חוויה בטבע – דואתלון שטח כפר אוריה

סמוך לארץ הכרמים והמנזרים של שפלת יהודה יושב לו כפר אוריה. בסוף השבוע הקרוב, המושב שנמצא חצי שעה בלבד מת"א יארח את דואתלון השטח הראשון שלו 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


סמוך לארץ הכרמים והמנזרים של שפלת יהודה יושב לו כפר אוריה. בסוף השבוע הקרוב, המושב שנמצא חצי שעה בלבד מת"א יארח את דואתלון השטח הראשון שלו 

מאת:מערכת שוונג

גלן כהן התחיל לרוץ בגיל 41. הוא מעולם לא עצר. תוך שנה מהיום שצעדיו נפתחו, הפסיכולוג הקליני והתושב הטרי של מושב כפר אוריה, החל לטעום מעולם ריצות האולטרה מרתון המפרכות ותחרויות איש הברזל. כיום, הוא גם הנפש החיה, הפועלת והבועטת, מאחורי מה שנקרא "דואתלון כפר אוריה ה-1" – תחרות המשלבת בין רכיבת אופניים וריצה אתגרית, שתיערך בסופ"ש הקרוב בחצר האחורית של הכפר שיושב על שיפולי ההרים הנושקים לירושלים. "חצי שעה בלבד מתל-אביב", מדגיש גלן.

הרעיון של גלן לקיים את דואתלון השטח הגיע מאהבתו האדירה לטבע ולאתגר. חגיגות ה-100 של כפר אוריה, ביחד עם שיתוף הפעולה של המושב והמועצה האזורית – מטה יהודה, היוו הזדמנות מושלמת בשבילו להוציא לפועל את הדואתלון שחלם עליו זמן רב. רץ האולטרה שכבר הספיק לגמוע לבדו 130 ק"מ במרוץ "הר לעמק" האחרון, תכנן את הדואתלון כך שישלב מגוון מסלולים שיוכלו להתאים גם לקשוחים ביותר ( 30 ק"מ רכיבת שטח + 10 ק"מ ריצת שטח) וגם לאלו מביניכם שרוצים לצאת לריצה קלה או צעדה בכרמים של אזור "טוסקנה הישראלי" ( צעדה של 3 ק"מ, ריצת שטח תחרותית של 10 ק"מ). גם רכיבת שטח של 30 ק"מ ללא ריצה היא אפשרות לאלו שחפצה נפשם בדיווש בלבד. 

"מסלולי הריצה והאופניים עוברים דרך הכרמים המיוחדים של האזור ולאחר מכן ממשיכים אל עבר מנזר דיר ראפאת", מספר גלן שכבר אירגן בעברו את תחרות  Med to Dead – תחרות איש ברזל בשטח בין הים התיכון לים המלח, "לאחר מכן עולים ליער הנשיא ודרך הפסלים המרהיבה. משם עוברים לרכס עם נוף פנורמי שמאפשר תצפית עצומה מאל- עריש ועד הרצליה. לבסוף מקנחים בסינגל מדהים של 800 מטרים". 

הדואתלון של כפר אוריה מהווה הזדמנות מושלמת לכל מי שרוצה להימנע מרכיבה מסוכנת על הכביש, או מצד שני לחסוך עוד ריצה חובטת ושגרתית על גבי אספלט, ויש בו גם מן האהבה לטבע ולנופים. אחת מהאטרקציות המיוחדות ביותר באזור כפר אוריה הן למשל השקיעות המיוחדות, מספר לנו גלן.

רץ האולטרה מבטיח שהדואתלון המיוחד שלו, שיראה אור לראשונה השנה, יהפוך למסורת. "זה רק הספתח", הוא אומר, "אני הולך לפתח את זה משנה לשנה. בעיניי זה הדבר הבא לשאוף אליו כיוון שאנשים מחפשים גירויים ואתגרים, והשילוב של הטבע הוא גם בריא וגם כיף. הוא מחבר אותך למקומות הראשוניים שבך. אתה צריך להתמודד עם הפחדים שלך, זה הרבה יותר מגרה ומעלה את סף הריגוש". 

להרשמה לחצו כאן


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג