התפנצ'רתם בסינגל? תקלות נפוצות באופני הרים ופתרונן

התנפלתם על הסינגל ויצאתם עם תקלה טכנית ואתם עדיין בשטח? הנה שלוש תקלות שתוכלו לפתור במקום ללא בעיה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

1. הבעיה: פנצ'ר מפתיע במהלך סינגל מבודד

הפתרון בשלבים: ראשית נפרק את הגלגל לאחר שנעביר את השרשרת למצב נייטרלי, על גלגל שיניים מספר 1 בקראנק וגלגל שיניים מספר 9 בקסטת גלגלי השיניים האחורית. מצב זה יאפשר לנו להרכיב את הגלגל חזרה בקלות לאחר התיקון. עם פירוק הגלגל נחלוץ את הצמיג מהחישוק.

בתחילה "נרכך" את דפנות הצמיג באמצעות לחיצות ונענוע מצד לצד על דפנות החישוק לאורך היקפו ונפשיט את הצמיג לאורך דופן אחת של החישוק בעזרת כתות החליצה.

חשוב שהצמיג יהיה ממוקם נכון על החישוק | צילום: PIXABAY

עוד כתבות אופניים
איך מזמינים חבילות מרתון וטיולי אופניים לחו"ל?
המדריך לקניית אופניים ראשונים
5 טיולי אופניים לכל המשפחה

לאחר שחרור הצמיג מדופן החישוק נוציא את הפנימית הקרועה, נכניס יד לתוך הצמיג ונחפש אחר קרעים וגופים זרים על הדופן הפנימית של הצמיג במישוש ובמבט. יש לחפש לאורך כל הצמיג ולא להפסיק לאחר מציאת הקרע הראשון. עם מציאת הקרע בדופן הצמיג יש לנקות היטב את אזור הקרע על מנת שנוכל להדביק עליו את מדבקת הצמיג המיוחדת להטלאת הקרע – בין הצמיג לפנימית. במידה שאתם בשטח ואין מדבקת צמיג ייעודית, ניתן להשתמש באלתורים לסתימת הקרע כמו: עטיפות חטיפי אנרגיה, מארזי ג'ל, שטרות כסף וכו'.

ניקח פנימית חדשה וננפח אותה קלות על מנת להושיבה בצמיג בקלות. נושיב את הצמיג על דפנות החישוק, מומלץ בעזרת כפות הידיים בלבד, על מנת למנוע "צביטת פנימית" על כפות החליצה. ננפח עד לחץ האוויר המומלץ לצמיג נגלגל את הצמיג ונבדוק שהצמיג ממוקם כראוי על החישוק.

2. בעיה: המעביר האחורי נשבר והלב שלכם שבור

הפתרון בשלבים: המרת מערכת הילוכים לסינגל ספיד במקרה שבירת מעביר הילוכים אחורי הינה מהפעולות היותר חיוניות והפחות מוכרות. הקפדה על הצעדים המומלצים כעת, תחלץ אתכם מהשטח גם ללא מעביר הילוכים אחורי.

ראשית, יש לפרק את השרשרת ולקצר אותה בהתאם לשיטה הבאה: מלפנים – בקראנק, נמקם את השרשרת על הפלטה האמצעית. מאחור – בקסטת גלגלי השיניים האחורית נמקם את השרשרת על הילוך מספר 6 שהוא הגלגל שיניים הרביעי מימין.

רוכב אופני הרים בירידה

הכיף שברכיבה לפעמים מלווה בתקלה מפתיעה | צילום: Thinkstock

בשלב זה אנו מקצרים את השרשרת כך שעל גלגלי שיניים אלה יתקבל מתח רפוי במקצת, אשר יאפשר לנו להעלות את השרשרת לגלגל שיניים אחורי גדול יותר בשלב הבא. את השרשרת המקוצרת נסובב על גלגלי השיניים הספציפיים ו"נעלה" אותה בלחיצת אצבע קלה כלפי גלגל השיניים הגדול הסמוך בקסטה – כך ניצור מתח שרשרת תקין.

באופניים בעלי שיכוך מלא, חובה לנעול את הבולם האחורי על מנת למנוע עבודת מתלה ושינוי בסיס גלגלים, העלול לגרום למתיחת וקריעת השרשרת. עתה יש לרכוב תוך הפעלת עומס מינימלי על השרשרת וחובה להחליפה לחדשה אחרי הרכיבה.

3. הבעיה: התפרקות גוף האוכף לא חייב לפרק אתכם

פתרון: אחת התקלות שאנו נתקלים בהן אחרי התרסקות, היא התפרקות גוף האוכף ממסילות הבסיס שלו. נלמד כיצד לאלתר תיקון שטח שיאפשר לנו להמשיך לשבת על האוכף ולחלץ את עצמנו מהשטח בנוחות – מאחר ואין אפשרות לחבר את גוף האוכף למסילות, נחבר את הגוף לאחד מקצות המסילות בעוגן.

רוכב אופני הרים יורד ירידה

ידע הוא כוח במיוחד כשאתם לבד בשטח | צילום: Thinkstock

במצב זה ניקח את הפנימית הנוספת שלנו, ננפח אותה קלות ונלפף אותה סביב גוף האוכף ומסילות האוכף, על מנת ליצור חיבור הדוק בין שניהם. יש להקפיד על מיקום וונטיל הפנימית כלפי מטה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג