"אני רוצה להראות לרופאים שאפשר לשבור את המחלה"

חגי יוז'וק בן ה-26 סובל ממחלת עור נדירה שאין לה מרפא. מבחינת הרופאים אסור לו להזיע, כי זה רק מחמיר את המחלה, אבל זה לא מונע ממנו לרוץ מרתונים והשאיפה שלו היא לרוץ 5 כאלה בחצי שנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סיפורי הניצחון של ג'ילט חגי יוז'וק
סיפורי הניצחון של ג'ילט חגי יוז'וק

אומרים שריצה למרחקים ארוכים ובעיקר ריצת מרתון שהיא למעשה מסע של מספר חודשים, עוזרת להתמודד עם קשיים אחרים בחיים, גם אם הם גדולים יותר. במקרה של חגי יוז'וק, בן 26 מראשון לציון, זה לגמרי מדויק. למרות שהוא סובל ממחלה נדירה שמאוד מקשה עליו, הוא הצליח "להתמכר" לריצת המרתון למרות שזה לא בדיוק הטיפול שהרופאים המליצו עליו.

חגי יוז'וק במרוץ מרתוניה

לא בדיוק הטיפול שהרופאים המליצו עליו. חגי יוז'וק | צילום: צלמי שוונג

חגי סובל ממחלת עור תורשתית נדירה, אך בניגוד למה שאנו מכירים ממחלות הילדים, המחלה שלו אינה עוברת עם הילדות והיא איתו. הוא נאלץ להתמודד עם ייסורים רבים כמו גרד, זיעה וחום, אך לא נכנע לחום שלו להמשיך ולרוץ למרות שחשיפה לשמש עלולה להחמיר את המחלה. בשנה שעברה קיבל אפילו את פרס ה"ספורטאי המצטיין" של עיריית ראשון לציון וגם השנה הוא מועמד לתואר ולא בגלל שהוא בין המובילים בתחומו, אלא בגלל שהוא עוסק בתחביב שאסור לו לעסוק בו ולא נכנע למחלה "אף פעם לא חשבתי שארוץ מרתון, ולא חשבתי לרוץ כל כך הרבה שעות ולהזיע".

אהבתו לספורט התחילה בכלל בזכות אביו שהיה טריאתלט חובב בעצמו והביא אל העיר ראשון לציון את הדואתלון משנת 2003. כילד היה יוז'וק טריאתלט והשתתף במרוצים רבים, אביו, צביקה יוז'וק, היה מאמן הקבוצה בגני הדר. בשנת 1997 השתתף בטריאתלון אילת ונהג להשתתף גם בתחרויות דואתלון וכדומה. בשנת 2002, כשחגג יוז'וק בר מצווה, נפצע אביו בתאונת אופנוע, דבר שהביא להפסקת העיסוק הספורטיבי בטריאתלון ולמעבר שלו לאגרוף.

חגי יוז'וק מסיים את מרתון טבריה

ב-2014 השלים את המרתון הראשון שלו בטבריה. חגי יוז'וק | צילום: באדיבות חגי יוז'וק

אחרי שש שנים הרגיש שמיצה את התחום ומצא את עצמו שוב בריצה, "חיפשתי ענף ספורט אחר ואחי התאמן למרוץ 10 ק"מ במרתון תל אביב, אמרתי שגם אני ארוץ. נרשמתי למקצה 2 ק"מ ונהניתי וב-2014 כשהיה את החמסין עשיתי 10 ק"מ. השנה עשיתי חצי מרתון ולא סיימתי כי היה חם מדי". בטבריה 2014 רץ את המרתון המלא הראשון שלו והספיק גם לעשות חצי מרתון בירושלים.

איך משפיעה המחלה על אורח חייך?
"בשנים אחרות בעונה הזו הייתי כבר לוקח תרופות. אסור לי לרוץ בחום, אני צריך לקחת כדורים כדי להרגיע את העור. כשאני רץ אני מזיע וזה יוצר גירוי, אז אני צריך לשבת בבית, לקחת תרופות ולעשות כל שבועיים בדיקת דם".

ההזעה מחמירה בריצה? 
"אמרתי לרופא שלי שאם אני הולך בחוץ ב-12 בצהריים או אם אני רץ, זה מבחינתי שני סוגים שונים של זיעה. אם אני הולך ומזיע, אז מגרד לי העור, אבל אם אני רץ לדוגמה, כלום לא נוגע בעור, זה מרגיש כמו זיעה אחרת, כאילו שפכו עלי מים".

כתבות נוספות בנושא
הסיפור של אייל אנקור: "בחלומות הכי גרועים לא חשבנו שזה יכול לקרות" 
הסיפור של יפתח פשחור "אני עושה את זה כי אני נהנה מזה"
"אני לא רוצה קטגוריה אני רוצה לסיים איירונמן, לא רוצה הקלות בשום דבר"

אתה מרגיש שיפור בעקבות הריצה?
"מרגיש הרבה יותר טוב. בשנים קודמות, בעונה הזו של השנה הייתי אומר לרופא שלי שאני רוצה להתחיל עם הכדורים. בדצמבר, לפני מרתון טבריה אמרתי לרופא שלי שאני רוצה לעשות הפסקה עם הכדורים כי לא רציתי לרוץ מרתון עם כדורים ולסבול מתופעות לוואי באמצע".

לכדורים יש תופעות לוואי קשות?
"יש לפעמים בחילות והבעיה הכי גדולה זה הכבד. נותנים את התרופה הזאת לסרטן העור כי למחלה שלי אין תרופה. תרופות לאלרגיה לא משפיעות לי על העור".

מה הגורמים להתפרצות המחלה?
"עד התאונה של אבא שלי זה הורגש בעונות מעבר וקיבלתי כדורים נגד אלרגיה. אחרי התאונה ובגלל שהייתי קרוב אליו הכל התפרץ ועברתי בשנתיים שני אשפוזים, קיבלתי סטרואידים והתחלתי לקחת אנטיביוטיקה".

מתי אתה רץ?
"אני רץ בשעות הערב"

ומה אתה עושה כשיש תחרויות? הרי השמש מחמירה את הבעיה.

"בגלל זה אני משתדל לעשות תחרויות חורף. עכשיו אני מתכנן לעשות את המרתון המדברי מלא".

איך נראית שגרת היום שלך?

"קם בבוקר, אוכל ארוחה ובדרך כלל עושה אימון TRX, משקולות ובטן ואחר כך מתקלח ואוכל צהריים, נח ובשעות הערב יוצא לרוץ".

רץ עם אנשים?
"משתדל לרוץ לבד, זה הכיף שלי. האמת שחברים שלי לא רציים, רק אחי".

מה התכניות שלך?

"התכנון שלי הוא לעשות חמישה מרתונים בחצי שנה. המרוץ המדברי, טבריה, תל אביב, ירושלים ותנ"ך כדי להראות לרופאים שאפשר לשבור את המחלה ושהיא לא יכולה להשתלט עלי. אני יכול לעשות מה שבא לי".

מה הרופאים אומרים?
"הרופאים כבר לא אומרים לי כלום. הרופא אמר לי שאחרי שאני מזיע ישר ללכת להתקלח".

טיפ לספורטאים עם מחלות דומות לשלך?
"שיעשו מה שטוב להם ושהרופאים יישארו עם העניין שלהם, אם טוב לך לרוץ אז תרוץ".


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יוסי הגיב:

    מלך!! כל הכבוד, לא מובן מאליו להיות במצב כזה ולהגיע לאן שהגעת!!! כבוד גדול!

  • עומר צלם הבית הגיב:

    חגי כל הכבוד.

  • יוסי .ר. הגיב:

    חגי מצדיע לך אחי…. אין ספק שאתה בנאדם מיוחד.
    תמשיך להיות לוחם ואל תאבד אמונה .
    עלה והצלח איש יקר !

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג