הנכות לא מונעת מהמאמן אבי דה פילוסוף לנסות לצלוח את הכנרת

אבי דה פילוסוף שנפצע בתאונת רכיבה והפך למשותק בשתי רגליו, ישחה במקצה הארוך של צליחת ZOGGS בכנרת אחרי שלמד לאהוב את השחייה והבין שהוא יכול לחלום גם על הישראמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אבי דה פילוסוף בסיום מרתון טבריה 2016
אבי דה פילוסוף בסיום מרתון טבריה 2016

במרתון טבריה 2016 קרו הרבה דברים לא ברורים. הרבה אנשים התקשו להבין מאיפה בדיוק לרוץ עם כל השלוליות הענקיות שהיו שם, אחרים לא הבינו מה היתה תוצאת הסיום שלהם ובכלל רוב המשתתפים שחצו את קו הסיום לא מבינים עד היום איך הם שרדו מרתון שהיה כולו מבול אחד גדול.

אבי דה פילוסוף בסיום מרתון טבריה 2016

אחרי מרתון טבריה במבול, טבעי שהוא ישחה בכנרת. אבי דה פילוסוף | צילום: באדיבות אבי דה פילוסוף

מי שראה לצד הדרך באותו המרתון את אבי דה פילוסוף, גם התקשה להבין איך ומתי הוא יסיים, אבל בשבילו הכל היה ברור כשמש, למרות ששמש היתה הדבר האחרון שנראה באותו היום. הוא הגיע למרתון טבריה כדי לסיים אותו על כיסא הגלגלים הרגיל שלו, לא כיסא מרוץ המיועד לספורטאים פראלימפיים אלא כיסא רגיל שאילץ אותו לשאת מאמצים אדירים על זרועותיו, כשתנאי מזג האוויר הקשים הגבירו משמעותית את הקושי שבאתגר הזה.

עוד כתבות בנושא
איך להתאים משקפת שחייה לקראת צליחת ZOGGS בכנרת? 
זורמים? הנה מה שמחכה לכם בצליחת ZOGGS כנרת
קרוספיט על כיסא גלגלים 

אבי דה פילוסוף, ספורטאי ומאמן ומי שמכשיר מדי שנה עשרות מאמני ריצה ב"קמפוס שיאים" היה רץ בכיר עד שב-2012 נפצע בתאונת רכיבה במהלך אימונים לישראמן והפך למשותק בשתי רגליו. הוא השתקם מהר וחזר לעסוק באימון והדרכה, ובמקביל החל לחפש את העיסוקים הספורטיביים המתאימים למצב שאליו נאלץ להתרגל. הוא התחיל להתאמן בקרוספיט, ובמקביל הגיע בכיסא הגלגלים שלו ללא מעט מרוצים שבהם נהג בעבר לרוץ בצמרת והחל להכיר אותם מהצד השני כשלצדו תמיד הרבה חברים בעיקר מקבוצת הריצה שלו "איזי ספיד".

ביום שבת הקרוב יגיע דה פילוסוף לצליחת ZOGGS בכנרת, וישחה במקצה הארוך ל-3.5 קילומטרים, וגם מי שמכיר אותו יותר טוב יודע שמדובר במהלך די מפתיע כפי שגם הוא עצמו מעיד. "לא אהבתי אף פעם שחייה, למרות שבתור רץ זה היה הדבר הכי מתאים כדי לפתח את היכולות האחרות ותמיד כשהתאמנתי בשחייה זה פיתח את היכולות שלי כרץ. אחרי הפציעה ניסיתי לחזור לשחייה כי זה משהו שהוא הרבה יותר נגיש בשבילי כדי לשפר את היכולות האירוביות, אבל תחושת המים לא היתה טובה, היה לי קשה להתייצב וזה היה מתסכל, אז עזבתי את זה. בקיץ האחרון חזרתי לבריכה, חשבתי על צליחת הכנרת וקבעתי מטרה. מצאתי את נקודת האיזון עם פולי שאני קושר קרוב לברכיים וזה אפשר לשחות. באימון הראשון שחיתי 600 מטר וזה היה מתסכל, אבל מהר מאוד קיבלתי את תחושת המים ולא היתה לי בעיה להגדיל מרחקים. לקראת הצליחה כבר שחיתי 2.7 קילומטר ויכולתי להמשיך".

קרוספיט על כסא גלגלים

אימוני קרוספיט בשביל החיזוק. אבי דה פילוסוף | צילום: ניר כהן

בתור ספורטאי שלא עצר לרגע אחרי הפציעה הקשה שלו, דה פילוסוף מודה שבזכות השחייה כיום קורים לו רק דברים טובים: "היום אני מאוד נהנה מהשחייה. זו הדרך הטובה ביותר בשבילי לפעילות אירובית רצופה, כי גם כשאני מתגלגל על הכיסא תמיד יש נקודות שבהן לא עובדים וכאן יש רצף כל הזמן, בדיוק כמו בריצה שבה כל הזמן עובדים, ואצלי הרצף נמשך כל הזמן כי אין לי דחיפה מהקיר כך שכל מרחק שאני עושה זה בעצם המרחק האמיתי".

לצליחת הכנרת יגיע דה פילוסוף כצפוי עם חבריו מ"איזי ספיד", שבקיץ הנוכחי שילבו לא מעט אימוני שחייה בתכנית האימונים שלהם כדי להיות לצדו. החלק שהם עדיין לא התאמנו עליו הוא השחייה בכנרת עצמה ובעיקר הכניסה לכנרת. במצבה הנוכחי של הכנרת, צריך ללכת לא מעט במים רדודים על אבנים כדי להגיע לעומק שהוא מספיק טוב כדי להתחיל לשחות, ובמקרה על אבי דה פילוסוף זה קצת בעייתי, לכן הצוות שלו ארגן סאפ שיוביל אותו בעצם עד לנקודה שבה יהיה מספיק עמוק כדי שהוא ישחה.

דה פילוסוף צפוי להיכנס למים בחוף של קיבוץ האון בסביבות השעה 7:30 בבוקר כשהמטרה תהיה לסיים תוך שעתיים עד שעתיים ורבע, "זו המטרה ואני מאמין שיהיה בסדר, אני לא מוטרד משחיית הרצף", הוא אומר. קרוב לוודאי שבמהלך השחייה הוא יחשוב על החלומות הבאים שלו, שמצד אחד יתכן שהוא יצטרך להקדיש להם הרבה מאוד זמן, עבודה קשה ובעיקר למידה. מצד שני הוא נחוש ולא מסתיר את החלומות שלו בקטע הספורטיבי. "יש לי עוד חוב פתוח עם הישראמן שזה משהו שאני מאוד רוצה, אבל בוא נהיה מציאותיים כי כרגע זה עוד בלתי אפשרי. אבל כרגע אני בתהליכים יחד עם דורון שזירי (המדליסט הפראלימפי בקליעה שעוסק בבניית כיסאות גלגלים בעיקר עבור ספורטאים) שעוזר לי לבנות כיסא מרוץ, זה משהו שאף אחד בארץ לא מתחרה בו כיום.

אבי דה פילוסוף מתאמן בשחייה

התאמן כל הקיץ בבריכה. אבי דה פילוסוף | צילום: באדיבות אבי דה פילוסוף

"ברגע שזה יקרה, אז בנוסף לשחייה אני אצטרך להתאמן ברכיבה באופני יד. ואז אפשר יהיה לחשוב על טריאתלון, אבל בוא נתחיל במרתונים. כל הסיפור של כיסא מרוץ הוא מסובך כי יש רק שלוש חברות בעולם שעושות את זה ושתיים מהן נמצאות בארצות הברית. התאמת הכיסא מחייבת מדידות מדויקות וקשה לי לנסוע לארצות הברית בשביל זה, כך שאנחנו מנסים לעשות את זה בסקייפ בעזרת דורון שזירי. ואז אצטרך להתחיל להתאמן ולצבור ידע שקשה להשיג כאן כי בניגוד לאופני היד, אף אחד לא מתאמן כאן במרוצים בכיסא גלגלים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג