נפתח הסניף הראשון של דקתלון בישראל

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בחנות הדגל של דקתלון, הבטיחה מנכ"לית החברה בישראל כי המחירים יהיו נמוכים כמו בצרפת ויישארו כך. מותגי העל הבכירים לא ימכרו בחנות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הכניסה של רשת חנויות הספורט דקתלון לישראל מהווה צעד נוסף לביסוסה של ישראל כמדינת ספורט עם קהל גדול של ספורטאים חובבים פעילים. החנות אשר נבנתה במתחם G בראשון לציון בשלושת החודשים האחרונים, נערכv לפתיחה החגיגית אשר התקיימה היום (שלישי 29.8) על שטח של 3,000 מ"ר עם 60 מחלקות ובהם: ריצה, שחייה, אופניים, יוגה, התעמלות, שייט ועוד.

מנכ"לית דקתלון ישראל לואיז צ'קרון | צילום: ארן הרשלג

עוד כתבות בנושא
מהם באמת ההבדלים בין ריצה להליכה?
6 טעויות אכילה שאתם עושים לאחר הריצה
6 סיבות כיצד ריצה משותפת תורמת לזוגיות

אסטרטגיית מחירים מיוחדת לישראל

"אל תבואו אם המחירים בישראל לא יהיו דומים לאירופה", כך סיפרה מנכ"לית דקתלון ישראל לואיז צ'קרון שאמרו לה בתחילת הדרך. שאלת המחיר לא עלתה במקרה בפתח דבריה, שהרי מותגי הספורט בישראל נחשבים גבוהים ביחס לעולם והציפייה שדקתלון יציגו מחירים תחרותיים ותואמים למחיריהם בעולם היא הכרחית עבור הספורטאים בישראל. לשאלת שוונג לגבי תפיסת המחיר ענתה צ'קרון וציינה כי אסטרטגיית המחיר היתה אחת השאלות החשובות שעלו בקרב ההנהלה בחצי השנה האחרונה. לתפיסתה מחירי המוצרים בישראל יהיו זהים למחירים בצרפת, "המטרה שלנו היא שהמחיר יהיה קבוע ונמוך כל השנה ולא רק לזמן קצוב. אנחנו נקים מועדון לקוחות עם כרטיס ייחודי על מנת להתמקד בלקוחות הקבועים שלנו ולתת להם מחירים אטרקטיביים".

מדוע המחירים מתאזנים מול המחירים בצרפת? סביר להניח שהשיקול היה להיות בפיקוח מול הנהלת החברה היושבת בצרפת ושולטת על כל מרכזי הכובד של הרשת ב-32 המדינות בהן קיימת הרשת. תקשורת ישירה עם החברה בצרפת יוצרת קיצור תהליכים ובירוקרטיה ומאפשרת תגובה מהירה אם וכאשר צריך עדכון או שינוי אסטרטגי במידת הצורך. לגבי ההתנערות כרגע ממותגים בינלאומיים, אנחנו יכולים רק לשער שעל מנת לשווק את דקתלון בישראל כחנות זולה, עדיף היה בטווח הקצר לפחות להציע למכירה רק מוצרים שהם מותגי הבית של החברה במחירים נמוכים ועל ידי כך להיתפס כאטרקטיביים. שילוב מותגים בינלאומיים, גם אם מדובר בדגמים לא חדשים ומעונות קודמות אך במחירים יותר גבוהים ממחירי מותגי הבית של דקתלון, עלולה היתה ליצור את הרושם שהחנות לא זולה מספיק. בטווח הארוך תאלץ דקתלון ישראל לרענן ולעדכן את החשיבה ולהציע גם מותגים אשר נחשקים ואהובים על הקהל הישראלי במחירים כדאיים.

עושה הרושם שצ'קרון וצוות החנות בהם גם מנהל החנות גבריאל אמורי שהגיעו מצרפת, חדורי מוטיבציה ליצור כאן תרבות ספורט שתגיע לכולם וסיפרו על הקשר החם עם 70 העובדים שיאיישו את החנות ושמחים שהצליחו תוך זמן קצר של פחות מחודשיים להקים את החנות וזאת לאחר הכשרה בבסיס האם של החברה בצרפת.

מותג נעלי הבית קלנג'י | צילום: ארן הרשלג

חנות ללא מותגים

לצד השמחה על כניסת ענק הספורט לתחום, נראה כי בשלב זה החנות תתבסס רק על מותגי הבית של החברה ובהם קלנג'י (Kalenji) בתחום הריצה, ביטווין (B'Twin) באופניים ונבייג'י (Nabaiji) בשחייה. האם חנות בישראל יכולה להתבסס רק על מוצרים פרטיים? ימים יגידו, אך כרגע תמצאו בחנות מגוון עשיר של מוצרים במחירים נמוכים ומאוד דומים למה שקיים בצרפת. הישראלים ידועים בחיבתם לא רק למחיר נמוך אלא גם באהבתם למותגים בינלאומיים ואת זאת כרגע לא ניתן לראות בחנות. הניסיון ליצור חנות המבוססת רק על מותגים פרטיים נוסתה כבר בישראל בתחום המזון, אך לא הצליחה בסופו של דבר ובעיקר משום שלא סיפקה מותגי מזון מוכרים. לכן יהיה מעניין לראות אם הנהלת דקתלון ישראל יכינו תכנית מגירה בעוד מספר חודשים וידאגו להציג ברחבי החנות מותגים בינלאומיים מוכרים מעונות קודמות ובמחירים תחרותיים כפי שקיים בחנויות החברה בחו"ל.

מחירים  לדוגמה של מותגי הבית:

מכנסי ריצה 19.90 שקל

חולצת ריצה מנדפת לנשים 38.90 שקל

חולצת ריצה מנדפת לגברים 34.90 שקל

טייץ ארוך גברים 38.90 שקל

טייץ ארוך נשים 59.90 שקל

משקפות שחייה 38.90 שקל

סנפירים 38.90 שקל

מסכת שנורקל שלמה לפנים 120 שקל

נעלי ריצה 104.90 שקל

אופני הרים 720 שקל

תיק גב קטן לטיולים 11.90 שקל

מבחר של חולצות מנדפות אך לא של מותגי העל | צילום: ארן הרשלג

מי שביקר בסניפי דקתלון בצרפת, איטליה, ספרד או כל מקום אחר יודע שהמחירים אטרקטיביים אבל צריך להבין שלא מדובר במחירים של המותגים המובילים אותם כולם מכירים, אלא של מותגים השייכים רק ל"דקתלון" ונמכרים רק אצלה (אל איכותם נגיע בהמשך). כך למשל קהל הרצים מכיר את המותג "קלנג'י (Kalenji), הרוכבים את B'Twin, השחיינים את Nabaiji וכך הלאה. למעשה, רוב המוצרים של דקתלון שייכים למותגים שלה ועולים הרבה פחות מהמותגים המובילים. לדוגמה: טייצים לנשים במחירים של בין 35 ל-55 שקלים, מכנסי ריצה לגברים במחירים של 40-50 שקלים, ביגוד רכיבה במחירים הרבה יותר נמוכים ממה שיציעו לכם ברוב חנויות האופניים כאן, ואפילו זוגות אופניים.

רצים שמתאמנים הרבה זקוקים מן הסתם להרבה בגדים, ולהם כדאי מאוד לבקר בחנות כמו "דקתלון". גם אם רוב האנשים יגידו שטייץ של המותג "קאלנג'י" הוא קצת פחות נוח ושמרגישים בקלות בהבדלים באיכות החומר לעומת המותגים המובילים, אי אפשר להתעלם מהפער העצום במחירים. כשזה קשור לבגדי ריצה, אין ספק שמשתלם מאוד להוסיף לארון בגדים זולים יותר, וגם אם יחזיקו פחות זמן, הרי שמדובר במוצרים שעולים שליש-רבע מחיר ואפילו פחות מזה.



ריכוז של אופני הרים בכל הרמות | צילום: ארן הרשלג

מחירים זהים לצרפת | צילום: ארן הרשלג

משקפות שחייה שחלקם פיתוח ייחודי של החברה | צילום: ארן הרשלג

שעוני דופק בסיסיים | צילום: ארן הרשלג

טייצים לריצה לגברים ונשים | צילום: ארן הרשלג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג