השחיינים הישראלים "במצוד" אחר השגת קריטריון ברומא

לא פחות משבעה שחיינים ישראלים נחתו ברומא, על מנת לנצל ימים אחרונים של אפשרות להשגת קריטריון לקראת המשחקים האולימפיים בריו - זה מה שמחכה להם שם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המסורת מספרת שרומא נבנתה על שבע גבעות מזרחית לנהר הטיבר (Sette Colli di Roma). אלו שבע הגבעות של רומא: אוונטינו, צ'ליו, קאמפידוליו, אסקווילינו, פאלאטינו, קווירינאלה, וימינאלה. קשה להעלות על הדעת תפאורה מתאימה יותר מעיר הנצח, לניסיון של שחייני ישראל להירשם בדפי ההיסטוריה של השחייה, עם העפלה למשחקים האולימפיים בריו 2016. שלושת הימים הקרובים חזויים כימי שרב ברומא. הטמפרטורות בצהרי הימים הקרובים צפויות להגיע ל-36 מעלות לוהטות. אבל מבחינת עונת הקריטריונים האולימפיים, אלו ימי סתיו אחרונים. עשרה ימים בלבד נותרו לשחיינים שטרם עשו זאת, להגשים אספירציות אולימפיות. אחרי עשרת הימים האלו, שעון החול פוקע. שחייני נבחרת ישראל, יחד עם שחיינים בכירים מהעולם כולו, הניחו תרמיל על שכם ויצאו לדרכים… והדרכים, כמו דרכים, הובילו כולן לרומא. היום מתחילה תחרות שבע הגבעות הבינלאומית בשחייה ברומא.

77005.1

באה להוכיח שהספיקה להביס בזמן את מחלת הסרטן. אינגה דקר צילום: Chan-Fan

הבכירים מגיעים לחדד, לשייף ולתרגל שחייה תחרותית ראש בראש בבריכה פתוחה תחת כיפת השמיים. ההולנדית הוותיקה אינגה דקר מגיעה לנסות להעפיל למשחקים האולימפיים האחרונים שלה ולהוכיח שהספיקה להביס בזמן את מחלת הסרטן שדבקה בה חצי שנה לפני המשחקים. כל זה, כאשר בדיוק במקביל, בצד השני של האוקיינוס, שחייני ארה"ב התכנסו בעיר אומהה שבנברסקה, למבחנים האולימפיים האמריקאים – תחרות אכזרית שבהכרח תגזור על עשרות מטובי השחיינים בעולם הישארות בבית ומחשבות על "מה היה אילו".

שבעת השחיינים הישראלים במצוד אחר הקריטריון

אבל אנחנו מצדנו, נעקוב קרוב יותר מכולם, אחרי שבעה שחיינים ישראלים, שינסו בתחרות שבע הגבעות של רומא להשיג את הקריטריון האולימפי ברגעים האחרונים. ואלו הם:

1. גיא ברנע: 100 מ' גב. ברנע הוותיק, אחד משחייני הגב המהירים בעולם בספרינט ל-50 מ', חייב להצטיין במרחק הכפול אם הוא רוצה להשתתף במשחקים האולימפייים בריו (שבה מסיבה לא מוסברת, לא קיימת תחרות ל-50 מ' גב). ברנע יצטרך לרדת מ-54.36 שנ'. הוא ירד מ-55 שנ' כבר כמה וכמה פעמים בחודשים האחרונים, והתקרב עד כדי כ-3 עשיריות לקריטריון.

גיא ברנע 3

חייב להצטיין במרחק הכפול אם הוא רוצה להשתתף במשחקים האולימפייים בריו. גיא ברנע

2. דוד גמבורג: 100 מ' גב. גמבורג כבר כמעט נגע בקריטריון כשקבע 54.49 שנ' לפני כחודש. חסרו לו 13 מאיות שנייה בלבד. גם הוא ינסה לרדת מ-54.36 שנ'. יעקב טומרקין כבר קבע את הקריטריון בשנה שעברה, עם 53.9 שנ'. אם גם ברנע וגם גמבורג יצליחו לקבוע את הקריטריון, ייבחרו השניים המהירים ביותר מבין הישראלים. יונתן קופלב, שרודף גם הוא אחרי הקריטריון ב-100 מ' גב לא ישחה ברומא, אך ייתכן שינסה לנצל הזדמנות אחת אחרונה שבוע אחר כך באליפות סקוטלנד בגלזגו.

3. קרן זיבנר: רחוקה 36 מאיות שנייה בלבד מה-58.74 שנ' הדרושות לה ב-100 מ' פרפר. היא רחוקה כ-1.7 שניות מה-2:09.33 דק' הדרושות ב-200 מ' פרפר, ושנייה אחת מה-54.43 שנ' הדרושות לה ב-100 מ' חופשי. אבל גם אם לא תקבע אף אחד מהקריטריונים האלו, לזיבנר יש סיכוי להגיע לריו דרך משחה השליחות. אם נבחרת השליחות הישראליות תשתתף בריו, נדע רק בעוד כשבועיים.

בעלת סיכוי להגיע לריו גם דרך משחה השליחות. קרן זיבנר | צילום: אלה אוזן

4. מארק חינוואי: שחיין המרחקים הצעיר הפגין לאחרונה כושר טוב, ומרוחק רק כ-4.5 שניות מהקריטריון ב-1,500 מ' חופשי. שחייה טובה ברומא, בבריכה גועשת לצד אלוף העולם האיטלקי גרגוריו פאלטריניירי, יכולה לקזז לחינוואי את הזמן החסר. חינאווי ינסה לעשות קריטריון גם ב-400 מ' חופשי, אך חסרה לו 1.4 שנ' – משימה לא פשוטה.

5. גיל קיזלר: החיפאי הצעיר מגיע מורעב להישג ברומא. בניגוד לכל חבריו ברשימה, קיזלר לא השתתף באליפות אירופה, והרעב להצלחה בתחרות בינלאומית קודח בראשו ובוער בעצמותיו. הוא בא לנסות להסתער על הקריטריון ב-400 מ' חופשי. הוא רחוק 2.2 שנ' מהקריטריון, אבל יעשה הכל כדי להשיגו. גיל קיזלר רשום גם ל-400 מ' חופשי ביום שישי בבוקר, וגם ל-800 מ' חופשי (מקצה לא אולימפי) ביום ראשון בערב לצד גיבורי איטליה גרגוריו פאלטריניירי וגבריאלה דטי. אם קיזלר לא יצליח לקבוע קריטריון ב-400 מ' ביום שישי, סביר שנראה אותו מסתער על אותו קריטריון במהלך ה-800 מ' ביום ראשון.

6. תום קרמר: עם פוטנציאל לקריטריון בכמה משחים, קרמר קרוב במיוחד ב-200 מ' חופשי. השחיין שמתאמן בקבוצה עם מייקל פלפס בארה"ב, מרוחק רק 53 מאיות שנייה מה-1:47.97 דק' הדרוש לו.

7. אלכסי קונובלוב: גם קונובלוב מנסה את מזלו בכמה משחים, אך סיכוייו נראים הכי טובים ב-200 מ' חופשי. חסרות לו 73 מאיות שנייה.

גם ג'ון מרכוס שלזינגר ינסה את מזלו, בעיקר ב-100 מ' פרפר. חלק מהשחיינים ינסו לקבוע קריטריון במקצים נוספים. נקווה שחום הימים הקרובים ברומא לא יגזול מהשחיינים את החדות ההכרחית כדי לשבור שיאים.

נעקוב ונעדכן אם תהיינה עוד חדשות מרומא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג