמו גורדון נתקלו גם בהרבה עזרה מכל הכיוונים שרק אפשר. הצבא איפשר להם לעבור בשטחי האש שלו ולא לשבש את המשחה, בחופים שבהם עגנו דאגו לארח אותם. המסרים של המשחה הועברו דרך התקשורת החוצה כולל ערוץ 2 וערוץ 10 וכל המשחה הזה התקיים בכלל בזכות תרומות של חברים אחרים, בעיקר כאלה ששוחים לצד חברי דינמו גורדון, שביחד הצליחו לגייס סכום של 100 אלף שקלים לצורך האתגר הזה.




"אחד הדברים המעניינים שקרו שם היה החשיפה של כל החבר'ה לזיהום שיש בים"


"קיבלנו עזרה אדירה, שמאוד הקלה עלינו", מספר בן ארי: "המשחה הזה התחיל קשה עם גלים של מטר וחצי עד שניים שהקשו עלינו את החצייה של מפרץ חיפה, לאחר מכן ישנו שני לילות בניר עציון. קיבלו אותנו נהדר גם בקיבוץ מעגן מיכאל ובכלל קיבלנו יחס נהדר בכל מקום שאליו הגענו. דווקא בקטע הלפני אחרון שלנו, מול נמל אשדוד, היתה שחייה קשה מאוד בגלל רוחות חזקות. הרבה שחיינים שלנו, כולל המנוסים ביותר, סיפרו שזו היתה השחייה הכי קשה שהיתה להם בחיים". אחד ממפיקי המשחה ממשיך להתענג על הזכרונות הטריים ומספר: "מה שמצחיק זה שהקטע היחיד שבו היה יותר מזוג אחד במים בו זמנית היה באזור חדרה, במקום שבו נצפו לאחרונה כרישים. דווקא שם כולם רצו לשחות".


"ההצלחה גרמה לנו לרצות לחפש את האתגר הבא"


בסופו של דבר המסע המופלא הזה הסתיים מול חופי אשקלון, מכיוון שמבחינה בטחונית חברי דינמו גורדון לא הורשו לנוע דרומה יותר. אחרי 6 ימים של שחייה מתישה, גם המנוסים ביותר חזרו הביתה רדומים, אחרי הכל הם ראו הרבה ועברו לא מעט. "יצא שכל אחד שחה בין 35 ל-45 קילומטר במסע הזה", מספר בן ארי: "בכל יום שחייה כל אחד עשה שני סבבים של 40 דקות ועוד סבב אחד של 20 עד 30 דקות. זה יוצא בין 100 ל-120 דקות ביום. מה שהיה באמת מעניין זה לראות את האנשים שלא היו הכי מחוברים למטרות המשחה בתחילתו ולשמוע מה הם חשבו בסיומו. מה הם חשבו על הים העכור והנחלים שמזרימים בהם זיהום, על כמות החופים העצומה שבכלל אין לנו נגישות אליה, כולם התחברו בצורה מושלמת למטרה. חוץ מזה, כולם קיבלו את ה'היי' שאנחנו מקבלים מהספורט. אין ספק שזה רק גרם לנו לרצות לחפש את האתגר הבא".

7.5.2014


דני בורשבסקי
עיתונאי שחולה ספורט וכותב על זה







אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג