המרתוניסטית ג'מימה סמגונג הושעתה לאחר שנכשלה בבדיקת סמים

הקנייתית שהיתה המרתוניסטית המובילה בעולם בשנת 2016 ונכשלה בבדיקת סמים לפני כחצי שנה, ניסתה להסביר את מקור הבדיקה המפלילה, אבל זה לא ממש שכנע את התאחדות האתלטיקה הקנייתית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'מימה סמגונג רצה קנייתי במרתון האולימפי בריו
ג'מימה סמגונג רצה קנייתי במרתון האולימפי בריו

אחת מרצות המרתון הבולטות בעולם בשנתיים האחרונות, ג'מימה סמגונג הקנייתית, השועתה אתמול באופן רשמי לארבע שנים מפעילות. זאת אחרי שנכשלה בבדיקת חומרים אסורים שבוצעה לה לפני כחצי שנה מחוץ לתחרות. לפני שנתפסה, סמגונג ניצחה את המרתונים של לונדון ורוטרדאם וסיימה שנייה בניו יורק ובבוסטון. היא גם היה האלופה האולימפית בריו 2016 לפני שהתוצאה שלה נפסלה בגלל השימוש בחומרים האסורים.

ג'מימה סמגונג רצה קנייתית במרתון האולימפי בריו

היו ימים. ג'מימה סמגונג במרתון האולימפי בריו | צילום: Rubens Chaves

טענותיה של סמגונג היו שהבדיקה המפלילה בוצעה לאחר שהיא נכנסה להריון, שהיה הריון חוץ רחמי בפברואר האחרון. סמגונג טענה שבעקבות דימום היא התאשפזה בבית חולים בקניה וקיבלה טיפול שכלל עירוי דם וקבלה של מספר תרופות. בבית החולים אגב לא אישרו את דבריה של סמגונג ואמרו כי במקרים כאלה היא היתה נדרשת להישאר לאשפוז של מספר ימים. סמגונג ניסתה להסביר בתגובה ואמרה: "הריון חוץ רחמי זה טאבו בקהילה שממנה אני באה. זו הסיבה שלא סיפרתי על זה אפילו למאמן שלי" (נואה תלאם שהוא גם בעלה של סמגונג, ד.ב).

כזכור, באביב 2016 סמגונג רשמה את אחד הניצחונות המרשימים ביותר בתולדות מרתון לונדון, כשהצליחה להתאושש מנפילה בחלק קריטי במרוץ ולחזור לעצמה כדי להגיע ראשונה אל קו הסיום. כמה חבל שכל זה נעשה ברמאות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג