חיבור של אופניים על מנשא אחורי

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:סער גלוון




נפילת אופניים ממנשא אחורי הנה תופעה מוכרת שלא תמיד מסתיימת בטוב. כדי למזער במידת האפשר את הסיכון לנפילת האופניים ממתקן כזה, אנו מביאים בפניכם מדריך מצולם כיצד להתקין מתקן כזה על רכב וכיצד לאבטח את האופניים אליו







שבת אחרי הצהרים, חוזרים הביתה על כביש 6, לפתע עוברת המכונית שלפנינו בזריזות לנתיב השמאלי. במרכז הנתיב הימני היו מוטלים זוג אופניים. האופניים נפלו ממנשא של רכב, רק מזל גרם לכך שהרכבים שנסעו בנתיב אחריו לא התנגשו באופניים. אספנו את האופניים ומסרנו אותם לבעליהם שעצר בצד כעבור כקילומטר לאחר שהבחין בחסרונם. למזלנו המקרה הזה הסתיים בטוב.

המתקן שבתמונה הבאה מותקן כך שהרצועות העליונות (בעלות האבזם הרחב) תפוסות על השפה האחורית של מכסה תא המטען, הרצועות האמצעיות תפוסות על השפה הצדדית של מכסה תא המטען, והרצועות התחתונות תפוסות על השפה התחתונה של מכסה תא המטען.

חשוב מאוד להקפיד שהמנשא שברשותכם כולל שלוש רצועות בכל צד עם אבזמים ממתכת המאפשרים מתיחה טובה של הרצועות. מנשא עם פחות משלוש רצועות לא מומלץ מאחר ואין אפשרות לאבטח אותו לכל הכיוונים.

יש למקם את זרועות המנשא כך שהן נשענות על מכסה תא המטען גם למעלה וגם ולמטה. חשוב למקם את הספוגים שעל הזרועות כך שיהיו רחוקים אחד מהשני כדי לאפשר יציבות של המתקן ויגנו על הרכב. את הרצועות יש למתוח כך שהמנשא לא יזוז במשיכה לצדדים או מעלה ומטה. נסו להזיז את האבזמים, אם הם ממוקמים נכון ומהודקים היטב הם לא יזוזו. שימו לב לזרוע שנושאת את האופניים יש שיפוע קל כלפי מעלה, זה יקטין את הסיכוי לנפילה של האופניים מהמתקן.








לאחר שהתקנו את המנשא בצורה בטוחה על הרכב, היינו ממליצים לעשות קשר פשוט עם יתרת הרצועה בצמוד לאבזם כדי לוודא שהרצועה לא תתרופף במשך הנסיעה. מומלץ לעשות זאת לרצועות העליונות והצדיות לפני ששמים את האופניים על המתקן. את התחתונות נמתח בשנית ונקשור רק לאחר העמסת האופניים על המתקן.








לרוב יש על המוטות תופסניות מפלסטיק או גומי המונעות שריטות שיכולות להיגרם מהחיכוך בין האופניים למתקן ומאפשרות אבטוח ראשוני של האופניים בעזרת רצועות גומי הנסגרות סביב השלדה.
את האופניים יש להניח על המתקן בצורה הבאה, כל זאת כמובן כאשר השלדה מאפשרת זאת. אם השלדה לא מאפשרת השחלה של המוט בתוך השלדה, בחלק שקרוב למוט הכיסא, ניתן לרוב להניח את האופניים כך שמוט הכיסא נשען וקשור למוט הקרוב אליו. יש להקפיד לסגור את הרצועות המיועדות לכך סביב השלדה ולתפוס אותם בצידה השני של התושבת.







יש להקפיד להצמיד את האופניים לכיוון הרכב ככל שניתן כדי למנוע היטלטלות של האופניים, מומלץ להשתמש בהגנה כגון פיסת בד כדי למנוע חיכוך של האופניים עם המתקן או הרכב.








כעת האופניים מונחים על המתקן אך לא מאובטחים כנגד נפילה ממנו. האבטוח המיידי והקל ביותר הוא להשתמש בעודפי הרצועות ולקשור אותן סביב שלדת האופניים כך שלא יוכלו ליפול מהמתקן.
























דרך נוספת מומלצת היא להשתמש בפנימיות ישנות (ללא חומר אטימה בתוכן) או בשאריות הפנימית שנשארות לאחר הרכבת צמיג טיובלס ביתי כדי לאבטח את האופניים למנשא.








ניקח פנימית אחת ונתפוס אותה על נקודה נוחה בחלק העליון של המתקן.








את הפנימית נמתח תוך כדי שאנו מעבירים אותה מעל השלדה.








לאחר מכן נעביר את הפנימית מתח לזרוע התחתונה של המתקן. ניתן להעביר אותה מתחת לזרוע הקרובה או הרחוקה, תלוי בצורת האבטחה הנוחה יותר לאופניים שלכם.















לאחר מכן נעביר את הפנימית מעל השלדה של האופניים בשנית ונתפוס אותה בנקודה נוחה באחת מהזרועות העליונות.








קשירת האופניים בצורה בטוחה למנשא ולרכב אינה מוגבלת לשיטות שמופיעות בכתבה, כל אמצעי אחר, בין אם זה חבל או רצועה אחרת אשר יאבטחו את אופניכם למתקן ימנעו מכם עגמת נפש וסיכון רכבים ונוסעים אחרים בדרך.

בברכת רכיבה ונסיעה בטוחה
סער גלוון – רוכב אופניים, כותב ומנהל אתר אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג