"השנה אשתתף בטריאתלון נשים בשלשה משפחתית יחד עם אמא שלי"

בשבת הקרובה תשתתף מיכל סיון בשתי שלשות מיוחדות עם אמא שלה ועם שתי חולות בטרשת נפוצה כחלק מטריאתלון נשים בהרצליה, הנה הסיפור שלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טריאתלון נשים נותן הזדמנות מדהימה לנשים, נערות וילדות להתחרות באווירה מפרגנת, אוהדת ובעיקר מחבקת, כחלק מהמורשת שהותירה סוזי דבוסקין ז"ל, מי שהנגישה את הטריאתלון לאלפי נשים בישראל והלכה לעולמה אשתקד. מיכל סיון, 37, התחילה אף היא את צעדיה הראשונים בעולם הטריאתלון לפני 9 שנים, כשהשתתפה לראשונה בטריאתלון נשים וכיום היא הבעלים של המרכז לספורטתרפיה GO RUN, מאמנת טריאתלון וספורטתרפיסטית.

"כל אחת מנצחת" | צילום: אלבום פרטי

עוד כתבות טריאתלון נשים
11 טיפים לשחייה בים לקראת טריאתלון נשים
"סוזי דבוסקין דאגה לנו לים שקט בטריאתלון נשים"
לאיזה ציוד זקוקה הטריאתלטית המתחילה?

השנה היא תשתתף כחלק משתי שלשות מיוחדות ומרגשות במיוחד, "אשתתף בשלשה משפחתית יחד עם אמא שלי, דבורה, בת 67 שזו תהיה השנה העשירית שלבה היא משתתפת בטריאתלון נשים ועם האחיינית שלי יהל, בת ה-15 שמתאמנת אצלי מגיל 10 בטריאתלון. כבר שנה שאנחנו מחכות לעשות את התחרות שלושתנו יחד וזה מאוד מרגש אותנו". הן חילקו ביניהן את המקצים כאשר את מקצה השחייה תפתח מיכל, דבורה תרכב ויהל תרוץ כאשר מיכל מאמנת כל אחת מהן בנפרד לצורך המטרה.
את השלשה השנייה תעשה מיכל עם שתי נשים חולות בטרשת נפוצה, מחלה הפוגעת במערכת העצבים, רונית גל תעשה את מקצה השחייה וענת איילון, יוזמת ומקימת MS ישראל, שתעשה את מקצה הריצה. "רונית שוחה כבר הרבה שנים", מספרת מיכל, "בשנה שעברה היא השתתפה בשלשה בטריאתלון נשים וענת שהקימה את MS ישראל, מארגנת בשבוע הבא מרוץ להעלאת המודעות לטרשת נפוצה. אני מאמנת את ענת כבר 4 שנים. לפני כמעט 3 שנים לענת היה התקף קשה ששיתק אותה לחודש בו היא היתה בבית ולא יכלה לזוז. היא יצאה מההתקף מחוזקת והכניסה את הפעילות הגופנית באופן משמעותי לחיים שלה. כמו שלכל אדם בריא פעילות גופנית עושה טוב, לחולי טרשת נפוצה היא עושה תחושה אפילו טובה יותר, ככל שהם מניעים את עצמם יותר, הם שומרים על יכולת תנועתית יום יומית טובה יותר. ככל שהם ישבו יותר, הניוון יהיה מהיר יותר".

"השנה אשתתף בשלשה משפחתית יחד עם אמא שלי" | צילום: צלמי שוונג

סיסמת הטריאתלון אותה יצרה סוזי דבוסקין ז"ל היתה "כל אחת מנצחת" ואכן, כל מי שמגיעה ומשתתפת בטריאתלון מנצחת. "הכי קל להגיד 'אני אשב בבית, למה אני צריכה את זה?'", אומרת מיכל, "הן מתאמנות לטריאתלון וענת בכל השבועות האחרונים הגיעה לסטודיו ללכת על המסילה, כיוון שהחום בחוץ לא איפשר לה לצאת, זה מעורר השראה ואני המעריצה מספר אחת שלהן. הסיפור שלהן מחבר אותי לסוזי. היא היתה אחרי הניתוח שעברה ברגל והיתה על קביים בשנת 2009, כשהתחלתי והיא ליוותה אותי בראש, לא לוותר גם אם כואב ואפשר גם עם קביים וגם ענת לא מוותרת".

איך ההרגשה לעשות טריאתלון נשים עם אמא?
"עד היום כל אחת השתתפה במקצה משלה, זה ממש מרגש כי שתינו התחלנו יחד בשנת 2009 ושתינו לא ידענו מה זה ספורט באופן רציני. אני זוכרת שגררתי אותה אחריי לאימון הפתוח הראשון בפארק, אותו העביר כרמי שרביט ואחר כך אימון שחייה עם אורי סלע וכך הכל התחיל לפני עשר שנים".

"הכי קל להגיד 'אני אשב בבית?'" | צילום: יאיר אלגרנטי

כל אחת שמגיעה להשתתף בטריאתלון נשים, בין אם בשחייה, רכיבה ריצה או שלושתם יחד, מתחרה קודם כל עבור עצמה ובכך שהגיעה אל קו הזינוק היא כבר מנצחת, את כל אלו שבחרו להישאר בבית, "ההתאהבות משם היא כבר מהירה", צוחקת מיכל ומוסיפה, "צריך לשים אזהרה 'זה ממכר' תחושת ההישג האישי שבעיני היא הכי משמעותית".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג