המרתוניסטית המבוגרת בעולם מתה בגיל 94

הארייט תומפסון סיימה לפני שנתיים מרתון מלא בזמן של 7:24:36 שע' והמשיכה בתחביב הריצה שלה עד יום מותה ונהגה לומר בדרך כלל, "אני מרגישה שהריצה היא משהו מאוד טבעי לכולנו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני מספר חודשים חגגה הארייט תומפסון בחצי מרתון סן דייגו שבקליפורניה והצליחה די בקלות לשבור את שיא גינס בתור המסיימת המבוגרת ביותר של מרוץ למרחק 21.1 קילומטרים. בגיל 94 היא חצתה את קו הסיום לאחר 3 שעות ו-42 דקות כשבנה רץ לצדה, והאווירה באותו רגע בשער הסיום היתה מכובדת יותר אפילו מרגע חצייתם של המנצחים בחצי המרתון הזה בקליפורניה. שלשום הלכה תומפסון לעולמה בעיר שרלוט שבקליפורניה והיא נחשבת עד היום מסיימת המרתון המלא המבוגרת בעולם, אותו עשתה לפני כשנתיים בגיל 92 (ו-39 ימים) בזמן של 7:24:36 שע'.

צ פ ו | תומפסון מסיימת את חצי מרתון סן דייגו

עוד כתבות בנושא מרתון
5 דברים שלא מספרים לכם על ריצה בגיל מבוגר 
איך אשה בת 82 הצליחה לסיים אולטרה מרתון בארצות הברית? 
נזירה בת 86 סיימה 45 תחרויות איש ברזל 

בתור מי שהתמודדה כבר פעמיים עם סרטן, היא סיפרה בעבר כי היא מופתעת מהמחמאות שמציפים אותה ואמרה "כנראה שלא מצפים מאנשים בגיל 94 לעשות יותר מדי". כחלק מהחיים שלה היא אימצה כבר מ-1999 את מרתון סן דייגו ולא פספסה אף מרוץ מאז עד השנה, למעט בשנת 2003 אז נלחמה במחלת הסרטן ומאז נרתמה באמצעות המרותים בהן השתתפה לגיוס כספים למאבק במחלה. "מעולם לא חשבתי על עצמי שאתלטית, אבל אני מרגישה שהריצה היא משהו מאוד טבעי לכולנו", סיפרה בראיון לאחרונה.

בעברה היתה פסנתרנית מקצוענית. הארייט תומפסון

מלבד ריצה היא היתה בעברה פסנתרנית מקצוענית שאפילו הופיעה ב"קארנגי הול". היא סיפרה בראיון טלוויזיוני שמבחינתה הרבה יותר קשה להתכונן לקונצרט כזה מאשר למרוץ, והעובדה שהיא סיימה את חצי המרתון בצורה רעננה מוכיחה את זה. עם זאת, כנראה שהריצה עזרה לה לא רק לגייס כספים למטרות חשובות, אלא גם לתרום לאנשים הבריאים בקהילה כפי שאמרה: "הרבה אנשים צעירים אמרו לי שהם התחילו לרוץ בגללי, אז כנראה שיש משהו שאני טובה בו".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג