הטריאתלט רון דרמון: "אני מאושר, זוהי הגשמת חלום שלי"

ראיון בלעדי || לאחר 16 שנים שבהם משתתף ענף הטריאתלון במשחקים האולימפיים, גם ישראל תיקח בו חלק לראשונה, לאחר שרון דרמון השיג היום (שבת) את הקריטריון האולימפי ביוקוהמה, יפן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היסטוריה נעשית בדרך כלל על ידי מהפכות מהירות או על ידי תהליכים ארוכי טווח המעובדים בעבודה קשה וסיזיפית. הטריאתלט הישראלי רון דרמון, שמתאמן קשה ומאומץ רוב השנה באוסטרליה עם המאמן האישי שלו וורביק דלזיאל, עשה היום (שבת) היסטוריה ויצטרף לסגל האולימפי הישראלי שייצא למשחקים האולימפיים בריו. את התחרות של הסבב העולמי סיים היום ביוקוהמה, יפן, במקום ה-41 בזמן של 1:49:31 שע' והשיג 40 נקודות דירוג לאחר חישוב הדירוג האולימפי רון מדורג במקום ה-52.

רון דרמון טריאתלט ישראלי מאחורי טריאתלט ניו זילנדי

"השתתפתי בשמונה תחרויות בתקופה כל כך קצרה" | צילום: באדיבות רון דרמון

עוד ראיונות בשוונג עם רון דרמון לקראת ריו 2016
היסטוריה: רון דרמון יהיה הטריאתלט הישראלי הראשון במשחקים האולימפיים בריו 2016
רון דרמון סיים 16 בגביע העולם בקליארי; שחר שגיב מקום עשירי
הטריאתלט רון דרמון במרחק נגיעה מריו

איך ההרגשה לאחר תקופה ארוכה של אימונים מפרכים ותחרויות?

דרמון: "זאת היתה תקופה מטורפת, השתתפתי בשמונה תחרויות בתקופה כל כך קצרה, בארבע יבשות. הגעתי ליוקוהמה, יפן, מפורק והמטרה היתה להמשיך ולהילחם עד הרגע האחרון. לא היה לי כבר מה לתת בריצה אבל החלק שחשוב מבחינתי היה לעבור את הפורטוגזי והספרדי וזה מה שעשיתי. אני מאושר, זוהי הגשמת חלום שלי, של המשפחה שלי ושל כל הטריאתלון הישראלי ואני פשוט שמח לעמוד במטרות שהצבתי לעצמי לפני 14 שנים. עכשיו צריך לנוח ולהתחיל להתכונן לתחרות האמיתית בריו".

על מנת להבין את הסמנטיקה עד כמה התחרויות יכולות להיות מבוך של טרמינלים וכרטיסי טיסה, רק השבוע התחרה דרמון ביום ראשון בקליארי, איטליה, ארז את חפציו ואת ההתאוששות עשה תוך כדי דילוג לתחרות הבאה בסבב, כאמור ביפן. אבל המעברים הללו אינם זרים לדרמון שיחגוג באוקטובר את יום הולדתו ה-24. על מנת להגיע לפסגה וליהנות מהפירות שלה, צריך לחזור לגיל תשע, אז החל דרמון הצעיר את צעדיו הראשונים בעולם הטריאתלון הישראלי שהיה גם הוא בחיתוליו. עוד בראיונות מוקדמים בשוונג, הוא סיפר שכילד מאוד התחבר ופשוט התאהב בספורט המשולש הזה שמשלב שחייה, אופניים וריצה. הוא אמנם הספיק לעבור ולתעל את היכולות הספורטיביות שלו בחוגי ילדים כמו קרטה והוקי, אבל הדחיפה שקיבל בבית מהמשפחה, הובילה אותו לחיק הטריאתלון.

7094_6

דרמון הצעיר כשהחל את צעדיו הראשונים בעולם הטריאתלון הישראלי | צילום: באדיבות משפחת דרמון

לגבי ודורון דרמון, ההורים של רון, יש חלק גדול בשימור ההצלחה שלו. דורון, אביו של רון, בעצמו איש ברזל שחי את הטריאתלון למרחקים ארוכים, כתב לפני חמש שנים בשוונג כי, "כבר השלמנו עם העובדה שהמשאבים שלנו מוגבלים ואנחנו קודם דואגים להוצאות של רון וקים (האחות, א.ה), מזל שהקטנים, בר, טל וניר, עדיין קצת חסכוניים". ואכן נראה שכל המשפחה מגויסת ומקדמת את החלום של רון. "בשביל לסיים את הבוקר המדהים הזה, שאומר בסיכומו של דבר שהכול אפשרי, רק צריך להתמיד ולהתמודד עם הקשיים שבדרך", כתב היום דורון בעמוד הפייסבוק שלו.

המשימה הבאה של דרמון כרגע היא להתאושש מהתחרות של היום, לנוח ולהתמקד באימונים לקראת המשחקים האולימפיים בריו. הוא יהיה חלק מ-55 הספורטאים שיתחרו במקצה האולימפי ויהיה הספורטאי ה-34 עד כה שהשיג את הקריטריון. "זה הישג לכל הטריאתלון הישראלי", אומר דרמון, "והגשמת חלום מבחינתי. אני זקוק קצת למנוחה ולעכל את זה כמה ימים, לפני שאתחיל להתאמן לקראת ריו". עוד ציין דרמון היום כי מבחינתו המיקום אינו המטרה. המטרה מבחינתו היא צורת התחרות. "אני רוצה להיות אגרסיבי ולהילחם על כל מקום, כמו שעשיתי בתחרויות האחרונות. אני משוכנע שהתוצאה תגיע בהתאם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גיא הגיב:

    מדהים! שיהיה המון בהצלחה רון…
    חשוב לציין שהתחיל את דרכו בקבוצה המדהימה של הישוב להבים.

  • אלון הגיב:

    שאפו רציני.. הישג שהוא לגמרי אישי.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג