היכונו לאולטרה מרתון במגידו

מרוץ ה"פרוספורט אולטרה" ה- 3 יתקיים ב- 27 במרץ באזור מגידו ויכלול מסלולים ארוכים וקצרים • בשנה הראשונה המסלול הארוך ביותר היה 53 ק"מ, ובשנה השנייה הם רצו 60 ק"מ לכבוד חגיגות השישים למדינה, השנה מסלול הריצה המרבי יהיה 80 ק"מ • ה"פרוספורט אולטרה" הינו מרוץ שטח, בעל מסלולים מסומנים בתוואי שטח מגוון ואתגרי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ ה"פרוספורט אולטרה" ה- 3 יתקיים ב- 27 במרץ באזור מגידו ויכלול מסלולים ארוכים וקצרים • בשנה הראשונה המסלול הארוך ביותר היה 53 ק"מ, ובשנה השנייה הם רצו 60 ק"מ לכבוד חגיגות השישים למדינה, השנה מסלול הריצה המרבי יהיה 80 ק"מ • ה"פרוספורט אולטרה" הינו מרוץ שטח, בעל מסלולים מסומנים בתוואי שטח מגוון ואתגרי

מאת:קרין גולדבלט

השנה המרוץ מורכב מארבעה מסלולים: 

שני מסלולים ארוכים – האחד למרחק 80 ק"מ (50  מייל) והשני למרחק 50 ק"מ. אלו שיבחרו באחד משני המסלולים הללו ירוצו בתוואי שטח הררי ועשויים לרוץ עד כ- 12 שעות ברציפות.
שני מסלולים קצרים – האחד למרחק 30 ק"מ והשני למרחק 15 ק"מ.

אם כך, מדוע אנחנו בכלל מציעים את המרוצים הקצרים יותר?

 

 

מרוץ ה- 30 ק"מ הוא מסלול נהדר לריצה ארוכה אחרונה לקראת מרתון ת"א. השטח מורכב מגבעות מתונות ללא עליות או ירידות אגרסיביות מדי. (יש לציין כי המסלול אינו עובר במעלה ג’וערה או המוחרקה על הר הכרמל, תענוג זה שמור לרצי המסלולים הארוכים בלבד). רצי ה- 30 ייהנו מתחנת הזנה לאחר כ- 15 ק"מ ותחנת מים לאחר כ- 22.5 ק"מ.
 
מרוץ ה- 15 ק"מ מיועד לרצים צעירים ולרצי המרחקים הקצרים יותר. אני חייבת להודות כי הופתעתי עד מאוד לשמוע את טרוניות חבריי כשהצעתי להם להשתתף במרוץ של 14 ק"מ שהתקיים באזורינו: "רצנו רק 10 ק"מ עד היום…"הם ציינו, "אבל יש עליות…" הם התלוננו. התגובות היו די משעשעות כיוון שהם כולם בכושר, נוהגים לצאת לטיולים עם משפחות או חברים ולא היו מהססים לרגע לצאת לטיול רגלי למרחק דומה ובשטח קשה יותר. הם מעולם לא לקחו בחשבון את אפשרות ההליכה תוך כדי מרוץ. מאיזו שהיא סיבה לא מובנת זה נראה להם כרמאות והם הופתעו מאוד לגלות כי הרבה רצי אולטרה מרתון ברחבי העולם נוהגים ללכת כמה דקות בכל שעת ריצה.


אחד הרגעים המרגשים ביותר בספורט בישראל חוזר על עצמו בכל שנה בטקס חלוקת הפרסים בטריאתלון הנשים. כל המשתתפות שלהן זהו הטריאתלון הראשון נעמדות ומקבלות מחיאות כפיים סוערות משאר המשתתפות וחבריהן. גם אנו מעוניינים בכך שרצים שעולם הריצה חדש להם ייקחו חלק באירוע שנחשב כפחות הישגי משאר מרוצי הכביש. בין אם אתם רצים את המרוצים הארוכים ובין אם את הקצרים עומד בפניכם אתגר מרתק באזור מהמם.
 
המרוץ יהיה כולו בעומק השטח. נקודת הזינוק תהיה מנקודה גבוהה – אנדרטת הקיבוצים היושבת במרומי עמק יזרעאל בקרבת קיבוץ עין השופט.
 
15 הק"מ הראשונים של מסלול ה- 30 ק"מ נוטים לכיוון דרום ומשלימים הקפה סביב הגבעות בשיפולי קיבוץ הזורע לפני החזרה לאזור נקודת הזינוק, שם תחכה לכם תחנת הזנה (אוכל) ושתייה. החלק השני של מסלול ה- 30 ק"מ הוא אותו תוואי המסלול של מרוץ ה- 15 ק"מ. פני המסלול דרום מערבית מנקודת הזינוק אל עבר גבעת הרקפות, שבתקופה זו של העונה מיועדת להיות מלאה ברקפות! את הדרך חזרה תעשו דרך השדות והיערות אל עבר נקודת הסיום.

במהלך המרוץ תפגשו בדרככם את רצי המרוצים הארוכים יותר- 50 ק"מ ו- 80 ק"מ. הרצים הללו ללא יוצא מהכלל הם חלק גדול מרצי הסבולת הטובים ביותר בארץ. כאשר תחלפו על פניהם (או כאשר הם יחלפו על פניכם) זכרו כי חלקם רצים מרחק השווה ערך כמעט לשני מרתונים רצוף וכן כי התחילו בשעה בוקר מוקדמת מאוד. האתלטים המדהימים הללו יהיו לקראת קצת גבול היכולת שלהם ולכן האמינו לי כי כל מילה טובה, עידוד או עזרה שתוכלו להציע יסייעו להם אפילו לכמה דקות ספורות.

ותמיד זכרו- הבלתי אפשרי זו רק הצעה. ובמילותיהם של חכמים וגדולים מאיתנו, "הקשה הוא מה שאפשר לעשות תמיד; הבלתי אפשרי לוקח קצת יותר זמן" (ג’ורג’ סנטיאנה).

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג