הרוסים כבר לא מכחישים את שערוריית הסמים

בכירים בספורט הרוסי התראיינו ל"ניו יורק טיימס" והודו שבוצעו עבירות חמורות בשנים האחרונות. עם זאת הם טוענים שהשלטון לא היה קשור לכך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בחודשים האחרונים פורסמו כתבות בכל העולם שעסקו ב"עידוד" שקיבלו ספורטאים אולימפיים רוסים מהמדינה כדי ליטול חומרים אסורים משפרי ביצועים. בנוסף פורסמו גם שני דוחות מקיפים של הסוכנות הבילאומית למניעת סמים בספורט. המשותף לכולם היה שהם חשפו שערוריות שהשלטונות ברוסיה היו אחראים עליהם. עוד משהו שתמיד חזר על עצמו היה שהרוסים תמיד הכחישו.

מזרק סגן אלוף ישראל ב-100 מטר נכשל בבדיקת סמים

אז עכשיו הרוסים באמת מתכוונים להפסיק? | צילום: thinkstock

אז כעת נראה שגם זה השתנה, ובסדר ראיונות שמקיימת עיתונאית מה"ניו יורק טיימס" במוסקבה, היא מפרסמת עדויות של בכירים ברשויות השונות ברוסיה שמודים בהרבה מן הדברים שפורסמו עד היום, מעשים שהובילו בסופו של דבר להשעייתם של האתלטים הרוסים מהמשחקים האולימפיים ריו 2016 מסתבר שיש גם הרבה מעבר לזה. כך למשל, המנהלת של הסוכנות הרוסית למניעת סמים בספורט, אנה אנטסליוביץ', מודה ש"היתה כאן קונספירציה ארגונית", ועם זאת היא טוענת שלצמרת השלטון ברוסיה לא היתה יד בדבר אלא רק לבכירים ברשויות הספורט השונות.

אז מה בעצם חדש? בכתבות שיפורסמו ב"ניו יורק טיימס" הרוסים יודו בכך שהיה מנהל מעבדה שהחליף דגימות שתן בבדיקות במהלך משחקי החורף האולימפיים בסוצ'י וסיפק לספורטאים רוסים חומרים משפרי ביצועים, שהיו סוכנים רוסים שהצליחו לפרוץ למעבדות ולגנוב בקבוקי שתן ושהיה שר ספורט שבמשך שנים דאג לטייח בדיקות סמים שהיו אמורות להפליל ספורטאים רוסים.

ויטלי סמירנוב, אחד הבכירים בספורט הרוסי שהיה בין השאר יו"ר הוועד האולימפי הרוסי ושר הספורט אמר שהוא באופן אישי לא מכיר את רוב האנשים שהוזכרו בדוחות השונים אבל קבע: "מנקודת המבט שלי עשינו המון טעויות. אנחנו חייבים להבין מה הסיבות שגורמות לספורטאים צעירים להשתמש בחומרים אסורים". מצד שני, סמירנוב רומז לכך שגם בעניין הסמים בספורט, יש ככל הנראה עלהום של העולם המערבי כנגד רוסיה: "האם ראיתם את מה שפורסם בעקבות הפריצה של האקרים רוסים? מאות ספורטאים מערביים קיבלו אישורים להשתמש בחומרים אסורים מסיבות רפואיות".

דגל הוועד האולימפי ודגל ברזיל במשחקי ריו 2016

בפעם הבאה כבר נראה אתלטים רוסים? | צילום: US ARMY

בכל מקרה, נראה שהרעיון המרכזי בהסכמה של כמה מהבכירים בספורט הרוסי לשתף פעולה ולהודות בדברים, נובעת מהעובדה שהרוסים ככל הנראה פוחדים מהשעיות נוספות כמו זו שהשאירה את האתלטים שלהם בבית בקיץ האחרון. חשוב להם לחזור ולארח תחרויות בינלאומיות, ולמרות שהם לא יודו בזה – כנראה שגם היחס של המדינות המערביות אליהם חשוב לא פחות.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג