המדריך למתחרה בטריאתלון – חלק ב'

כיצד להתכונן למרוץ שבו האדמיניסטרציה היא חלק מובנה בתחרות ומשתנה חשוב ומשפיע על התוצאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כיצד להתכונן למרוץ שבו האדמיניסטרציה היא חלק מובנה בתחרות ומשתנה חשוב ומשפיע על התוצאה

מאת:רן אפק


חלק ב' – יום התחרות


הבוקר של התחרות

כדי לדעת מתי צריך לקום בבוקר צריך לחשב לאחור את הזמנים מרגע הזינוק או מרגע סגירת שטח ההחלפה ועד לשעת הקימה. מומלץ להגיע לשטח התחרות לפחות חצי שעה לפני סגירת שטח ההחלפה או לפחות שעה לפני הזינוק של המקצה, כדי שיהיה מספיק זמן להתארגן, לעשות סיבוב התמצאות ולסדר את הציוד בנוחות, ללא לחץ שעלול לגרום לשכחה או לטעויות.

את הנסיעה בבוקר התחרות צריך לתכנן לפי "הזמן המוצהר" שלוקח לנסוע למקום המרוץ, מכיוון שהכבישים יהיו ריקים בשעה כה מוקדמת. מהו הזמן המוצהר? חישוב זמן נסיעה ממוצע בין שתי נקודות. ככל שמתקרבים ליעד, מרגיע ומעודד לראות יותר ויותר מכוניות הנושאות זוגות אופניים. כך גם ניתן לקבל משוב שאתה בכיוון הנכון ובזמן הנכון, שכן לעיתים התחרויות ממוקמות באזורים שלא פשוט להגיע אליהם ללא GPS.

אחרי שחישבנו את זמן הנסיעה וזמן השהות בשטח התחרות לפני הזינוק, נדע מתי צריך לצאת מהבית. אבל מתי לצאת מהמיטה? מחקרים מדעיים לא מבוססים קובעים כי מרגע הקימה ועד הרגע שבו ניתן לתת תוצרת, תעבור כחצי שעה. אז אם לא בא לכם להצטופף ולהמתין פעמיים בתור הארוך, המתיש והמלחיץ לתאי השירותים העמוסים, כדאי לחשב מראש מתי לקום. למה לבקר לפחות פעמיים בשירותים באותו בוקר? כי במבחן המציאות והלחץ של התחרות, זה מה שקורה לרבים מהמשתתפים בגלל ההתרגשות, ולא רק בגלל שהם רוצים לחסוך ככל האפשר במשקל שעליהם לשאת. זאת גם הסיבה שנייר טואלט ומגבונים לחים הם ציוד חובה ברשימה לתחרות.

אז קמים לפחות כחצי שעה לפני תחילת הנסיעה. בזמן הזה אוכלים משהו קל וקטן, רצוי על בסיס פחמימות. רבים ממליצים על קפה ופרוסה עם גבינה לבנה. אני מעדיף בננה, תמר ומשקה אנרגיה, זה עושה את העבודה ומקצר את החצי שעה של ההמתנה. בזמן הזה גם בודקים שהצמיגים של האופניים, שנופחו בערב שלפני, מלאים באוויר. כותבים בטוש השחור על הידיים והרגליים את מספר המתחרה, ועל הרגל מאחור מוסיפים גם את אות המקצה (S או O) ואת הגיל. עונדים את הצ'יפ על הרגל ואת שעון היד של התחרות, ורק אז עוברים למרוח קרם הגנה מהשמש. מוציאים את האוכל והשתייה לתחרות ושמים אותם בתיק. לובשים בגד ים או את חליפת התחרות ועליה את הבגדים לאחר התחרות. לוקחים את טפסי התחרות, שמכילים גם הוראות הגעה לשטח התחרות, שירותים ויאללה לדרך.

בשטח התחרות

עם ההגעה לשטח התחרות רצוי דבר ראשון ללכת לנקודת ההרשמה. לראות שאתם רשומים למקצה שלכם, לבדוק את מספר התחרות (שלא תמיד תואם את המספר שקיבלתם), לקחת מה שנותנים במתנה ולהתחיל לרחרח אצל המארגנים והמתחרים האחרים על מידע עדכני ודברים שהשתנו. זה לא נדיר לגלות שזמן הזינוק שלכם הוקדם או נדחה, ולכך צריך להתארגן בהתאם. בדרך לנקודת ההרשמה רצוי למפות את השירותים ולעיתים ניתן לגלות מתקן שירותים שטרם התגלה על ידי רוב המשתתפים האחרים ולזמום לחמוד אותו בהמשך.

עוד לפני ההשתלבות בתור הכניסה לבדיקת המרשל שבפתח שטח ההחלפה, מומלץ לחבוש את הקסדה על הראש, לענוד את מספר החזה, לוודא שהמספר על הגוף שלם, לבדוק שהבלמים באופניים עוצרים, שההילוכים נעולים ולהחזיק בזמינות את כובע הים ומשקפת השחייה. כך לא יעוכבו המתחרים האחרים, שהם בדיוק כמוך, לחוצים וממהרים.

בשטח ההחלפה רצוי לאתר את פתח הכניסה מהים, פתח היציאה לרכיבה ופתח היציאה לריצה. יש למקם את האופניים באזור המיועד למקצה שלך, קרוב ככל האפשר לפתח היציאה של האופניים או ליד סימן שיקל על איתור האופניים – כמו ליד עץ או שלט פרסומת. הדבר חשוב כי ביציאה מהמים רבים מהמתחרים נרגשים ומבולבלים ולעיתים לוקח זמן רב עד שהם מוצאים את המיקום של האופניים שלהם. אם בעבר היו נותנים לשים בלון הליום צבעוני לסימון המיקום של האופניים, הרי שהיום זה לא תמיד מותר.

רבים פורסים את המגבת על הקרקע, כדי שיהיה אפשר לנגב את הרגליים מהחול והמים ביציאה מהים. בקצה הרחוק של המגבת שמים את התיק, ועליו ציוד הריצה: כובע ואוכל וג'לים. על המגבת נעלי ריצה ונעלי האופניים (את נעלי האופניים אפשר גם לחבר לאופניים עם גומיות, למי שיודע ונוח לו לתפעל את השיטה הזו). גרביים שמים גם כן על התיק, בקבוקי שתייה בצד התיק. על כידון האופניים נשים את הקסדה הפוכה, בתוכה מספר החזה ומשקפי השמש. אם רוכבים עם חולצת רכיבה או חולצת ריצה, רצוי לשים אותה על הרמה ולזכור שכשהגוף רטוב, החולצה נדבקת מגולגלת לגב העליון וכדי להגיע לאחורי הגב עם היד על מנת לפרוס אותה כמו שצריך על הגוף, צריך להקפיד על תרגילי גמישות סדירים.

לאחר שכל הציוד נפרס, רצוי לערוך סימולציה של הגעה לשטח ההחלפה לאחר היציאה מהמים (מה לובשים ומתי) ולאחר מכן סימולציה של חזרה מהאופניים ויציאה לריצה. מסמנים שוב בראש את מיקום האופניים מזוויות שונות בשטח ההחלפה, רואים מה השעה, וניתן ללכת לשירותים עם נייר טואלט ומגבונים לחים או להסתובב בשטח התחרות עם שתייה, משקפת ים וכובע שחיה.

חימום לפני תחרות מקובל אצל המתחרים המקצוענים. אך מי שעושה חימום אינו בהכרח מקצוען. לדעתי יש טעם בשחייה קלה לפני התחרות, למי שצריך להתרגל למים. אולם חימום הכולל רכיבה או ריצה לפני התחרות מועד לפורענות, כמו שקרה לי בטריאתלון קיסריה לפני מספר שנים. החלטתי שאם כולם אז גם אני, והתחלתי לרוץ ריצה קלה על חוף הים הרך והלבן. מה שלא ידעתי הוא שבחול היו שברי זכוכיות, שאחת מהן חדרה לכף רגלי. הוצאתי אותה וחבשתי את הרגל. בין שני הסיבובים של השחייה דידתי, אך קיוויתי שהמים יחטאו את הפצע. ברכיבה לא לחצתי על פצע שהיה במרכז הרגל, אך בריצה הרגשתי שכף הרגל שלי מתפצלת לשניים וקשה יהיה לרוץ על רגל אחת 10 ק"מ. לאחר שבועות של הכנה, מאוד מצער להפסיד תחרות בגלל חימום מיותר. הרי מה הטעם להתחמם בריצה או האופניים, אם בין כה וכה קודם שוחים. שלב השחייה הוא חימום מצוין ומספק לפני הרכיבה על האופניים, ושלב האופניים בתחרות הוא חימום מצוין לריצה.

9.4.2012


רן אפקרן אפק
טריאתלט מזה 10 שנים, מאמן מוסמך ( מטעם NFPT) בספורט הסיבולת, חושב על ספורט, אוכל והנאות אחרות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג