המלכה שרה חוגגת שוב, ודרסלמאניה III באליפות העולם בבודפשט

שרה שויסטרם השבדית, וקיילב דרסל האמריקאי, ממשיכים להראות שהם מלכי הספרינט באליפות העולם. יונתן קופלב חוזר לשחות מהר ועולה לגמר ה-50 מ' גב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

1. 50 מ' פרפר נשים – שרה שיוסטרם השבדית פתחה את הערב בסערה. אחרי חצי בריכה, הזהב כבר היה שלה. היא ניצחה ב-24.60 שנ', רק 17 מאיות משיא העולם שלה. רנומי קרומווידיויו ההולנדית שמתמחה בסגנון החופשי, השלימה שנת לימוד מוצלחת בספרינט הפרפר ולקחה מדליית כסף. מדליית ארד מצוינת באליפות העולם לשחיינית המצרית פרידה אוסמאן שמתאמנת וחיה בברקלי, קליפורניה.

איזה ערב מטורף. שרה שויסטרום | צילום: CHAN FAN

2. 50 מ' חופשי גברים – כבר שנה וחצי אנחנו טוחנים ב"שוונג" שקיילב דרסל הוא הדבר הבא. השבוע, דרסל פורע את ההבטחות בגדול. ברוכים השבים לשבוע הדרסלמאניה. אחרי ה-100 מ' חופשי, דרסל לקח הערב זהב נוסף ב-50 מ' חופשי בתוצאה מופלאה של 21.15 שנ'. אבל עכשיו סוד קטן – הערב, דרסל לא שחה מהר יותר מכולם. היתרון של דרסל על ברונו פראטוס הבריזלאי לא נוצר על המים, אלא בזינוק בלבד. רק בזינוק פתח דרסל על פראטוס כ-90 ס"מ. פראטוס בתוצאה פנטסטית של 21.27 שנ' במקום השני, סיים רק 12 מאיות שנ' אחרי דרסל (זמן ששווה בערך 27 ס"מ בסוף המשחה) והוכיח שאפשר לשחות מהר יותר על המים מנער הזהב האמריקאי. בן פראוד הבריטי הצליח לשים את היד על הקיר שלישי ב-21.43 שנ'.

3. 200 מ' גב נשים – ללא ספק המשחה המרגש של הערב. אשתקד, קטינקה הוזסו ההונגרייה היתה גברת הברזל של המשחקים האולימפיים, אבל במשחה זה היא סיימה שנייה בתוצאה של 2:06 דק'. הערב, הוזסו שוב סיימה שנייה, אבל שחתה 2 עשיריות שנ' מהר יותר מששחתה בריו וירדה ל-2:05.8 דק'. את הזהב, בחלוקת כוחות ויכולת מצוינת, לקחה אמילי סיבום בשיא אישי ואוסטרלי חדש (2:05.68 דק') אחרי שנתיים קשות של פציעות, עקרות ממדליות זהב, הגנה האוסטרלית בת ה-25 על תואר אלופת העולם שלה מלפני שנתיים, ולא יכלה לעצור את הדמעות. קת'לין בייקר האמריקאית, שהובילה בחצי הראשון, החזיקה מעמד לארד.

שתי נערות בנות 15 ו-16 שחו בגמר. קיילי מקיאון האוסטרלית בת ה-16 שהיתה אחרונה במקצה עד הבריכה האחרונה, שברה את שיא העולם לנוער שקבעה אתמול בחצי הגמר ריגן סמית' האמריקאית בת ה-15. מקיאון סיימה על 2:06.76 דק' עם שיא עולם חדש לנוער, במקום הרביעי. סמית' האמריקאית בת ה-15 נאלצה להסתפק במקום השמיני.

4. 100 מ' פרפר גברים – מופע הדרסלמניה הגיע כאן לשיאו המובהק. לקיילב דרסל נשאר דלק סילונים סוג א.א במיכל אחרי ה-50 מ' חופשי, והוא שחרר אותו ב-100 מ' פרפר עם זהב בתוצאה של 49.86 שנ'. שיהיה ברור – דרסל שחה הערב מהר יותר ממה שמייקל פלפס אי פעם שחה פרפר. אמנם דרסל עדיין היה 0.04 שנ' מחוץ לשיא העולם של פלפס, אבל השיא של פלפס הושג בחליפת שחייה מהסוג שמאז 2009 אסורה בתכלית האיסור. ללא החליפה, התוצאות של פלפס לא התקרבו אפילו למה שדרסל ניפק הערב. דרסל הוא גם השחיין הראשון בהיסטוריה שזוכה בדאבל של משחי הספרינט בסגנון חתירה ומוסיף לזה תואר ב-100 פרפר באליפות העולם.

יותר מהיר מפלפס. קיילב דרסל | צילום: Fernando Frazão

דרסל ניצח ביתרון של כמעט 0.8 שנ', ובמקום השני, בהפתעה אדירה, כריסטוף מילאק ההונגרי בן ה-17 בשיא עולם לנוער של 50.62 שנ'. במקום השלישי תיקו בין ג'יימס גאי הבריטי (שבנוסף ל-200 מ' חופשי, הפך לשחיין פרפר מצטיין) לבין האלוף האולימפי ג'וזף סקולינג בזמן של 50.83 שנ'.

5. 50 מ' חופשי נשים – אין עוררין ששרה שיוסטרם היא כוכבת האליפות בצד הנשי. אחרי שתי מדליות זהב ב-50 וב-100 מ' פרפר, שיוסטרם שברה גם שיא עולם שני. אחרי שיא העולם שלה ב-100 מ' חופשי בערב הראשון של התחרות, שיוסטרם גילחה הערב 6 מאיות שנ' משיא העולם בחצי המרחק, ועלתה ראשונה לגמר עם יתרון של כמעט 4 עשיריות שנ' על הבאה אחריה – פער של כ-80 ס"מ במרחק. נצח במונחי ספרינט.

6. 50 מ' גב גברים – יונתן קופלב משחזר תוצאות טובות בספרינט הגב, ואחרי שהעפיל מהמוקדמות לחצי הגמר, טיפס בערב מדרגה נוספת והעפיל אחרון לגמר. קופלב ששיפר 2 מאיות שנייה מהבוקר לערב, קבע 24.84 שנ' והקדים דבוקה צפופה של שחיינים שנגעה אחריו. גיא ברנע הוותיק, בתקופה של אימונים פחות אינטנסיביים, לא עלה מהמוקדמות. אם קופלב, שבחר השנה להתאמן בשווייץ מחוץ למסגרות הישראליות, יצליח לשחזר או לשפר את שיאו האישי של 24.60 שנ' שקבע אשתקד בישראל (למרות שאז שחה קופלב כמעט לבדו, מול תחרות דלילה), הוא עשוי להתמודד חזק על מדליה.

7. 800 מ' חופשי נשים – קייטי לדקי ניצחה. היא לקחה את מדליית הזהב ה-14 שלה מתוך 15 משחים באליפויות עולם. אבל מתגנב ללב חשש מזדחל שאולי כבר לא נראה את לדקי משפרת את שיא העולם האיכותי שלה ב-800 מ'. לדקי עדיין רמה אחת מעל כולן, אבל ב-800 מ', היא ללא ספק רמה אחת מתחת לקייטי לדקי של שנים עברו. מעבר לכך, לדקי כבר לא נראית מתרגשת. המשחה נראה כמעט כמו החתמת כרטיס מבחינתה. הסינית בינג'י לי בת ה-15, סיימה שנייה פחות מ-3 שנ' אחריה. שלישית סיימה ליה סמית' האמריקאית.

עם שיא ישראלי חדש אפשר לחלום גם על מדליה. יונתן קופלב (משמאל) עם גיא ברנע

8. 4 כפול 100 מ' חופשי דו-מגדרי – מול העוצמה האמריקאית, לאף רביעייה לא היה סיכוי. כשהספרינטרים האמריקאים שסיימו במקומות 1-2 במשחה ה-100 מ' חופשי האישי אצל הגברים, והשחייניות שסיימו במקומות 1 ו-4 במשחה האישי אצל הנשים, מתייצבים כולם יחד על אדני הזינוק, לא נדרשת אלגברה מורכבת כדי לדעת מי ינצח. דרסל שוב פתח נפלא ב-47.2 שנ' ואת שיא העולם של 3:19.6 דק' שקבעה הרביעייה האמריקאית בדרכה לזהב קשה יהיה לשבור. הרביעייה ההולנדית שסיימה במקום השני ב-3:21.8 דק', שברה גם היא את שיא העולם הקודם, אבל פיגרה ביותר מ-2 שניות אחרי האמריקאים. שלישית סיימה קנדה.

נתון מעניין הוא שהרביעייה של שני גברים ושתי נשים מארה"ב, הקדימה ביותר משנייה וחצי את רביעיית הגברים (בלבד) הישראלית ב-4 כפול 100 חופשי, שהתחרתה במוקדמות היום הראשון של האליפות.

9. מוקדמות 1,500 מ' גברים – קרבות בוקר לא פשוטים הסתיימו בכך ששני שחיינים שירדו מ-15 דקות לא העפילו לגמר. בקרב המוקדמות בין גרגוריו פלטריניירי לבין מיכאילו רומנצ'וק האוקראיני, ידיו של האוקראיני היו על העליונה. נראה שדרכו של פאלטריניירי לניצחון בגמר תהיה קשה מאד. הפעם צפו לקרבות צפופים בקדמת המשחה. גם ל-ווידאק הפולני ול-דטי האיטלקי עשוי להיות מה לומר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג