הנשים המנצחות של קונה 2011

אתחיל מהסוף, כריסטי וולינגטון, ניצחה. היא חצתה ראשונה את קו הסיום השמש זרחה גם הבוקר. אבל אם אשאיר את זה בתור המובן מאליו ומה שנועד להיות זה ימעיט מערך ניצחונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אתחיל מהסוף, כריסטי וולינגטון, ניצחה. היא חצתה ראשונה את קו הסיום השמש זרחה גם הבוקר. אבל אם אשאיר את זה בתור המובן מאליו ומה שנועד להיות זה ימעיט מערך ניצחונה

מאת:הילה מימון


שני רגעים היה חשוב לי לראות במו עיניי, במהלך השידור האינסופי, של אתר התחרות. הראשון היה רגע יציאתה מהמים של וולינגטון. השני רגע חצייתה את קו הסיום. שני רגעים אלו העידו יותר מכל על התחרות ועל מי שמכהנת בפעם הרביעית כאלופת עולם.

מהמים היא יצאה מחייכת את חיוכה המוכר, ללא שמץ הבעה של לחץ, זו הייתה השחייה האיטית ביותר שלה מתוך ארבע האליפויות אליהן זינקה. היא איבדה כמעט 4 דקות למתחרות העיקריות שלה מירנדה קרפרי וקרוליין סטפן ו- 10 דקות לג'ולי דיבנס.

התחרות בינתיים החלה בלעדיה, או במילים אחרות, "הבריחה הגדולה". שם המשחק היה לקנות את הזמן המרבי על שתיים, כריסי וולינגטון ומירנדה קרפרי. ג'ולי דיבנס לחצה. כמו בשחייה כך גם באופניים ובאופן עקבי הגדילה את הפער על שאר המתחרות (מלבד אחת, קארין ת'וריג), הרכיבה האימתנית הותירה אותה מעט אחרי קבוצת הגברים המובילה איתה יצאה מהמים והיא מצידה חרכה את שמה על מסלול הרכיבה עם זמן שיא חדש.

ליאנדה קייב ורייצ'ל ג'וייס חלקו את כל 180 הק"מ של הרכיבה. לא הרבה מאחוריהן החלו יחד את הרכיבה שתי בנות TBB , קרוליין סטפן ומרי בת' אליס. הצמד התנתק מוקדם למדי כשקרוליין השאירה את מרי בת' מאחור, נעה במהירות במעלה דירוג המתחרות, שנייה רק לדיבנס החל ממחצית הדרך לערך.

מירנדה קרפרי שיצאה משטח ההחלפה ראשון ביחד עם קרוליין איבדה לה זמן ומהר.  כריסי לעומת זאת התקדמה משך זמן ארוך בשקט ובעקביות, כאילו בונה את הרגע בו תקפוץ על טרפה והטרף נתפס בנקודת הסיבוב בהאווי. ברגע בו נתפסה מירנדה על ידי כריסי הפער בינה לבין קרוליין עמד על 8:30 דקות. לאור סימני השאלה, שהציבה ג'ולי בבוקר התחרות לגבי יכולות הריצה שלה, המאבק על תואר האליפות נראה בטוח בין שלוש. כריסי, מירנדה וקרוליין. 8:30 דקות נראו גבוליות, עבור כריסי, לסגור לאור סמני השאלה שהציבה היא בשל החבלות שספגה שבוע וחצי קודם בהתרסקות. נדמה שכל שנותר לקרוליין היה לא להתפרק.



קריסטי וולינגטון על קו הסיום של אליפות העולם בטריאתלון איש הברזל 2011









בשלב בו החלה כריסי את המרתון היו לה 4 דקות יתרון על מירנדה, בעוד ג'ולי מובילה עליה ב- 20 דקות וקרוליין ב- 10 דקות. ללא סדק ניכר ביכולתן של השתיים בשלב זה בריצה אפילו ג'ולי נראתה כמי שיכולה לניצחון. ביציאה מתחנה 2, על מסלול הריצה, נעלם השקט. כריסי החלה לטרוף. כאשר החלה מירנדה את הריצה ההבדל, במצבן הגופני של השתיים, היה ניכר. בעוד מירנדה נראתה רעננה מתמיד, הקושי היה ניכר על גופה של כריסי.
 
שבע שעות, אל תוך מקצה הנשים, התחרות נותרה בין כריסי ומירנדה, ג'ולי דיבנס וקרוליין סטפן נחלשו. מי שנראו כעת פוטנציאל מבטיח היו ליאנדה קייב ורייצ'ל ג'וייס.  זו הייתה ליאנדה שהתבררה כחזקה מבן השתיים שהיו צמודות מראשית התחרות כמעט ונדמה כי הכתיבה קצב ריצה גבוה מזה שיכלה לעמוד בו רייצ'ל. קרוליין נועדה להיתפס על ידי כריסי ומירנדה.

בסופו של איירונמן, נראה שגם כאן כמו ב- ITU הניצחון נקבע על פני ריצה של 10 ק"מ. כשההובלה סוף סוף ברגלייה, לא היה ספק, כריסי סובלת. כמי שנהנתה מיתרון גדול על פני המתחרות שלה כבר בשלב הרכיבה, בכל תחרות איירונמן שעשתה לפני כן, ביום הזה הכל היה שונה. מעולם לא הייתה מישהי קרובה כל כך אליה בריצה כפי שהייתה מירנדה והיא צמצמה בכל רגע ורגע. 5 ק"מ לסיום, כנראה, נודע למירנדה עד כמה כי היא הגבירה שוב.

בעיניי, גדולתה של כריסי, הייתה בתחרות זו גדולה יותר מאי פעם. אין ראויה ממנה לכתר האליפות. רגע אחרי שחצתה את קו הסיום, חיוך נצחי לתמונת חציית הקו, היא נראתה כמי שכל טיפת חיות נשאבה ממנה. עומדת, מתנדנדת בשטח הסטרילי שמעבר לקו הסיום, מחכה לסגניתה.

מירנדה קרפרי חצתה את הקו כמעט 3 דקות אחרי. שלישית חצתה ליאנדה קייב ורביעית במחטף של כמה מאות מטרים הגיע רייצ'ל ג'וייס. קרוליין סטפן סיימה חמישית.

עד כאן התחרות, אבל איך אפשר בלי עוד קצת תוספות טריוויה פיקנטיות מסיר הברזל? לקטריונה מוריסון הסוסה השחורה לא היה את זה ברגליים בריצה, למירנדה קרפרי וקייטלין סנואו זה היה בענק עם שיא מסלול רשמי למירנדה ושבירה של השיא מ- 2010 על ידי קייטלין. ביחד עם כריסי הן היו שלוש שרצו מרתון בפחות מ3 שעות. לקארין ת'וריג היה את זה ברגליים ברכיבה, למרי בת' אליס לא. היא סיימה במקום ה- 15 וחלפה בריצה מתריסה על פני עמדות המתנדבים בסיום.

האישה המהירה ביותר, מבין הנשים שהתחרו בקבוצות הגיל, היא ביאט גורטץ שסיימה בתוצאה 9:32:05 וניצחה בקבוצת הגיל 40 – 44 מה שהעניק לה באופן לא רשמי את המקום ה- 15 בדרוג הכללי של הנשים.

מהזווית הישראלית, נינה פקרמן שהתחרתה בקבוצת הגיל 30 – 34, סיימה עם הזמן השלישי המהיר מסך כל המתחרות בקבוצות הגיל. התוצאתה 9:45:35 שעות הציבה אותה במקום ה- 20 הכללי בין הנשים.

תוצאות החמישייה הראשונה:

1.
כריסטי וולינגטון,אנגליה, 8:55:08 שעות
2.
מירנדה קרפרי, אוסטרליה, 8:57:57 שעות
3.
ליאנדה קייב, אנגליה, 9:03:29 שעות
4.
רייצ'ל ג'וייס, אנגליה, 9:06:57 שעות
5.
קרוליין סטפן, שוויץ, 9:07:32 שעות

(בצילום שער כריסטי וולינגטון: Dontworry )


הילה מימון הילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית

קישורים: טריאתלון, נשים בספורט


אתר –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג