הצעת חוק – לפטור רוכבי אופניים מהקסדה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:כתב שונג





האם רוכבי האופניים יוכלו בקרוב לנסוע בדרכים ללא קסדה? הצעת חוק של ח"כ שלי יחימוביץ' הועלתה בפני וועדת השרים. יחימוביץ' טוענת שחבישת הקסדה הביאה לירידה במספר הרוכבים ומעכבת את המיזמים המסדירים שירותי אופניים בערי ישראל.







הקפת הכנרת 2007

ח"כ שלי יחימוביץ, אחראית להצאת חוק חדשה, לפיה תצומצם חובת חבישת הקסדה. כיום חייבים כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה, בכל רכיבה, וזאת מתוקף תיקון לחוק התעבורה שיזם ח"כ גלעד ארדן. על-פי הצעת החוק של יחימוביץ', חובת חבישת קסדה תחול על ילדים בכל רכיבה, ואילו רוכבים בוגרים יידרשו לחובש קסדה רק ברכיבה בכבישים בינעירוניים, וכן בעת רכיבה ספורטיבית ותחרותית.

ח"כ טוענת כי חוק חבישת הקסדה הביאה לירידה במספר הרוכבים בארץ, וזאת עקב הסרבול הכרוך בחבישת הקסדה ובנשיאתה. "מגמה זו עומדת בניגוד לטובת הציבור", אומרת יחימוביץ', ומוסיפה כי חובת חבישת הקסדה הביאה לכך שעיריות ברחבי הארץ מעכבות כיום מיזמים, המסדירים שירותי השכרת אופניים בשטחן. עוד טוענת יחימוביץ' כי מרבית תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי אופניים מתרחשות בדרכים בינעירוניות.

יש לציין כי ח"כ דב חנין הגיש בסוף דצמבר חוק לעידוד רכיבה על אופניים, במסגרתו נכלל תיקון לחוק הקסדה, בדומה לזה שמציעה ח"כ יחימוביץ'. על הצעת החוק של חנין חתמו 70 חברי כנסת, אולם מאחר שמדובר בהצעת חוק רחבה משמעותית מזו של יחימוביץ', סביר להניח כי תהליך אישורה יהיה ארוך ומורכב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג