טיפים אחרונים וחשובים ממרתוניסטים על המסלול של מרתון ת"א

יש מקומות שמומלץ להכיר טוב עוד לפני שמתחילים לרוץ, יש מקומות שצריך להיזהר בהם מהרוח, ויש גם חלקים שצריך להאט בהם. הטיפים של האחים אלתרמן, אור שילון ואריאל רוזנפלד שמכירים מצוין את המסלול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חודש המרתונים בשוונג תמונה ראשית
מרתון תל אביב חודש המרתונים בשוונג תמונה ראשית

מרתון סמסונג תל אביב הולך ומתקרב וביום שישי ה-24 בפברואר יתמודדו כ-2,000 רצים מתוך עשרות אלפים שיגיעו לאירוע הזה, עם מרחק המרתון המלא העומד על 42.2 קילומטרים. מה שמיוחד במרתון סמסונג תל אביב הוא שהמסלול הוא מאוד מגוון, לא מסלול פשוט של הלוך וחזור אלא מסלול מעגלי שעובר כמעט בכל מקום בעיר שכדאי לבקר בו.

אז מה רציתם לדעת על המסלול? מרתון סמסונג ת"א | צילום: רונן טופלברג

עוד כתבות בנושא
החולצה של מרתון סמסונג תל אביב 2017 נחשפה 
הכתבות שאתם צריכים לקרוא לקראת המרתון שלכם 
מה אוכלים ואיך מתאמנים בשבוע האחרון שלפני המרתון? 

אגב, כמעט בכל שנה מתבצעים שינויים מזעריים במסלול המרתון, אבל השנה יהיה שינוי קצת יותר גדול בגלל חפירות הרכבת הקלה ברחוב מנחם בגין קרוב למגדלי עזריאלי. השנה, הרצים לא יגיעו לצומת של מגדלי עזריאלי וירוצו את העלייה של רחוב קפלן. במקום זה, הם יפנו מרחוב קרליבך לרחוב הארבעה ומשם ירוצו מתוך מתחם שרונה, וממנו יצאו לאמצע רחוב קפלן. לאחר מכן הם יפנו לרחוב לסקוב, וממנו יחזרו לרחוב אבן גבירול ומשם לדיזנגוף, היכל התרבות, ובחזרה לשדרות רוטשילד.

כדי לקבל כמה טיפים ההתנהלות במסלול המרתון תוך כדי הריצה פנינו לארבעה רצים שהיו מהבולטים בין הישראלים שרצו במרתון הזה בשנים האחרונות. כל אחד מהם תרם את הטיפ שלו, ובחלק מהמקרים תגלו מידע חשוב שלא בטוח שחשבתם עליו.

דן אלתרמן היה המנצח בין הישראלים במרתון סמסונג תל אביב 2016, והוא עשה את זה פחות מחודש אחרי שהשתתף בישראמן גארמין. גם השנה הוא השתתף בישראמן גארמין ואפילו ניצח, ונכון לעכשיו הוא עדיין מתלבט באיזה מקצה לרוץ השנה בתל אביב. לגבי מסלול המרתון אותו רץ בפעם הראשונה לפני שנה הוא אומר: "החצי הראשון הוא יחסית מהיר כי רצים הרבה על הטיילת והים, והחצי השני הוא יותר קשה. חשוב לא להתפתות למהירות של החצי הראשון ולשמור כוחות להמשך. בין הקילומטרים 30 ל-40 יש הרבה פניות, הרבה רחובות, ואני באופן אישי גם נתקלתי ברצי חצי מרתון שהייתי צריך לעקוף, כך שצריך להיערך טוב לחלק הזה".

להתכונן לפניות והרחובות בין הקילומטרים 30 ל-40. דן אלתרמן | צילום: דני בורשבסקי

אור שילון, שהיה המנצח בין הישראלים במרתון סמסונג תל אביב של 2014 אומר: "הטיפ שלי הוא להגיע לקילומטר השמיני עם דבוקה. לא נדיר להתקל בחורף התל אביבי ברוחות דרומיות חזקות, שמשפיעות בעיקר בריצה ליד הים. בין הקילומטר ה-8 ל-20 רצים צמוד לים, וכדי להקל על מקטע זה ולשמור על אנרגיה, מומלץ לרוץ בדבוקה ולהתחלק בעומס של שבירת הרוח. אפילו שווה לרוץ מעט שונה מהקצב המתוכנן לשם מטרה זו".

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

אריאל רוזנפלד, שלא ויתר על מרתון סמסונג תל אביב בשנים האחרונות ירוץ בו גם השנה, אלא שהפעם מתור מלווה של יניב מוסרסקי שהוא מרתוניסט המתמודד עם שיתוק מוחין. בתור אחד הרצים הישראלים המהירים שמכירים את המסלול הזה ממש טוב אומר רוזנפלד: "יש במסלול הזה כמה עליות קטנות כמו למשל באלנבי, וצריך להשתדל לא להתעקש על הקצב, גם אם יודעים מראש שלא מדובר במאמץ גדול מדי. חוץ מזה, אני ממליץ ללמוד את המסלול מראש ובמיוחד את הצמתים שבהם יש הבדלים בין רצי המרתון לחצי המרתון. לדוגמה: בשד' בן גוריון מול גן העיר, שם רצי המרתון פונים ימינה לכיוון פרישמן ורצי החצי ממשיכים ישר מתחת למבנה העירייה, או בקצה אבן גבירול היכן שרצי המרתון חותכים ימינה חזק לפארק הירקון ורצי החצי ממשיכים ישר על שדרות רוקח. נכון שהשלטים בצמתים הם שונים, אבל תמיד כדאי לדעת מראש לאן צריך לפנות ומתי. לפני שנתיים אחת הרצות הזרות המשיכה ישר מתחת לגן העיר והיו צריכים להחזיר אותה אחרי 500 מטר".

אור שילון

ממליץ להיכנס לקילומטר השמיני בדבוקה. אור שילון

רן אלתרמן, שהיה המנצח בין הישראלים במרתון סמסונג 2015 תכנן לחזור ולרוץ אותו גם השנה, אבל נכון לעכשיו הוא סובל מפציעה ולא בטוח שיהיה כשיר, כך שאולי ירוץ במקצה אחר. בכל מקרה, בתור מי שמכיר את המסלולים בתל אביב טוב יותר מאשר אחיו התאום שחי בצפון, הטיפ שלו הוא בגדול להכיר את המסלול כמה שיותר כי כפי שציינו כבר – לא מדובר במסלול של הלוך-חזור. "מה שבולט במסלול של המרתון הזה, זה שהוא כל הזמן משתנה. יש פניות. פרסות ועליות – כך שביחס לטבריה מדובר במרוץ אורבני. ריבוי הפניות זה משהו שעוצר את הקצב, ולכן חשוב להכיר את המסלול כמה שיותר טוב לפני או אפילו להתאמן על שינויי קצבים מהסוג הזה. בסופו של דבר מסלול ממש מהנה, אני באופן אישי מאוד סבלתי בו לפני שנתיים, אבל בטח שנהניתי מהנוף.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג