חגיגה בסבב גולד קואסט: הלן ג'נקינס עצרה לגוון יורגנסן את רצף הניצחונות

התחרות בסבב גולד קואסט היתה ההצגה הכי טובה בעיר, לאחר שהלן ג'נקינס עצרה לגוון יורגנסן את רצף הניצחונות ומריו מולה נשאר בלתי מנוצח מאז אליפות העולם בשיקגו בשנה שעברה - כל הפרטים כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הפעם האחרונה שהלן ג'נקינס עמדה על ראש הפודיום בתחרות סבב ה-WTS היה אי שם במאי 2012. היא אלופת עולם ב-2008 ו-2011, הגיעה חמישית בלונדון 2012, לא התחרתה כלל ב-2013 ובשנתיים האחרונות מנסה לחזור לקדמת הבמה. לאחר שסיימה במקום ה-11 בגרנד פינאל בשיקגו בשנה שעברה היא התחילה את השנה טוב עם מקום שלישי באבו דאבי ובשבת היא לא רק חזרה לנצח, אלא עשתה זאת בהופעה חזקה ומרשימה מול גוון יורגנסן בתחרות סבב הראשונה שלה השנה.

הלן ג'נקינס מנצחת בגולד קואסט וקוטעת ליורגנסן את רצף הניצחונות | צילום: אינסטגרם

עוד כתבות טריאתלון בשוונג
הטריאתלט מריו מולה הספרדי ניצח באבו דאבי במסגרת סבב ה-WTS
צעד חשוב לרון דרמון בדרך לריו 2016
איך זה שארבעת האחים למשפחת הלר עושים איש ברזל?

לאחר ניסיון בריחה שלא צלח בחלק הראשון של הרכיבה, דאפי, ג'נקינס והיואיט יצאו לבריחה לקראת נקודת האמצע של הרכיבה. השלישייה הצליחה ליצור פער של כדקה וחצי מקבוצת הרודפות ופער זה נשאר עד היציאה לריצה. ג'נקינס יצאה חזק לריצה וברחה להיואיט ודאפי כאשר היא מכתיבה קצב גבוה ואחרי לאפ אחד (2.5 ק"מ) היא שומרת על הפער מגוון. ככל שהפער של ג'נקינס מדאפי והיואיט הלך וגדל כך הלך וקטן הפער בינן לבין יורגנסן. בלאפ האחרון יורגנסן לחצה חזק על הגז והצליחה להגיע אל הרודפות (שהפכו לנרדפות), חולפת על דאפי ולאחר מאבק על השטיח הכחול עוברת את היואיט ומגיעה למקום השני. כך, לאחר שיא של 12 ניצחונות רצופים בתחרויות סבב גוון יורדת מדרגה על הפודיום למקום השני אחרי ריצה מדהימה של 34:17 (כ-50 שניות מהיר יותר מהריצה של ג'נקינס).

מנצחות נשים

תוצאות עילית נשים

מריו מולה ממשיך את הרצף

5:25 שעון ישראל, אספרסו קצר, בקושי יש זמן להתאושש מתחרות הנשים והשידור הישיר מתחרות סבב ה-WTS בגולד קואסט (אוסטרליה) כבר החל עם הצגת הטריאתלטים הבכירים. השדרים הבריטיים מתלהבים מחזרתם המחודשת של האחים ג'וני ואליסטר בראונלי שעומדים על קו הזינוק בפעם הראשונה השנה.

5:30 (כמו שעון דוקסה) זינוק וכבר לאחר זמן קצר רואים את ורגה ושומאן מובילים את השחייה. הם גם יוצאים ראשונים מהמים מלווים בג'וני בראונלי ופוליאנסקי.

בחלק הראשון של הרכיבה דבוקה של כ-12 רוכבים מצליחים ליצור פער קטן אך הוא נסגר די מהר כשאליסטר בראונלי ומריו מולה נמצאים בקבוצת הרודפים. בחלק השני של הרכיבה ניסיון של אליסטר ליצור בריחה לא עלה יפה כאשר הוא רוכב כמעט הקפה שלמה לבד וחוזר בסופו של דבר אל הדבוקה. שאו ובישופ בסופו של דבר יוצרים בריחה שנותנת להם כחצי דקה ביציאה לריצה. השדרים במהלך הרכיבה לא מפסיקים להחמיא לאחים בראונלי. האמת, די בצדק, הם היו אגרסיביים ברכיבה, ניסו לגרום לכולם להיות מעורבים (בעיקר בצעקות ותנועות ידיים), כל אחד מהם היה מעורב בניסיון בריחה והם עבדו מקדימה במהלך כל הרכיבה – תחרות עם האחים בראונלי היא תמיד קצת יותר אינטנסיבית, פשוט תענוג לצפייה.

מריו מולה

מולה בדרך לעוד ביקור בראש הפודיום | צילום: אינסטגרם

יחד עם זאת, צריך לזכור שלהשאיר את ההכרעה לקטע הריצה בתחרות מול מולה זה בערך כמו להשאיר את סטפן קארי חופשי לשלוש. מולה כבר ניצח באבו דאבי עם פנלטי של 15 שניות אותו ריצה בנקודת האמצע של הריצה והמשיך לניצחון. הפעם מולה יצא לריצה יחד עם ג'וני בראונלי והשניים ברחו ורצו זה לצד זה כאשר אלזרה הספרדי רודף מאחור. שלושה לאפים הם רצים יחד, זה לצד זה, והשדרים בפרץ של נוסטלגיה מזכירים את אליפות העולם לנוער ב-2009, שם היתה ידו של מולה על העליונה. בחלק השני של הריצה בראונלי כבר נראה סובל מאוד מהחום והלחות ובלאפ האחרון של הריצה מולה עם "קיקדאון" אכזרי וביי ביי ג'וני, בדרך לעוד ביקור בראש הפודיום.

brownlee

ציוץ הטוויטר שצייץ ג'ונתן בראונלי לאחר התחרות

בראונלי בכמה מאות מטרים האחרונים מתחיל להיחלש ולהיראות על גבול הקריסה, אלזרה שרדף אחרי השניים מנצל את ההזדמנות ועוקף אותו לקחת מקום שני. ג'וני, על אדים אחרונים, כמעט ומועד, מצליח לסיים באופן כמעט הירואי לטעמי במקום השלישי ומיד מקבל טיפול רפואי. הוא נעדר מטקס הסיום אך מאוחר יותר כבר צייץ כי החום האוסטרלי אינו מתאים לבחור מיורקשייר כמותו. עוד הוא הוסיף כי כלל אינו זוכר את הקילומטר האחרון בריצה.

מנצחים גברים

תוצאות עילית גברים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג