הטריאתלון הישראלי מעבר לאוקיינוס

הדור הבא בטריאתלון הישראלי החל את שנת 2010 בחיזוק חיובי כאשר נבחרת קטנה בנוער זכתה במקום 4 בתחרות טריאתלון לא שגרתית בברזיל. באוסטרליה רון דרמון במחנה אימונים מתכונן לקראת העונה הקרובה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הדור הבא בטריאתלון הישראלי החל את שנת 2010 בחיזוק חיובי כאשר נבחרת קטנה בנוער זכתה במקום 4 בתחרות טריאתלון לא שגרתית בברזיל. באוסטרליה רון דרמון במחנה אימונים מתכונן לקראת העונה הקרובה

מאת:ניר רייכמן

שידור בערוץ הספורט הראשי של ברזיל, 15 מיליון צופים בשידור חי, אלפי אוהדים ברחובות וזה לא כדורגל, זה טריאתלון! התחרות אמנם לא שייכת לסבב בין-לאומי כלשהו, אך בברזיל זו תחרות מאוד חשובה, מוזמנות אליה נבחרות מכל העולם כדי להתחרות האחת מול השנייה, והשנה גם ישראל הוזמנה.

זו לא תחרות טריאתלון רגילה, היא דומה יותר לתחרות הטריפל הישראלית בלהבים, כשסדר המקצים קבוע, כמו בטריאתלון הרגיל. 250 מ' שחייה, 4 ק"מ אופניים ומקצה אחרון ל- 1350 מ' ריצה. על מסלול זה חוזרים 3 פעמים. בין המקצים טבלו הספורטאים באמבטיות קרח. המסלול הכיל הקפות רבות שאפשרו לקהל לראות את המתחרים 27 פעמים לאורך התחרות, וזה הודות לארגון הנפלא של הברזילאים, שלא חסכו בדבר: 2 מסוקים היו באוויר צילמו ושידרו, הרבה סירות קיאק שטו במים והעמידו כלי תקשורת בכל נקודה בתחרות. כל זה יצר אירוע מהנה שגם הצטלם טוב. מה שהרשים את חברי הנבחרת יותר מכל, וגם העיד על תרבות ספורט מפותחת במדינה, זו העזרה ההמונית של הקהל, אפילו בעבודות הניקיון של שטח התחרות.


דור ההמשך של הטריאתלון הישראלי

הנבחרת מייצגת
חברי הנבחרת הישראלית: יונתן אולשנסקי, אביעד כהן ויודר שפריר, הציגו יכולת מרשימה וסיימו במקום הרביעי, וזאת למרות שהיו נבחרת הנוער היחידה בתחרות. הנבחרת המקומית מברזיל, שכללה בתוכה שני ספורטאים אולימפיים, ניצחה בתחרות. שנייה סיימה איטליה ושלישית – צרפת.

את גודל החוויה וההתרגשות היה אפשר להבין מדבריו של יודר שפריר, "המון קהל מסביב והוא לא מפסיק לעודד אותך כל התחרות. אחרי התחרות עמדנו שלושתנו ובמשך 20 דקות אנשים ביקשו להצטלם איתנו, וזה דבר שאנחנו לא מכירים מהארץ," והוסיף, "באמת שזו התחרות הראשונה שאני נהנה בה השנה."

יודר גם לא שוכח לפרגן לחברים ואמר, "לאביעד הייתה תחרות מעולה ובכלל לכולנו. זו פעם ראשונה שנבחרת נוער מסיימת במיקום כזה."

יודר שפריר ידע הרבה עליות וירידות לאורך הקריירה הקצרה שלו. הוא פרש, וחזר לפני 3 שנים להיות מהמובילים בנוער בישראל. השנה הייתה זו פציעה שהשביתה אותו לחצי שנה וגם הפעם שב במהרה לכושרו.

 

 
הנבחרת בברזיל / צילום: צביקה ואן מופס

היום (יום ב') יודר מתגייס וטרם קיבל מעמד מתאים להמשך האימונים. נקווה שגם הפעם יעבור את המשוכה ויחזור לשיאו במהרה וייצג אותנו בנבחרת. בינתיים, רון דרמון ממשיך לבנות עצמו לקראת העונה הקרובה, עובד על הבסיס ושומר על עצמו מפציעות בבריזבן שבאוסטרליה, בה התאמן גם בשנה שעברה. השבוע התחרה בקנברה, בירת אוסטרליה, בתחרות הקריטריון של אוקיאניה לאולימפיאדת הנוער. רון הרגיש בפעם הראשונה מה זה להיות "פועל" (כן, כמו באופניים), יצא שלישי מהמים, הוביל לאורך כל הרכיבה ומנע מיתר המתחרים לברוח. במהלך הריצה הפסיק את התחרות בהוראת מאמנו. הטריאתלט שרון "עבד" עבורו הגיע למקום השני.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג