חולמים על מרתון ראשון? הנה 10 אפשרויות מומלצות

בארץ או בחו"ל? לרוץ לצד אלפים או עשרות אלפים? אביב או סתיו? כל היתרונות והחסרונות של המרתונים הפופולאריים והמומלצים לפעם הראשונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

עוד בסדרת כתבות המרתון: 10 מסלולי המרתון הקשים בעולם; לקראת מרתוני הסתיו; 5 מרתונים שאתם חייבים לעשות באביב באירופה; 10 מרתונים לפעם הראשונה

אין כמו הפעם הראשונה. תפנטזו עליה כל כך הרבה לפני, תעשו הכל כדי שהיא תהיה מושלמת, וכמה שתחייכו אחרי. זו בדיוק הסיבה שאנחנו רוצים שהיא תהיה כל כך מיוחדת – ריצת המרתון הראשונה שלנו. החוויה של מרתון ראשון היא מאוד אינדיבידואלית ובסך הכל אנחנו שונים בהעדפות שלנו. ועדיין, יש כמה מרתונים שכל מי שחווה אותם בפעם הראשונה מספר על כמה שהם מיוחדים. אחרי הכל, זו אהבה ראשונה. אז הנה רשימה של 10 מרתונים שיכולים להתאים לאהבה הראשונה של המרתוניסט הישראלי המתחיל. מצד שני, תמיד יש סיבות למה לא לעשות מרתון מסוים ולכן גם אנחנו נתייחס ל"צד השני".

מרתון פריז

הפעם הראשונה חייבת להיות מיוחדת

1. מרתון ברלין 

למה כן? כי זה המסלול הכי מהיר בעולם (עם 5 מתוך 10 התוצאות המהירות בכל הזמנים). כי מבחינה סטטיסטית מזג האוויר באירוע הזה הוא מושלם. המסלול סופר מהנה, מעניין, והאווירה שכוללת עידוד לאורך כל 42.2 קילומטרים הופכת את ההתמודדות עם המרחק לפחות קשה. כי ברלין היא יעד אירופי זול יחסית.

למה לא? כי מרתון ברלין מתקיים בסוף ספטמבר וזה אומר שרצים ישראלים צריכים להיערך לכך שהחודשיים הכי קשים בתכנית האימונים הם יולי-אוגוסט. זה אומר ריצות ארוכות שמתחילות ב-4 בבוקר במקרה הטוב, וקושי רב באימוני האיכות. מצד שני, מי ששורד את הקיץ הישראלי ומגיע בסופו של דבר ל-14 מעלות בברלין יגיד שהתנאים "מושלמים מדי".

2. מרתון לונדון 

למה כן? כי זה ללא ספק המרתון הצבעוני והמיוחד ביותר באירופה. האווירה מטריפה, וחוץ מליהנות מהעיר המדהימה הזאת ומהמסלול השטוח, רצים רבים מעידים כי החוויה בתוך הדבוקות של הרצים היא זו שהעבירה להם כל כך הרבה קילומטרים בלי להרגיש. רצים מחופשים, צבע, עידוד בלתי פוסק, מוזיקה – וכל זה בעוצמות הכי גדולות שאפשר לדמיין.

למה לא? כי קשה מאוד להשיג מספר חזה למרתון הזה, שמספר המקומות שלו מוגבל ומשתתפים רבים מגיעים אליו בזכות תרומות גדולות שלהם בארגוני צדקה. מצד שני אפשרי להגיע למרתון לונדון, אבל זה עולה הרבה מאוד כסף. לא בטוח שאנשים שעוד לא התנסו במרתון ירצו להשקיע כל כך הרבה בטבילת האש.

3. מרתון טבריה

למה כן? כי ה"כן" הזה מיועד לישראלים. אז נכון שהמסלול של מרתון טבריה פחות אטרקטיבי מזה של עיר מרכזית באירופה (אלא אם כן הכנרת ממש עושה לכם את זה). מצד שני, יש משהו נכון בלרוץ את המרתון הראשון קרוב לבית. הרי הלחץ של הפעם הראשונה הוא גם ככה גדול, אז למה לא לחסוך את כל הסיפור של הנסיעה? אז אמנם לא תראו יותר מדי מעודדים בצדי הדרך, אבל במרתון בישראל תוכלו לדאוג להביא את המעודדים הפרטיים שלכם.

למה לא? כי יש אנשים שאולי צריכים יותר את המחויבות הזאת של הנסיעה לחו"ל. כי מרתון טבריה הוא בינלאומי ונחמד אבל רחוק מלעמוד בסטנדרטים הארגוניים של המרתונים הגדולים בעולם, ויש אנשים שכן זקוקים לחוויה הגרנדיוזית הזאת. כי המסלול הוא אמנם מהיר, אבל תמיד יש רוח פנים שמקשה, ואי אפשר להתכחש לעובדה שהוא די משעמם.

4. מרתון פאריס

למה כן? כי אי אפשר להגיד לא לעיר האורות, שהמרתון שלה הוא אחד מחמשת הגדולים בעולם. כי המסלול שטוח ויפהפה, כי אחד התחביבים של המעודדים הצרפתים שמגיעים בהמוניהם הוא להשתמש במטרו כדי לעבור בין כמה תחנות לאורך המרתון וזה גם מה שקרובי המשפחה שלכם יוכלו לעשות. כי האימונים בסוף החורף הישראלי למרתון שמתקיים באפריל הם נוחים.

למה לא? כי בדומה לברלין, גם פריז הוא מרתון המוני. מצד אחד יש סדר וההזנקה היא מדורגת. מצד שני אי אפשר להימנע מהעומס, בעיקר בהתחלה, והרבה אנשים לא אוהבים את זה. כי פריז היא עיר שקשה מאוד לא לטייל בה, והרבה אנשים נוטים לשכוח את זה ביום שלפני המרתון ומוצאים את עצמם עייפים ביום המרתון.

5. מרתון ברצלונה

למה כן? כי לא רק שזה אומר נסיעה לברצלונה אלא טיול ריצה בחלקים הבאמת יותר אטרקטיביים שלה. כי זה לא מרתון המוני כמו ברלין ופריז אלא מרתון בסדר גודל בינוני (15 עד 20 אלף משתתפים) וזה משהו שהרבה אנשים מתחברים אליו. כי גם במקרה של ברצלונה מדובר באירוע שמתקיים בסוף מרץ, וזה אומר אימונים נעימים בחורף הישראלי.

למה לא? אין באמת סיבה. יהיו כאלה שיגידו שהמסלול שלו קשה יותר מהמסלולים השטוחים של לונדון, ברלין או רוטרדאם. זה נכון שבמסלול בברצלונה יש קצת יותר שיפועים, אבל בהרבה מקרים אנשים סתם נרתעים מזה. דווקא המרתוניסטים המתחילים שלא באים כדי "לגלח" דקה מהשיא האישי שלהם ירגישו יותר טוב על המסלול הזה.

6. מרתון סמסונג תל אביב

למה כן? נכון שזה לא המסלול הכי מהיר בעולם בגלל ריבוי פניות וכמה שיפועים. מצד שני, כל כך הרבה מרתוניסטים ישראלים מבצעים את אימוני הריצות הארוכות שלהם על חלק מהמסלול של מרתון תל אביב. אז למה לא לעשות כבר את כולו? בסופו של דבר זהו אירוע הריצה הגדול והמושקע בארץ, ומרגישים את זה.

למה לא? זה לא אנחנו אלא ההמונים שמתלוננים על "קללת מזג האוויר החם". מבחינה סטטיסטית היה חם מאוד לרוץ בתל אביב בשנים האחרונות, גם אחרי שהמרתון הוקדם מחודש מרץ לפברואר. וחוץ מזה, דווקא בגלל האווירה ה"אירופית" הרבה מרתוניסטים נוטים לעשות בתל אביב את החצי או אפילו את מסלול ה-10 קילומטרים כדי ליהנות יותר מהאווירה.

7. מרתון רוטרדאם 

למה כן? כי גם במקרה הזה מדובר באחד המסלולים המהירים בעולם, שבדרך כלל אהוב על המרתוניסטים הישראלים הבכירים. כי רוטרדאם היא עיר מדהימה וכיפית, ואותו מסלול שטוח מפנק בהרבה ירוק, מים ומודרניזציה. יש יש קהל מעודד ותומך. כי מרתון רוטרדאם דומה למרתון אמסטרדם רק יותר מהיר ומתקיים בתקופה יותר נוחה בשנה עבור הרץ שמתאמן בישראל (אפריל).

למה לא? משתתפים במרתון הזה מדווחים שהקילומטרים הראשונים שלו הם ברחוב די צר מה שעלול לגרום להאטה לא מתוכננת שתרגישו אותה ככל שהקצב שלכם איטי יותר.

8. מרתון וינה

למה כן? לא סתם זה הפך לאחד המרתונים המועדפים על הישראלים. כמו בברלין, יום המרתון בוינה הפך ליום חג ושם זה אולי מורגש בעוצמות גדולות יותר כי בנוסף למרתון מתקיימים במקביל גם חצי מרתון וגם מרוצי 10 ו-5 ק"מ. זה אומר שגם המלווים שלכם, אם הם לא בעניין של מרתון, יוכלו ליהנות מחווית ריצה אחרת. כי המסלול שטוח ומדהים, כי זו אחת מערי הבירה היפות באירופה.

למה לא? כי המרתון הזה גודל בקצב מהיר ולפי ביקורות שונות של גולשים ברשת יש לעתים לא מעט תלונות על בעיות בארגון כמו למשל אי סדר באזורי ההזנקה. כמובן שאם קיים איזשהו סיכוי לכשל ארגוני שישפיע עלינו אישית, נרצה להימנע מזה.

9. מרתון שיקגו 

למה כן? אי אפשר להתווכח עם זה ש"המרתון" בארצות הברית לרוץ בו הוא ניו יורק, אבל שיקגו מומלץ יותר לפעם הראשונה. מדובר במסלול הרבה יותר מהיר ופחות מאתגר, בעיר שהיא אולי קצת פחות אטרקטיבית מניו יורק אבל עדיין אחת האטרקטיביות בארצות הברית ובמזג אוויר נעים של חודש אפריל בעיר אחרי עוד חורף קשה שעברה. כי עדיין מדובר באחד המרתונים הגדולים בעולם, עם מסלול שטוח ומפנק.

למה לא? כי אם אתם לא גרים בארצות הברית או נמצאים שם בכל מקרה, זה לא הכי חכם לנסוע כל כך רחוק בשביל מרתון ראשון. רק בשביל להתגבר על הג'ט-לג תזדקקו לכמה ימים טובים שאותם תצטרכו לנצל למנוחה, ומי רוצה לנוח כשהוא נמצא בארצות הברית?

10. מרתון ניס 

למה כן? כי רבים מאיתנו ישמחו להישאר בים התיכון ועדיין לספוג אווירה של הריביירה הצרפתית. כי לרוץ מניס לקאן כשרוב המסלול צמוד לים זה מרהיב, ולעשות את זה בנובמבר זה נעים. אמנם עלול להיות קר מדי לקפוץ לאחר מכן למים, אבל יש מספיק מה לעשות באזור כל כך אטרקטיבי. למה לא? כי זה לא המרתון האירופי הטיפוסי שמושך אליו כל כך הרבה אנשים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נועם הגיב:

    רצתי את מרתון שיקגו. חוויה נפלאה. שווה להגיע יומיים שלשה קודם ולנצל את הזמן לטיול בעיר המדהימה, שלדעתי (אחרי שנה וקצת חיים ועבודה בה) לוקחת את ניו יורק. אקספו – שאין דברים כאלה, עידוד כל המסלול . שווה כל דולר של הרשמה. אבל – זה מרתון שנערך באוקטובר (לא באביב) וההרשמה אליו נסגרת תוך ימים ספורים בפברואר. אם אתה נרשם ומשלם יותר דרך ארגוני צדקה אפשר גם יותר מאוחר. אני – לא מצאתי מגרעות במרתון שיקגו.
    ממליץ בחום! למרות שקריר וקצת רוח.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג