וואלטה א'אספנייה 2012, קטעים 19- 20: גילברט ומנצ'וב ניצחו, קונטאדור על סף ניצחון

אלברטו קונטאדור על סף ניצחון שני בוואלטה א’אספנייה. בשני קטעי סוף השבוע ניצחו פיליפ גילברט שהוכיח מוכנות לאליפות העולם ודניס מנצ’וב, מנצח הוואלטה 2007
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אלברטו קונטאדור על סף ניצחון שני בוואלטה א'אספנייה. בשני קטעי סוף השבוע ניצחו פיליפ גילברט שהוכיח מוכנות לאליפות העולם ודניס מנצ'וב, מנצח הוואלטה 2007

מאת:יאיר בן עמי




כל הכתבות על הוואלטה- כאן
השידור הישיר של הקטע ה- 19- כאן

השידור הישיר של הקטע ה- 20- כאן


חואקין רודריגז ואלחנדרו ולוורדה לא וויתרו לאלברטו קונטאדור עד לקו הסיום של הקטע ה-20. רודריגז תקף, ולוורדה רדף והותיר את קונטאדור מאחור, ובסוף זה נגמר עם שלישיית חוד המגיעה לקטע הסיום בפערים המעידים על גרנד טור מרתק.

קשה להאמין כי רודריגז, או ולוורדה, ירצו או יוכלו לבצע מהלכי תקיפה ביום האחרון. מצד אחד זה לא נהוג ומצד שני, המסלול של הקטוע האחרון אינו מתאים להתקפות של אחד מהם. סביר להניח כי נראה סיום המוני עם מאבק של המאיצים על הניצחון בקטע.

במהלך שלושה שבועות של גרנד טור נפלא לא נראה רוכב אחד בעל שליטה טוטאלית. הכבוד מגיע גם למתכנני המסלול שהעניקו הזדמנות לכל אחד מהמועמדים לניצחון, על מסלול שהולם איתו, ובעיקר לרוכבים שהביאו את ליבם ונפשם למרוץ.

קטע 19
יום שישי, 7 בספטמבר
Peñafiel – La Lastrilla
187.4 ק"מ

גילברט ונבחרת בלגיה
אליפות העולם במרוצי אופני כביש תתקיים בשבוע הבא (16-19 בספטמבר). פיליפ גילברט הוכיח ביום שישי כי הניצחון שלו בקטע 9 אכן מעיד על כושר המעמיד אותו בשורה הראשונה של המועמדים לניצחון באליפות העולם.

במקביל מוכיח טום בונן כי הוא גם מוכן לאליפות העולם. בונן ניצח, לפני שבוע, במרוץ החדש "וורלד פורט קלאסיק" עם ניצחון בקטע הראשון (מתוך קבוצת בריחה) ומקום שלישי בקטע השני (אחרון). אתמול ניצח בונן במרוץ הקלאסי "פריז-בריסל" מתוך מאוץ רב משתתפים לקו הסיום.

עכשיו ברור שהבלגים יגיעו לאליפות עם שתי אופציות לניצחון. השאלה אם הם ידעו ליצור את הטקטיקה הנכונה שתתחשב ביכולות של שני הרוכבים. גילברט הוא קלאסיקן היכול לנצח במהלך התקפי בסיום המרוץ. בונן מתאים גם למאוץ המוני וגם כמי שיודע להצטרף למהלך ההתקפי הנכון,כנוצרת חבורת החוד ממנה יוצא המנצח, והוא כבר היה אלוף העולם (2005).

הניצחון של גילברט בקטע 19




קטע 20

שבת, 8 בספטמבר
La Faisanera Golf. – Bola del Mundo
170.7 ק"מ

מנצ'וב הותיר עוד חותם
דניס מנצ'וב הוא אחד הרוכבים בגדולים ביותר שיצאו מרוסיה והגדול ביותר מאז התפרקה ברית המועצות. למנצ'וב שלושה ניצחונות בגרנד טור, וואלטה א'אספנייה 2007 + 2005 וג'ירו ד'איטליה 2009 ועוד פעמיים עמד על דוכן המנצחים של הטור דה פראנס.

הניצחון של מנצ'וב בקטע 20


בגיל 34 ויותר מעשור וחצי כמקצוען, 13 עונות בדרג הבכיר, הוא יכול לפרוש בסיפוק וגאווה, אבל ספק אם יעשה זאת בתום העונה. הוא הצטרף לדרג הבכיר כשקיבל חוזה בקבוצת מוביסטאר, כשעוד נקראה בנסטו, באוגוסט 1999. בשנת 2001 הוא השלים את הטור דה פראנס לראשונה אבל סומן כמי שיכול להתפתח למנצח גרנד טור כשניצח, פחות מחודשים לאחר מכן, בטור דה לאווניר המכונה הטור דה פראנס של הצעירים. בשנת 2002 כבר סיים מנצ'וב במקום ה- 11 בטור דה פראנס.

בשנת 2005 עבר מנצ'וב מקבוצת האיים הבלארים – בנסטו לקבוצת ראבובנק במדיי החל לאסוף את הניצחונות בגרנד טור עם ניצחון ראשון בוואלטה. בשנת 2006 הוא כבר תפס את המקום החמישי בטור ושנה לאחר מכן השלים ניצחון שני בוואלטה. רק בשנת 2008 התייצב מנצ'וב על קו הזינוק של הג'ירו ד'איטליה וסיים במקום החמישי. זה היה אחד ממרוצי הגרנד טור המרתקים בהיסטוריה. מנצ'וב סיים בפער של 3:37 דקות מהחולצה הוורודה אותה לקח אלברטו קונטאדור כשביניהם מדורגים עוד שלושה רוכבים.



מנצ'וב עם רוברטו הראס במאבק אל הניצחון בוואלטה 2005
(צילום: wikimedia)



כחודשיים לאחר המקום החמישי בג'ירו הוא עמד לראשונה על דוכן המנצחים של הטור דה פראנס וגם במקרה זה באחד ממרוצי הגרנד טור הצמודים. קרלוס ססטרה ניצח כשקאדל אוונס רק 58 שניות אחריו ומנצ'וב שלישי עם פיגור של 2:10 דקות. בשנת 2009 ניצח מנצ'וב בג'ירו ד'איטליה לאחר שהתייצב בראש הדירוג 12 קטעים לסיום.

לפני שנתיים הוא שוב סיים שלישי בטור אלא שלאחר הפסילה של קונטאדור, והכתרת אנדי שלק כמנצח, הוא הפך לסגן. בשנת 2011 הוא רכב בקבוצת הדרג השני, ג'יאוקס טיאמסי, וסיים במקום 7 בג'ירו ומקום 5 בוואלטה כשבסיום העונה הוא מצטרף לקבוצה הרוסית קטיושה.

מנצ'וב כבר אינו רוכב של חמישייה ראשונה בגרנד טור. ניסיונו האדיר יכול לסייע לקבוצה לנצח גרנד טור עם רוכב אחר ובוואלטה הנוכחי ראינו כמה תרומתו לרודריגז הייתה חשובה אם כי לא בולטת. הצטרפותו לקבוצת בריחה, בקטע הלפני אחרון של הוואלטה, הייתה גם סוג של מחווה קבוצתית עבור הרוכב הוותיק. למרות המצב הרגיש בראש הדירוג המצטבר, מתוך ידיעה כי רודריגז יתקשה לסגור את הפער ולצידו דניאל מורנו (סייען ההרים מספר אחד של רודריגז) התאפשרה מחווה כזו. אבל ממחווה ועד לניצחון בקטע הררי מפרך, אחרי שלושה שבועות של אין ספור הרים, מפרידה היכולת האישית של הרוכב.

מנצ'וב כנראה לא יפרוש בסוף העונה אבל השנה הוא נפרד מהמרוץ בו ניצח פעמיים בסטייל.

קונטאדור על סף ניצחון
למרות שהיום האחרון, של גרנד טור, הוא בדרך כלל רגוע בגזרת ראש הדירוג המצטבר קונטאדור עוד לא יחל בחגיגות לאחר ששרד את הקטע הלפני אחרון. היה זה קטע שהסתיים בעלייה בעלת שיפועים קיצוניים המתאימים לרודריגז ובדיוק כאלו בהם פתח על קונטאדור את הפער בשבוע השני ולאחר המרוץ נגד השעון.

גם הפעם רודריגז ברח קונטאדור וחצה את קו הסיום בפער של 44 שניות קונטאדור. עכשיו אפשר לראות את העוצמה שהפגין קונטאדור בהתקפה והניצחון של קטע 17. בשני קטעים וחצי הביא קונטאדור את היתרון הקבוצתי והאישי שלו על רודריגז. למעשה בשני קטעים ביטל רודריגז את היתרון של רודריגז.

בקטע האישי נגד השעון היה קונטאדור מהיר מרודריגז ב- 58 שניות וזה היה על בסיס יכולות אישיות בלבד. בקטע 17 הוא הקדים את רודריגז ב- 2:38 דקות. עוד שניה אחת של פער פתח קונטאדור על רודריגז בקטע הראשון של המרוץ הקבוצתי נגד השעון. שני הקטעים האלו העניקו קונטאדור פער של 1:48 דקה לפני הבונוסים. הפער לאחר סיום הקטע הלפני אחרון, כנראה קטע ההכרעה האחרון, 1:37 לטובת קונטאדור כשביניהם ניצב ולוורדה עם יתרון של 11 שניות על רודריגז.

לאחר שנפסלו לקונטאדור שני ניצחונות בגרנד טור (ג'ירו 2011 וטור 2012) הוא יכול מחר לנצח גרנד טור שמיני בחייו ולרשום את החמישי בדפי ההיסטוריה. בסוף השנה יהיה קונטאדור בן 30. תיאורטית לפניו עוד 2-4 שנים בהן יוכל להתמודד על ראש הדירוג בגרנד טור. להבדיל ממנצחי הגרנד  טור של השנים האחרונות קונטאדור ניצח בכל השלושה ולכן הוא עוד יוכל להגיע למספר הניצחונות של הינו (10) או אפילו אדי מרקס (11).

קונטאדור בביקור בישראל
(צילום: אלי דינור)


קטע  21 (אחרון)
יום ראשון, 9 בספטמבר
Cercedilla – Madrid
115 ק"מ

הקטע האחרון של גרנד טור אינו מאבק על ראש הדירוג, אלא אם הפערים מאוד צמודים ומתקיים מרוץ אישי נגד השעון. גם הפעם לא צפוי ניסיון של המדורגים מתחת למקום ראשון לשפר עמדות. ניסיון מהסוג הזה הוא כמעט בלתי אפשרי באופי המסלולים המסיימים גרנד טור. גם הפעם יהיה זה מסלול מישורי ורב סיבובים בתוך מדריד. לאחר כשישים ק"מ של מרוץ יכנסו הרוכבים לסיבוב בן 5.7 ק"מ אותו ישלימו 9 פעמים. הצפי הוא לסיום במאוץ רב משתתפים לקו הסיום.

8.9.2012


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12