הכירו את הספירולינה: מזון העל לספורטאים שמנקה את הדם

הספירולינה מככבת כבר שנים בראש רשימת מזונות-העל בעולם, בזכות הערכים המצוינים שיש בה המכילים עשרות רכיבי תזונה. אז מה הסוד שלה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הספירולינה היא אצת מים מתוקים ומככבת ברשימת מזונות העל כבר מספר שנים וכנראה שבצדק. הספירולינה, הענק הירוק-כחול, גדל בבריכות גידול מיוחדות ומופק גם כאן, בישראל, תחת פיקוח מחמיר. הספירולינה עשירה בויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון וחלבון ואומרים שהיא הפתרון האולטימטיבי למזון כאשר כדור הארץ יקלע לבעיית גידול וייצור. ספורטאים רבים משתמשים בספירולינה בצורתה הטרייה (ניתן לרכוש אותה קפואה) או בכדורים או כאבקה יבשה.

ספירולינה

מעל חמישים אחוז מהספירולינה הוא חלבון שלם

מעל חמישים אחוז מהספירולינה הוא חלבון שלם המכיל את כל חומצות האמינו להן הגוף זקוק (שימו לב שכמות החלבון הנצרכת היא קטנה ולא מחליפה את צריכת החלבון הדרושה אחרי אימון). הספירולינה עשירה במינרלים כמו ברזל, סידן, מגנזיום ואשלגן וכן ויטמינים כמו K, E וויטמיני B. תמצאו בה גם חומצות שומן מסוג אומגה 3 ואומגה 6. אפשר להוסיף אותה לשייקים, חטיפי אנרגיה או לסלט, אין לה טעם משמעותי רק צבע דומיננטי. חשוב לשים לב כי הערכים התזונתיים שונים באופן דרמטי בין החומר היבש לטרי.

קלוריות ל-100 גרם ספירולינה טריה

26 קק"ל (לעומת 325 קק"ל בתצורה היבשה)

ערכים תזונתיים ל-100 קרם

פחמימות: 8 גרם (לעומת 95 גרם בתצורה היבשה)
שומן: 3 גרם
חלבון: 14 גרם
חומצה פולית 9 מק"ג
ברזל: 2.8 צ"ע (לעומת 31.9 בתצורה היבשה)

אופן השימוש

ניתן להוסיף את הספירולינה הטרייה לשייק, יוגורט או סלט, אין לה טעם משמעותי אך היא צובעת הכל בירוק עמוק. את האבקה יש לצרוך בשייק.

כמות יומית מומלצת

אם אתם צורכים ספירולינה בצורת אבקה או כדורים, חשוב להקפיד למלא אחר הוראות היצרן. במידה ואתם אוכלים ספירולינה טרייה, אפשר להוסיף מנה לשייק אחרי האימון.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג