השחיין דניאל קציר חוזר לסבב גביע העולם

אחרי שנתיים ארוכות ויבשות בהן נעדר דניאל קציר מתחרויות סבב גביע העולם בשחייה - מים פתוחים, יחזור הצעיר בן ה-26 אשר היה אמור להשתתף באולימפיאדת בייג’ין, אל מימיו הגועשים של הסבב וינסה להשיג הישג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אחרי שנתיים ארוכות ויבשות בהן נעדר דניאל קציר מתחרויות סבב גביע העולם בשחייה – מים פתוחים, יחזור הצעיר בן ה-26 אשר היה אמור להשתתף באולימפיאדת בייג'ין, אל מימיו הגועשים של הסבב וינסה להשיג הישג

מאת:אילן גולדמן


אליפות העולם בשחייה

דניאל ינסה לעשות את "הבלתי אפשרי", ולהתברג אל תוך השמינייה הראשונה בתחרות הסבב אשר תערך בראשון הקרוב, כשלצידו חותרים במרץ שחייני המים הפתוחים הטובים בעולם. התחרות, "טרוורסי דו לאק- סיינט-ג'ין" אשר מתקיימת מזה 56 שנה, נחשבת לתחרות קשה במיוחד, ואחת מהיוקרתיות מבין תחרויות הסבב של "פינא"- איגוד השחייה העולמי. כמו כל תחרויות סבב המרתון היוקרתי, גם תחרות זו היא למרחק של 10 ק"מ, והמנצחים "יגיעו אל חוף מבטחים" כעבור שעתיים לערך. 


 


דניאל קציר (מלפנים)- רוצה את הכושר הקודם בחזרה
צילום: באדיבות דניאל קציר

לדניאל, תחרות זו תהווה חזרה אל תוך "החלום הרטוב" אותו חי עד לפני מספר שנים, כאשר היה מועמד להשתתף באולימפיאדה "המלוכסנת" בסין. מאז חזר להתאמן באופן סדיר אחרי מחלה שליוותה אותו במשך שנה וחצי, משקיע דניאל את כל מרצו, במרדף אחר הכושר בו היה מצוי טרם המשחקים האולימפיים.  "אני מתרגש, אני יוצא לתחרות סבב, אחרי היעדרות ארוכה מתחרויות ברמה העולמית הגבוהה ביותר כאשר אני שוב מייצג את ישראל", סיפר לנו בהתרגשות דניאל, אשר יוצא לקנדה הלילה. "המטרה שלי היא לחזור לתחרויות ברמה הגבוהה בעולם".

"הייתי חולה תקופה ארוכה, ורק בשנה האחרונה אני חוזר למשטר האימונים הנדרש כדי להתחרות ברמה הזו. עד חודש מאי התאמנתי פעם ביום, אך לאחרונה חזרתי להתאמן פעמיים ביום כמעט בכל יום," חשף דניאל את אימוניו. בשבועות שקדמו לתחרות, מכסת האימונים של השחיין הגיעה עד ל-10 אימונים שבועיים, כשהוא מתזז בין חוף הים לבריכת השחייה שעל רכס הכרמל. אך לדניאל, ולחלומות אחריהם הוא רודף, כנראה שאין זה מספיק. "אני רוצה לעלות את כמות האימונים ל-12 בשבוע", הוא מתעקש. 


פטר סטויצ'ב הבולגרי – מקום 7 בקנדה ומנצח תחרויות סבב רבות
צילום: Danielle

לטענת השחיין, כמות האימונים האין סופית והנפח, היו הקטליזטור העיקרי להישגיו באותם ימים. "אני פשוט מרגיש שהתרומה הגדולה ביותר בשבילי מגיעה מהקילומטרז'. כיום אני שוחה קרוב ל-70 ק"מ בשבוע וזה עוד כלום. בימים בהם התחריתי בתחרויות סבב גביע העולם שחיתי קרוב ל-100 ק"מ כמעט בכל שבוע נתון". 

קציר מרגיש כי בתקופה האחרונה הוא מצליח לשחזר את היכולות הטובות אותן הפגין בעבר – כשסיים במקום ה-9 באחת מתחרויות הסבב. " באימונים אני מרגיש כי הכושר חזר, עכשיו אני רוצה לראות איפה הכושר שלי נמצא ביחס לרמה בה הייתי פעם". ואם מדברים על העבר, הרי שלקציר יש עוד עניינים בלתי סגורים עם סבב גביע העולם, "אני רוצה לזכות במדליה בסבב יום אחד, זה החלום שלי", הוא אומר בענווה. 

בזמן שדניאל הצעיר ינסה "לעשות קסמים בקנדה", תלמידי השחייה המסורים שלו בחיפה הצפונית "יכססו ציפורניים" וימתינו לראות, האם "האגדות" המתרוצצות סביב מאמנם הן נכונות, או שמא הוא רק השחיין המהיר ביותר אשר עיניהם ראו. 


אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי צולע בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש



 


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג