הטיפים החשובים לרצי המסלול המלא במרתון סמסונג תל אביב

איפה יחכו לכם תחנות המים, איפה בדיוק יש עליות במסלול המרתון ובכלל מהם המקומות שנחשבים לקצת יותר קשים במסלול שנחשב למישורי ונוח?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רצים את המרתון המלא בפעם הראשונה בתל אביב? מזל טוב, ואיך שלא תסתכלו על זה הבחירה היא מצוינת. האירוע הוא גרנדיוזי ושמח, המסלול מגוון ומעניין, ומזג האוויר – נותר רק לקוות שיהיה נוח מהתחלה ועד הסוף. כל מה שנותר הוא ליהנות, וגם לאסוף כמה שיותר מידע על המסלול כדי לדעת למה לצפות. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

אז איפה יחכה האיזוטוני? | צילום: thinkstock

עוד כתבות בנושא 
ניתוח המסלול של מרתון סמסונג תל אביב 
מה חשוב לאכול לפני, במהלך ובתום מרתון סמסונג תל אביב? 
כל מה שצריך לדעת על מרתון סמסונג תל אביב שחוגג עשור 

תחנות המים 

תחנות המים במסלול המרתון מוצבות בתחילת הדרך כל 3 קילומטרים, ובחלק השני של המרתון יש אפילו יותר. זה אומר שלא צריך לדאוג למים, וגם לג'לים ומשקאות איזוטונים שיהיו בחלק מהתחנות (עליהן נפרט מיד). מה שרצי מרתון ותיקים ומנוסים תמיד ימליצו הוא לא לוותר על שום תחנת מים. אתם לא יכולים לדעת מתי ואם החום יתקוף אתכם, וחוץ מזה רצי מרתון צריכים לשתות הרבה. בין אם זה שלוק אחד או בקבוק שלם – אל תוותרו על מים בשום תחנה, ולא סתם יש יותר תחנות בחלק השני של המרתון.

זוהי רשימת התחנות:

3 ק"מ – רח' ש"י עגנון קצת אחרי שפונים ימינה משד' רוקח לכיוון צפון.

6 ק"מ – בפניה מרח' פרופס לדרך 2040 המקבילה לים.

9 ק"מ – בפניה ימינה לכיוון הטיילת הצפונית בחוף תל ברוך.

12 ק"מ – ליד רידינג. תחנה זו תציע גם ג'לים ומשקה איזוטוני.

14 ק"מ – זו לא תחנת מים, אבל קצת לפני המעבר מתחת לכיכר אתרים יהיה שפריצר מפנק.

15 ק"מ – על הטיילת מול חוף בוגרשוב

18 ק"מ – ליד כיכר השעון ביפו, בפניה ימינה לכיוון הנמל.

21 ק"מ – לקראת היציאה מפארק מדרון ביפו והחזרה צפונה. בתחנה זו יהיו גם ג'לים ומשקה איזוטוני.

24 ק"מ – ליד מסגד חסן בק, רגע לפני שנפרדים ממראות הים ונכנסים לעיר.

26 ק"מ – אמצע שדרות רוטשילד, ליד פינת בצלאל יפה.

29 ק"מ – רח' דיזנגוף פינת אבן גבירול (הקצה הדרומי של דיזנגוף לפני העלייה לכיוון היכל התרבות).

32.5 ק"מ – הפניה ימינה מרח'  אלנבי לרח' הירקון מול מגדל האופרה. שם יהיו גם ג'לים ומשקה איזוטוני.

המרתון הוא בעיקר שטוח, אבל יש כמה מקומות שכדאי לדעת עליהם מראש | צילום: רונן טופלברג

34.5 ק"מ – רח' הירקון פינת שד' נורדאו, קצת לפני שמסיימים ריצה של 3 קילומטרים בקו ישר.

37.5 ק"מ – על כיכר רבין, תוך כדי שמקיפים אותה לפני שמגיעים לאבן גבירול לחלק האחרון של המרתון.

40 ק"מ – קצת אחרי שנכנסים לשביל הריצה של פארק הירקון, מול הספורטק.

41.5 ק"מ – אחרי הפנייה שמאלה משביל הריצה לכיוון חניון הגולפיטק. שם יהיו גם משקאות איזוטוניים וג'לים.

42 ק"מ – תחנה נוספת תמוקם על שד' רוקח רגע לפני הכניסה למשפך שמוביל לשער הסיום.



עליות ומקומות יותר קשים לריצה 

בסך הכל המסלול של מרתון סמסונג תל אביב הוא שטוח. מאחר ויש בו הרבה פניות הוא נחשב לפחות מהיר מאשר טבריה למשל, אבל הנתון הזה אמור להטריד בעיקר רצים מקצוענים. בסופו של דבר היתרון של המסלול הוא שהוא מעניין, והרבה רצים חובבנים יעדיפו את העניין הזה.

נציין כאן מספר עליות לאורך המסלול. יש שיגידו שאי אפשר לקרוא להן עליות, לעומת מרתון ירושלים למשל. זה נכון, אבל צריך לזכור שיש הרבה אנשים שרגילים לרוץ בעיקר על מסלולים שטוחים והם כן יחושו את הקושי של העלייה, גם אם זו עליה של 100 מטרים בשיפוע לא רציני. וחוץ מזה, כל שיפוע מורגש היטב אחרי יותר מ-30 קילומטרים של ריצה.

גשר רוקח – אחרי קילומטר וחצי של ריצה פוגשים את העלייה הראשונה על גשר רוקח. זו באמת עלייה קצרה, אבל בגלל שזה חלק מוקדם במרוץ אתם עלולים למצוא את עצמכם יחד עם עוד הרבה אנשים מסביבכם. מיותר לבזבז אנרגיה בלעקוף אנשים תוך כדי הריצה. זה בדיוק השלב שבו צריכים לתכנן את הקצב, וה"הפרעה" הקטנה הזו מסתיימת מהר מאוד. אחרי הירידה, תחזרו לפתח את הקצב כי מכאן יהיו הרבה קילומטרים שטוחים.

הטיילת הצפונית – אחרי 10 ק"מ שהם גם סוג של "שלב הגישושים", מסיימים חלק משעמם יחסית של המסלול וחוזרים מהנקודה הצפונית ביותר (ליד מגדלי נאמן) דרומה. בשלב הזה נכנסים לחוף תל ברוך ורצים על הטיילת, מתחילים להרגיש את העיר מחדש ועכשיו גם אורים את הים. הריצה על שביל האספלט היא מהירה, האווירה בדרך כלל נהדרת ומפתה לפתח מהירות. יחד עם כל האדרנלין, מומלץ לשים לב לרוח, כי יש סיכוי טוב שתהיה שם רוח פנים. במקרה כזה מומלץ מאוד לרוץ עם דבוקה של רצים, ובנוסף לא להגזים עם הקצב כדי לא לעבוד יותר קשה מהמתוכנן בשלב הזה של הריצה.

כיכר אתרים – במקום הזה עוברים פעמיים. בדרך הלוך זה קורה בקילומטר ה-14, רצים תחילה בירידה מתחת לכיכר אתרים, ואז יוצאים בחזרה לטיילת המלונות בעליה קטנה של כ-100 מטרים. בפעם השנייה עושים את זה הפוך וזה קורה אחרי 34 קילומטרים.

פארק מדרון – זהו הפארק הקטן שנמצא בקצה הדרומי של נמל יפו. נכנסים אליו לריצה של 1.5 ק"מ בערך, ואז מגלים שהוא לא באמת כזה קטן. במקום הזה אם עלולים להרגיש חשופים יותר לרוח, האווירה פתאום משתנה לכמה דקות או קצת יותר מזה וזה משהו שצריך להיערך אליו מנטלית. כשיוצאים מהפארק חוזרים למקומות שכבר עברתם בהם בדרך חזרה.

רח' אלנבי – מגמת עלייה באלנבי החל מהפניה ימינה כשרח' בן יהודה נמצא בצד שמאל ועד לאזור שוק הכרמל. חצי ק"מ עלייה וגם אחרי זה יש שיפוע. בקילומטר ה-25 נכנסים לרח' אלנבי ורצים לכיוון מזרח ואז דרום. כשפונים ימינה לכיוון דרום תהיה מגמת עלייה של קילומטר, שהיא יותר משמעותית בחצי קילומטר הראשון בו יש עלייה רצופה של כ-200 מטרים. זה יהיה השיפוע הגדול ביותר שפגשתם עד עכשיו, ועדיין – בכלל לא נורא. היתרון במקום הזה הוא הצל.

ויש גם תחנות התרעננות | צילום: רונן טופלברג

רח' קפלן – למי שמכיר פחות את תל אביב, מדובר ברחוב שמחבר בין מגדלי עזריאלי למרכז העיר ויש בו כמה עליות וירידות. השינוי במסלול השנה הוא שבמקום להגיע למתחם שרונה דרך רח' הארבעה, פונים לאבן גבירול ומשם עולים לשרונה דרך קפלן. זה אומר שבקילומטר 27.5 קצת אחרי הפנייה לקפלן, תהיה עלייה של כ-200 מטר עד הפניה ימינה למתחם שרונה, שם עושים הפקה וחוזרים את מה שעלינו.

דיזנגוף פינת אבן גבירול – אחרי שמתאוששים בירידה של קפלן, ממשיכים ישר ובעצם עולים את הבלוק הראשון של רחוב דיזנגוף, מתחילתו ועד לשדרות תרס"ט בהן פונים שמאלה. מדובר בעלייה של כ-100 מטרים.

שדרות רוטשילד – בקילומטר 30 חוזרים לשדרות רוטשילד, בסך הכל מקום מאוד נוח לרוץ בו אבל רק השדרה הראשונה תהיה במגמת עלייה, וזה נגמר בפינת רח' החשמונאים. זו עלייה קטנה מאוד של פחות מ-100 מטרים ועם שיפוע לא נורא בכלל.

רחוב הירקון – אחרי 32.5 ק"מ פונים מאלנבי לירקון ומתחילים ריצה בקו ישר של שלושה קילומטרים. בדרך הזאת יהיו כמה שיפועים שמורגשים בעיקר אחרי כמה שעות של ריצה, תחילה בין פינת רח' טרומפלדור לשגרירות האמריקאית ולאחר מכן, כפי שציינו מקודם, אחרי המעבר מתחת לכיכר אתרים.

רחוב אבן גבירול – זה הרחוב האחרון שרצים בו במסלול, פרט לשדרות רוקח. מי שרץ פעם בחלק הזה של אבן גבירול בשבת בבוקר כשאין תנועה יודע שממש כיף לרוץ ברחוב הזה וגם אפשר לפתח שם יופי של מהירות (למי שיישאר כוח). מה שצריך לזכור הוא שאבן גבירול הוא הרבה יותר חשוף לשמש לעומת רחובות קודמים שרצים בהם, וזה משהו שצריך להיערך אליו מראש. מומלץ מאוד לשתות כמה שיותר מים בתחנה לפני, ואפילו לקחת מים אתכם לקטע הזה שהוא בין קילומטרים 38 ל-40.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג