המעז מנצח? לא בלי קצת עזרה מחברים

תחרות סבב גביע עולם באוקלנד ניו זילנד הייתה האחרונה בסבב לשנת 2011. במסיבת העיתונאים שנערכה ערב התחרות נשמעו המקומיים נלהבים ממסלול הרכיבה בעל 6 ההקפות שמצטברות לכדי 24 עליות, שאר המתחרים נדמו מעט המומים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרות סבב גביע עולם באוקלנד ניו זילנד הייתה האחרונה בסבב לשנת 2011. במסיבת העיתונאים שנערכה ערב התחרות נשמעו המקומיים נלהבים ממסלול הרכיבה בעל 6 ההקפות שמצטברות לכדי 24 עליות, שאר המתחרים נדמו מעט המומים

מאת:הילה מימון


בתכנון המסלול סייע ביוון דוקרטי, שהגיע במיוחד מצפון אמריקה יום קודם, להתחרות מול הקהל הביתי ולנסות לשפר את עמדתה של ניו זילנד בקמפיין האולימפי להשגת קוואטה לשלושה מתחרים. כמו שהראו הניו זילנדים ביום התחרות, לעבודה קבוצתית יש מקום גם בטריאתלון.

על אחד המסלולים הקשים שנראו השנה, בתחרויות האיגוד העולמי(ITU),
מסלול שבשנה הבאה יארח את התחרות המסכמת לסבב אליפות עולם ואת אליפויות קבוצות הגיל והנוער, נתנו הניו זילנדים המארחים הצגת תכלית לספורטיביות במיטבה. הצופים, שהגיעו באלפים, עמדו לאורך מסלול התחרות במשך 8 שעות, החל במקצי קבוצות הגיל, דרך מקצה הנשים, ועד למערכה האחרונה של מקצה הגברים.


אחד המסלולים הקשים ביותר(צילום: Delly carr – triathlon.org)


כריס גמל השיג ניצחון חמישי בקרירה, 3 שנים ארוכות מהניצחון האחרון בשנת 2008,
בתחרות האחרונה, של השנה האחרונה בה סבב גביע העולם היה הסבב היוקרתי של האיגוד. גם הפעם ברגע האחרון, הניצחון הגיע.  ביום ראשון האחרון, על מגרש ביתי, כשהוא נושא מטען רגשי של שנה מאכזבת מבחינה מקצועית ובן דוד חולה סרטן הוא עשה זאת דרך ראויה. במסיבת העיתונאים שנערכה יום קודם הבטיח להקדיש כספי זכייה בתחרות לטובת עמותה לחקר הסרטן.

מהמים עלה גמל שלישי, כעשרים שניות אחרי הסלובני ריצ'ארד וארגא שהוביל לבדו החל מההקפה הראשונה, לא הרחק מאחור יצאו שמונה מתחרים נוספים כשהמאסף מבניהם הוא רון דרמון. החבורה המובילה הזו הייתה מפוצלת במהלך שתי ההקפות הראשונות והתאחדה בסופן לדבוקה מצומצמת של שמונה, עם ארבעה ניו זילנדים בתוכה. הקבוצה הצטמצמה בהמשך וכאשר רון דרמון, שסבל מתקלה טכנית, איבד את מקומו בהקפה הרביעית נותרה הקבוצה עם עליונות מספרית של המתחרים המקומיים על פני אירי, אוסטרלי וסלובני. בהקפה השישית הניוז ילנדים בצעו מהלך באחת מ- 3 העליות, כריס גמל וניו זילנדי צעיר בשם טום דייויסון יצאו לבריחה בעוד ביוואן דוקרטי וטוני דודס האטו את הקצב של הנותרים ואפשרו לבורחים לפתוח מרווח נוח של מעל דקה וכמעט 3 על פני הדבוקה הראשית.


גמל – ניצחון ראשון לאחר כשלוש שנים (צילום: Delly carr – triathlon.org)


ביציאה לריצה, גמל הותיר במהרה את שותפו הצעיר מאחור ונותר להוביל בפער בטוח לניצחון. בהקפה האחרונה בעת שחלפו הוא ודוקרטי אד על פני השני הם החליפו "כיף" בינהם, וניכר כי גמל מכיר תודה לעזרה מדוקרטי, הוא חצה נרגש את קו הסיום לאחר שיכול היה להרשות לעצמו להתענג על רגעי הניצחון ביחד עם הקהל. את המקום השני קטף דוקרטי בנוחות יחסית על פני האוסטרלי הצעיר ראיין פישר שמצא את עצמו על דוכן המנצחים בפעם הראשונה בתחרות סבב מדרג גבוה. את ריצת היום נתן לוראן וידאל הצרפתי שטרף את דרכו דרך המתחרים עם ריצה של 31:58 דקות לעשרה ק"מ.

הישראלים:
רון דרמון ורן אלתרמן DNF. דן אלתרמן 31. רון הגיע לתחרות כחלק מקבוצת טיפוח הכישרונות של האיגוד העולמי (ה- ITU) ועשה עבודה יפה כשיצא ביחד עם המובילים מהמים ולקח חלק בקבוצה המובילה ברכיבה. תקלה טכנית וניסיון, שחסר להצטבר בדרכו כספורטאי עילית בבוגרים, הביאו אותו לפרוש מהתחרות בשלב הריצה. רן ודן יצאו מהמים ביחד עם הדבוקה העיקרית והמשך התחרות נקבעה עבורם בריצה. כמו שקורה לכל אחד מהספורטאים בסבב הבוגרים כחלק מהמציאות התחרותית, לפעמים זה היום שלך ולפעמים לא.

חמישייה ראשונה:
1. כריס גימל ניו זילנד 1:59:58 שעה
2. ביוואן דוקרטי ניו זילנד 2:01:05 שעות
3. ראיין פישר אוסטרליה 2:01:18 שעות
4. לוראן וידאל צרפת 2:01:55 שעות
5. ג'ארוד שומאכר ארה"ב 2:02:05 שעות



הילה מימון הילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית


קישורים: טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג