הסלבס שכבשו את חצי מרתון אמסטרדם

זוג הסלבס, יעל בר זוהר וגיא זוארץ וטניסאי העבר אנדי רם כבשו את אמסטרדם בריצה ועמדו ביעדים שהציבו לעצמם. האם אנחנו צופים נהירה של רצים וידוענים למסלולי הריצה בקרוב?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביום ראשון האחרון בין עשרות אלפי הרצים והרצות שצבעו את רחובות אמסטרדם בבגדים מנדפים, ניתן היה למצוא שני ידוענים מקומיים, הזוג היפה גיא זוארץ ויעל בר זוהר וטניסאי העבר אנדי רם. השלושה יצאו יחד עם קבוצת רצים ישראלים אותם מאמן ערן שומרון. זוארץ ורם רצו למרחק חצי מרתון ואילו בר-זוהר סיימה מרוץ של 8 ק"מ.

"אנשים ראו את גיא ויעל רצים וזה עשה להם טוב" | צילום: באדיבות ערן שומרון

"הם עמדו בהצלחה במטרות שהצבנו"

"לאנדי רם הצבנו מטרה לרדת מ-1:40 בחצי מרתון והוא סיים בתוצאה של 1:37 שעות", מספר מאמנם של השלושה ערן שומרון, "הוא מהיר מאוד ואנחנו עכשיו מכוונים למרתון ברצלונה. עם גיא היה אתגר כיוון שבאמצע האימונים הוא היה צריך לטוס לחודשיים וחצי לפיליפינים לצלם את 'הישרדות'. חשבנו כיצד מתאמנים שם, מזג האוויר שם לא פשוט ויש הרבה גשמים והשטח הוא עם עליות וירידות, אבל יצרנו תכנית ספציפית שאפשרה לו מצד אחד מנוחה בין אימון לאימון – מעט אימונים אבל עצימים עם התאמה ספציפית לימי הצילום. ליעל היתה מורכבות אחרת כיוון שימי הצילום שלה הם ארוכים ולפני כן היא לא רצה בכלל. היא טסה לבקר את גיא למשך חודש וחצי בפיליפינים ולכן החלטנו על מטרה יותר מתונה, 8 ק"מ ועשינו לה התאמות. הבאנו את יעל למצב בו היא יכולה לרוץ 6 ק"מ לפני הטיסה לפיליפינים ושם בנינו לה אימונים אישיים. שניהם עשו תחרות מדהימה. יעל רצה 57 דקות ממש בקלות וגיא רץ בזמן של 1:56 שע'. השלושה מתאמנים רק חצי שנה בקבוצה, אבל שלושתם עמדו בהצלחה במטרות שהצבנו".

האם יש להם מטרות להמשך?
"כן. אנדי מתלבט האם ללכת למרתון בברצלונה או לעבוד על מהירות ולרוץ בחצי מרתון ברלין ורק אחריו לרוץ מרתון מלא. גיא בהתלבטות דומה, ברור שהוא יעשה מרתון, כנראה שגם הוא ירוץ את חצי מרתון בברלין. יעל קיבלה חשק ותאבון ומתחילה לדבר על חצי מרתון בברלין".

"קיבלה חשק ותאבון ומתחילה לדבר על חצי מרתון ברלין". יעל בר-זהור עם המאמן | צילום: ערן שומרון

האם אתה מאמין שהם יסחפו אחריהם עוד רצים?
"גיא ואני דיברנו על זה במהלך הריצה. יש היום שתי תנועות מאוד חזקות בעולם, התנועה הראשונה היא הנהירה אחרי הדת, הרבה אנשים הופכים לדתיים והדת השנייה היא עולם הריצה, כמות האנשים שפונה אילנו היא מטורפת. אין ספק שזה נותן לזה יותר לגיטימציה, ראיתי את תגובות הישראלים שהיו על המסלול. אנשים ראו את גיא ויעל רצים וזה עשה להם טוב. הם מאוד אהבו לרוץ ואחרי התחרות הם היו על 'ענן'. גם החיבור בינם לבין החברים בקבוצה היה יפה. לראות את יעל שהיא סלבס, מסיימת ריצה עם רוחל'ה, סבתא בת 65 והן מתחבקות, בעיני זה מקסים".

אנדי רם, (מימין), גיא זוארץ וערן שומרון | צילום: באדיבות ערן שומרון

איך היה לאמן סלבס? מאתגר?
"האמת שלא. אין יחס מיוחד, יעל וגיא הם מקסימים וחוץ מפעם אחת באימון הראשון שמישהו ביקש להצטלם איתם, תוך שנייה זה זז הצידה. הם היו מקסימים בחיבור שלהם לקבוצה, הם באו בלי מסכות ומניירות ולקחו חלק באימונים כמו כולם. אני חושב שהפעם היחידה שהרגשנו שהם ידוענים זה היה בקו הזינוק באמסטרדם וגיא הגיע עם צוות צילום. כשגיא היה ב'הישרדות', חשבנו איך לשמור על מוטיבציה, העלינו רעיון שגיא יתחייב לצוות צילום שהוא רץ והם יצלמו את האימונים שלו וכנראה יעשו מזה אולי פרק ב'הישרדות' על המסע ועל ההישרדות שלו. עד אותו הרגע הם עשו הכל עם כולם ולא הרגשת שמדובר בידוענים והם לא נגישים".

להרשמה לסובב כנרת 2018



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ביראני הגיב:

    עם כל הכבוד לסלבס
    מה עם הבחור שלקח מקום ראשון מבין הישראלים שהשתתפו לא מגיע לו קצת כבוד

    1. הישראלי הראשון במדריד הגיב:

      הישראלי שהגיע במקום הראשון? מה זה קטגוריה חדשה לדבר עליה? הגיע במקום ה-1747 הכללי אבל בגלל שהוא משלנו אז בואו נעשה לו הילולה…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג