חוק 8% משנה את הכללים באיש הברזל

חוק "8 האחוזים" של פרסים כספיים בתחרויות ה- WTC, קובע שפרס כספי יחולק למתחרה אך ורק אם הגיע בטווח של "8 האחוזים" מהזמן של מנצח התחרות. את המתחרים החוק קצת מקומם, יונתן רימון מסביר על מה המהומה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


חוק "8 האחוזים" של פרסים כספיים בתחרויות ה- WTC, קובע שפרס כספי יחולק למתחרה אך ורק אם הגיע בטווח של "8 האחוזים" מהזמן של מנצח התחרות. את המתחרים החוק קצת מקומם, יונתן רימון מסביר על מה המהומה

מאת:יונתן רימון


בתחרות איש הברזל האחרונה בסט. קרואה חולקו פרסים כספיים אך ורק לשבעה גברים ורק לשתי נשים. הסיבה היא השינוי האחרון בחוק "8 האחוזים" של פרסים כספיים בתחרויות ה- WTC, חוק אשר קובע שפרס כספי יחולק למתחרה אך ורק אם הגיע בטווח של "8 האחוזים" מהזמן של מנצח התחרות. זהו עדכון לחוק הקודם שהתנה את קבלת הפרס רק אם המתחרה הגיע בטווח של שמונה אחוזים מהזמן של הזוכה במקום השני.

בתחילה, הפרסים הכספיים אשר נשללו ממתחרים איטיים חזרו לכיס המארגנים, אך עובדה זו תוקנה במהירות והוחלט שפרסים אלו יחולקו מחדש בין הזוכים. התיקון החדש יצר מצב שהנשים יכולות לקבל פרסים כספיים גבוהים יותר מעמיתיהם הגברים, עקב העובדה שבניגוד למקצה הגברים, רק מעט מהמתחרות מצליחות להגיע לזמן סופי אשר עונה על הקריטריון של קבלת פרס כספי, כסף אשר מחולק מחדש בין הזוכות.

המוטיבציה מאחורי החוק החדש הינה ברורה והיא להעלות את הרמה. לא התחרית כמו מקצוען, לא מגיע לך תשלום כמו למקצוען, רק בגלל שניצלת העדר רמה מספקת בתחרות אשר שדה המתחרים בה הינו מדולל. עם זאת, למרות הצדק הפואטי שניתן היה לראות שהחוק מנסה לשרת, ישנן תהיות רבות כיצד החוק החדש משפר את הענף.

היה ניתן לחשוב שמתחרות מובילות כמו כריסי וולינגטון וג'ולי דיבינס ישמחו על השינוי החדש שכן הוא עשוי להכניס לכיסם לא מעט כסף, אך במציאות, המתחרות מזדהות עם עוגמת הנפש שתגרם למתחרים החזקים פחות. "אני לחלוטין לא מסכימה עם חוק "8 האחוזים"." אמרה ג'ולי דיבינס, אלופת העולם לשנת 2009 בתחרות ה- 70.3 מייל, בראיון לאתר סלוטוויץ'.
 
"הספורט הזה קשה מספיק גם למקצוענים אשר חלקם חי מתחרות לתחרות. מדוע להעניש את אלה שמסיימים במקומות היותר נמוכים ולקחת את מעט הכסף בו זכו."
 

 
ג'ולי דיבינס לא בעד / צילום: Mikedibens 

קאטריונה מוריסון הזוכה הטרייה בתחרות ה- 70.3 בסנט קרואה נהנתה מן הכלל החדש וזכתה ב- 12,533 דולר, חמישים אחוז יותר מטרנזו בוזונה, המנצח של מקצה הגברים אשר קיבל רק 7,180 דולר. אך, כמו דיבינס, בחרה הסקוטית לבקר את החוק החדש. "אישית, אני חושבת שזה נראה לא הוגן, שמקצוען אשר מתחרה בשביל כסף והתחרה כמיטב יכולתו ילך הביתה עם כלום. אם אתה טוב מספיק כדי לקבל את רישיון המקצוען אז בוודאי אתה מספיק טוב לזכות בפרס הכסף בשדה המקצוענים," הוסיפה מוריסון.

קשה למצוא מקבילה לחוק "8 האחוזים" בענפים אחרים. האם ראוי שטניסאי אשר נהנה מפציעה של יריבו בחצי גמר וימבלדון, והובס בשלוש מערכות בגמר לא יקבל פרס כספי כי לא הראה רמה נאותה? האם כדי להעלות את הרמה, קבוצת כדורגל אשר הובסה 4:0 בגמר ליגת האלופות לא תקבל את הכספים המגיעים לה? 

החוק החדש יוצר מצב שבתחרות אשר כריסי וולינגטון מתחרה בה, רק לשש מתחרות אחרות בעולם ישנו סיכוי לקבל פרס כספי ורוב הסיכויים שבכל תחרות יוענקו פרסים רק לשתיים עד שלוש נשים. במקצה הגברים, המצב פחות מרווח, אך החוק עלול להשפיע על טריאתלטים צעירים אשר נמצאים בצומת דרכים כאשר הם שוקלים את המעבר ממעמד של חצי מקצוען בעל עבודה נוספת, למעמד של איש ברזל במשרה מלאה. חוק זה עלול לדחוף צעירים רבים חזרה למעמד של חצי מקצוען ולהוריד את הרמה.

חוק "8 האחוזים" עלול להחמיר בעיות קיימות כגון שיקולי השתתפות של מתחרים רבים בתחרויות בהן משתתפים מתחרים חזקים אשר עלולים להותירם ללא פרסים כספיים ויכולת כיסוי הוצאות הלינה והטיסה. בנוסף, חוק זה עלול להחמיר את התופעה של שדה מתחרים מדולל עקב המגמה המתגברת של הוספת תחרויות של איש ברזל ובעיקר תחרויות אשר אינן שייכות ל- WTC ומציעות פרסים כספיים מושכים ואינן מיישמות את חוק "8 האחוזים". לסיכום, ה- WTC הוציא הצהרה שהוא בוחן את השלכות החוק החדש, וישקול הכנסת שינויים עוד השנה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג