"הספרדי הכפול" של זיו צויגהפט

בלעדי לשוונג: זיו צויגהפט, אחד מבכיר רצי האולטרה בישראל במרוץ טראנס גראן קנריה – אחד המרוצים היוקרתיים ביותר בסבב האולטרה העולמי - הדובדבן 125 ק"מ ו-8,500 מטר טיפוס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זיו צויגהפט אולטרה מרתון
זיו צויגהפט אולטרה מרתון

עדכון 7.3.2015 של זיו צויגהפט ואורי גור ארי || זיו צויגהפט הפסיק את האולטרה בקנרים לאחר 110 ק"מ. "התייבשתי ולמרות שניסיתי להתאושש בתחנה העדפתי לחזור הביתה מאשר לגרור רגליים עד לסיום", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

גם אורי גור ארי סיים את הריצה ברגעים אלו וכך סיאיזו אכזבה… עצרתי בתחנה השלישית (אחרי 5:20 ש׳ 34 ק"מ וקצת יותר מ-2,700 מ׳ טיפוס מצטבר. תמיד שאלתי את עצמי, אם אני אדע לעצור כשצריך, כי תמיד יש לחצים, אגו ומה לא. לומר את האמת ההחלטה היתה מאוד קלה, אבל מאוד כואבת היו גם דמעות.

הרגליים היו פיקס, טיפסתי בהתחלה מצוין וירדתי יותר מהר ממה שחשבתי שאוכל, הבעיה שמהצהריים הרגשתי שהבטן לא משהו ומתחילת המרוץ לא הצלחתי לאכול (במשך 5:20 ש׳ לא אכלתי בכלל), במרוץ התפנתי מספר פעמים, כמעט הקאתי את האיזוטון והתחילו לי סחרחורות בשעתיים האחרונות ולכן קיבלתי החלטה בקילומטר ה-27 שאני מגיע לתחנה הבאה ואעצור. פחדתי שהאווירה בתחנה תשנה/תדחה את החלטתי ולא היה לי ספק שזה הדבר הנכון לעשות ולכן קיבלתי את ההחלטה לפני התחנה, כדי לא להיות מושפע מגורמים חיצוניים לא נכונים. אני מבואס מהמצב, כי אחרי תקופה ארוכה הרגשתי שמתחשק לי להתחרות, אבל כמו שאמרתי זאת היתה החלטה קלה, לא היו לי דילמות, לא הייתי מסוגל להמשיך ככה עוד הרבה. אני מבואס וזה בסדר, אני מאחל לעצמי שאלה יהיו הצרות שלי בחיים…".


הספרדי הכפול של זיו צויגהפט (הכתבה נכתבה בטרם זינק למרוץ)
את הסיפור החדש של על המרוץ בו עומד להשתתף זיו צויגהפט, 30, ביום שישי, צריך להתחיל מהסוף של האולטרה האחרון שלו: "למרוץ בדולומיטים לא הגעתי בשיא. הפעם אני הרבה יותר מוכן ומכוון גבוה". חודשים ספורים לאחר שהשלים את "הג'וב האיטלקי", במסע בן 120 ק"מ בדולומיטים, מציב צויגהפט, אחד מבכירי רצי האולטראיסטים בישראל, אתגר חדש – מחר בבוקר ייצא לגראן קנריה, אי קטן ומשופע בהרי געש הממוקם בארכיפלג האיים הקנריים שבספרד, שם ישתתף ביום שישי ב-The North Face TransGranCanaria – המרוץ השלישי מתוך 11 מרוצי העילית של סבב האולטרה העולמי – Ultra Trail World Tour. במרוץ זה, שייערך בתוואי שטח הררי וטרופי, מתכוון צויגהפט להקיף את האי במסלול של 125 ק"מ תוך טיפוס מצטבר של 8,500 מטרים. בימים האחרונים אף הודיעו המארגנים לרצים על צ'ופר נוסף בדמות הארכת כל המסלולים באי בקילומטר וחצי בשל שינוי בתוואי השטח.

זיו צויגהפט אולטרה מרתון

"למרוץ בדולומיטים לא הגעתי בשיא. הפעם אני הרבה יותר מוכן ומכוון גבוה". זיו צויגהפט | צילום: קרינה בולטוב

"תוואי השטח בקנריים קשה ומתגר מאוד"
ממבט בתוואי המסלול שמחכה לרצים באיים הקנריים עולה שלזיו לא הולך להיות פשוט, אף שלדבריו הפעם הוא בא מוכן יותר מכפי שהגיע למרוץ באיטליה. "תוואי השטח בקנריים קשה ומתגר מאוד. המירוץ מתחיל בטיפוס של כ-1,300 מטרים הנפרשים על פני 10 ק"מ", מספר לשוונג צויגהפט, "משם, לפי מפת המרוץ, מתחיל זיגזג תוקפני במיוחד של עליות וירידות חדות של מאות מטרים. עם זאת, אני מאמין שהפעם אני מגיע מוכן יותר מאשר ביוני האחרון, משום שבתקופה האחרונה הצלחתי למצוא איזון טוב יותר בין המחקר שאני מבצע במכון ויצמן, לבין שגרת האימונים. כדי להתאמן עד כמה שניתן על העליות שצפויות לי, חרגתי ממנהגי של לרוץ בשטח ובפעם הראשונה עליתי על הליכון, העלתי את השיפוע למקסימום והתחלתי לרוץ. למרות שגם הפעם זו לא הכנה מושלמת – כיוון שאני חייב במקביל להתפרנס, ולמרות שמדובר במרוץ עילית בו משתתפים רצים מצוינים מכל העולם – הפעם אני מכוון גבוה יותר ואשמח להתברג בין עשרות המסיימים הראשונים".

צפו | זיו צויגהפט באולטרה טרייל לברדו ברכס הדולומיטים, איטליה

עוד כתבות בנושא
זיו צויגהפט מהדולומיטים: אני מצפה להישג אישי ולכיף גדול"
צפו || סרטון בלעדי לשוונג של זיו צויגהפט מאולטרה טרייל לברדו ברכס הדולומיטים
"הארץ המובטחת מים אל י-ם": איך מתאמנים רצי האולטרה הבכירים לקראתו?

גראן קנריה, האי בו ירוץ צויגהפט, הוא האי השני בגודלו מבין שבעה איים המרכיבים את הארכיפלג של האיים הקנריים השייכים, טריטוריאלית, לספרד וממוקמים אל מול חופה הדרום-מערבי של מרוקו. האיים מתאפיינים בהרי געש רבים, חלקם פעילים, ובשמורות טבע של יערות מחט ויערות סוב-טרופיים ונחלים רבים. מזג האוויר, שלו השפעה ניכרת על המרוץ, ובמיוחד באלו הארוכים, צפוי להיות נוח עם כ-18 מעלות, אך לחות גבוהה של כ-75%. גם גשם צפוי לצויגהפט, אך מעט: כ-20 מ"מ בממוצע לחודש מארס.

זיו צויגהפט אולטרה מרתון

זיו צויגהפט אולטרה מרתון | צילום: באדיבות זיו צויגהפט

במרוץ כולו ישתתפו 3,140 רצים. מתוכם 679 במקצה 125 הק"מ. אחד מהם, אולי הבולט שבהם, יהיה רץ האולטרה האמריקאי, אנטון קרופיקה, הנחשב לאחד הרצים החזקים בעולם עם שורה ארוכה של פודימיום ותארים. זיו כבר פגש את קרופיקה במסע לדולומיטים, שם הרץ האמריקאי ניצח את המרוץ בתוצאה מסחררת של 12 שעות ו-42 דקות. מתמודד מעניין נוסף במקצה המלא יהיה הרץ הישראלי אורי גור-ארי, אשר צלח בשנה שעברה את המקצה הארוך ב"מים אל י-ם הארץ המובטחת" ולקח את המקום הראשון, לאחר שצויגהפט חש ברע ונאלץ לפרוש.

המרוץ בקנריים נערך כחלק מסבב האולטרה העולמי בסדרת Ultra Trail World Tour – סדרה של 11 מרוצי עילית המאכלסים את טובי רצי האולטרה בעולם. בהתאם לכך, הרישום למרוצים, בדרך כלל, אינו פתוח לקהל הרחב וכל מירוץ מציב רף אחר, שונה, גבוה מאוד, לצורך השתתפות.

צויגהפט, דמות מוכרת בעולם האולטרה בישראל, הוכתר בעבר כ"אולטרה מרתוניסט המהיר בישראל", בין השאר הודות להישג יוצא דופן שרשם בשנת 2013 בסובב רכס מון בלאן – The North Face Ultra Trail Mont Blanc UTMB) שם השלים את המרוץ (168 ק"מ תוך טיפוס מצטבר של כ-9,600 מטר) ב-28 שעות – תוצאה אשר הקנתה לו את המקום ה-73 מבין טובי רצי האולטרה בעולם.

דוקטור וג'נטלמן
בשנים האחרונות, לצד עבודתו על דוקטורט בתחום הביולוגיה במכון וייצמן, מתרכז צויגהפט בעיקר במרוצי עילית סגורים בחו"ל, אף שבמרוץ "סובב עמק" שנערך באוקטובר האחרון, השתתף צויגהפט במרוץ כ"ריצת אימון" וסיים בפער ניכר ממתחריו (יותר משעה ורבע לפני המקום השני) לאחר שהשלים את מקצה 100 ק"מ ב-8 שעות ו-38 דקות וקבע שיא מסלול. ביוני אשתקד השלים את הקפת הדולומיטים של איטליה (119 ק"מ תוך טיפוס מצטבר של 5,850 מטר), ב-18 שעות ו-25 דקות – תוצאה שהקנתה לו את המקום ה-83 מבין 969 רצים מהטובים בעולם.

"התמיכה בזיו היא כבר מזמן לא תמיכה בעוד אתלט ברמה גבוהה. מדובר בבן אדם מעורר גאווה ואחד האנשים המזוהים ביותר עם ענף האולטרה", מציין מנהל מותג The North Face בישראל, עופר יער-און, "בישראל, הוא הפרזנטור של התחום הזה. הוא נטל על עצמו אתגר מעורר השתאות ואנו מחזיקים לו אצבעות".

זיו צויגהפט אולטרה מרתון

4 ישראלים ישתתפו באולטרה טראנס גראן קנריה | צילום: באדיבות זיו צויגהפט

בימים אלה תומכים בזיו שורה של חברות שרבים מאיתנו מכירים מדוכני ה-Expo שבמרוצים הגדולים, בהם: חברת בי.פירסט המשווקת מוצרי התזונה של High5 לספורטאים, וולוסיטי יבואנית בלק דיאמונד, צ'אקו וברידג'דייל, אונידו יבואנית שעוני סונטו, לוקסאוטיקה ישראל, יבואנית משקפי אוקלי, טרי פיט יבואנית מוצרי קומפרספורט ו-The North Face, מעניקת החסות ל-UTMB ולמרוץ בקנריים.

עולם של מספרים: מרוץ טראנס גראן קנריה במספרים:
3,140 רצים רשומים
5 מקצים (125, 83, 44, 32, 17)
70 מדינות מהן מגיעים הרצים
76 נשים ישתתפו במקצה 125 הק"מ
4 ישראלים ישתתפו במרוץ סך הכל
2 ישראלים במקצה ה-125 ק"מ – זיו צויגהפט ואורי גור-ארי
1 במקצה 44 – איתמר חושן
1 במקצה 32 ק"מ – נתן גרונדלנד
14:27:42 היא התוצאה של הגבר הזוכה במקום הראשון בשנת 2014, ראיין סאנדס מדרום אפריקה
16:44:55 היא התוצאה של האישה הזוכה במקום הראשון בשנת 2014, נוריה פיקאס מספרד
79% מהנרשמים הינם גברים
21% מהנרשמים הינן נשים
56% מכלל הנרשמים הינם תושבי האיים הקנריים
31% מכלל הנרשמים למרוץ הינם זרים
13% מכלל הנרשמים הינם תושבי ספרד

אנו נמשיך לעדכן ולהביא עדכונים ומבזקים מהמרוץ במהלך סוף השבוע


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג