החלום הישראלי מתחיל להתממש

הישגו של הטריאתלט הצעיר רון דרמון באליפות העולם בבודפשט יזכר לזמן רב בקרב קהילת הטריאתלטים בישראל. עונת 2010 אמנם עדיין לא הסתיימה אך עד כה העונה שלו נראית מוצלחת במיוחד. ניר רייכמן שוחח עימו ועם אביו והבין שהדרך שלו רק התחילה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הישגו של הטריאתלט הצעיר רון דרמון באליפות העולם בבודפשט יזכר לזמן רב בקרב קהילת הטריאתלטים בישראל. עונת
2010 אמנם עדיין לא הסתיימה אך עד כה העונה שלו נראית מוצלחת במיוחד. ניר רייכמן שוחח
עימו ועם אביו והבין שהדרך שלו רק התחילה

מאת:ניר רייכמן


עדיין לא ניתן לסכם את עונת הטריאתלון, אבל סיכום חלקי על הדרך הקשה שעובר רון דרמון בדרך לעלית בהחלט ניתן לעשות. שבועיים אחרי ההישג הגדול ביותר שקבע טריאתלט ישראלי, מקום 5 בעולם לנוער, מתפנה רון לספר על הדרך לשם והדרך שעוד לפניו.


סידני אוסטרליה, רון והשלדה החדשה בין אלופי עולם


שנת 2009, רון מסיים במקום ה-16 באליפות העולם לנוער. זמן קצר לאחר מכן מתרסק ושובר את שילדת האופניים בתחרות לקריטריון אולימפיאדת הנוער, מה ששינה מעט את התוכניות לשנה הנוכחית, ומקבל שילדה חדשה של Orbea. הוא זוכה בפעם השנייה ברציפות באליפות ישראל לנוער וממשיך את גרף השיפור מהשנים הקודמות. "חשבנו שזהו הישג מדהים," מספר דורון, אביו של רון, "תמיד בלב קיים החשש איך נמשיך הלאה, הרי שיפור של דקה ברמות האלו של ספורטאי העלית הוא שיפור כמעט בלתי אפשרי."

בתחילת 2010, עזב רון את הארץ לתקופה של 7 חודשים. בתקופה זו עשה את המעבר הראשון שלו למרחק האולימפי והתמודד לראשונה בתחרות עלית. מעבר זה במרחקים נחשב לקשה ביותר, נקודה בה הרבה ספורטאים נשברים. "האולימפי הראשון הגיע לי בהפתעה. לא תכננתי להתחרות. אבל חודש לפני התחרות גיליתי שאני במצב מתאים לאולימפי והחלטנו, אני והמאמן, להתחרות שם. המטרה העיקרית הייתה לצאת בדבוקה הראשונה מהמים וללמוד לשנים הבאות, כל דבר נוסף היה מבחינתי בונוס," מספר רון. והתמונה מדברת בעד עצמה, רון בין 4 אלופי עולם. באולימפי הראשון שלו יצא בקבוצת השחייה הראשונה, היה בפלטון הרכיבה המוביל ובריצה קצת התפרק אבל לא ויתר וסיים במקום ה- 44 בתחרות.

בשבעה חודשים רון התחבר עם עשרות חברים בעולם, גם בקרב המאמנים האוסטרלים וגם בהנהלת איגוד הטריאתלון העולמי. הוא "רכש" מאמן מדהים שבין השאר גם חברו, והפך לשגריר אמיתי של הארץ שלנו, מהאנשים שעושים את יחסי הציבור של המדינה טוב יותר מכל כתבת טלוויזיה.

רון מסתכל על כך מזווית קצת אחרת ומספר על ההבדל בין האימונים בארץ לאימונים באוסטרליה, "ההבדל העיקרי היה שהמאמן הוא גם הפיזיותרפיסט, שקודם כל שינה לי את הטכניקה לגמרי, הוא ידע לשים לב ישר לבעיות, ולפתור אותן בלי שיחמירו. גם הפרטנרים לאימון תמיד היו חזקים ממני וזה דרבן אותי אפילו יותר להתאמן."

חוזרים לאוסטרליה

רון חזר ישירות מאוסטרליה לאליפות אירופה, עם ציפיות גדולות למקום בעשירייה הראשונה. זו לא סתם אימרה, זהו חוזה חתום עם המאמן, שהתחייב לתוצאות האלו השנה – עשירייה ראשונה בעולם!

אליפות אירופה (אתלון, אירלנד) הייתה לא קלה ורצופת תקלות. החל מהשחייה ועד עונש משופט שגרר השהייה בזמן של 20 שניות (עקב זריקת חליפת שחייה לא בקופסה, שאמורה להכיל את כל הציוד). למרות זאת, סיים בין 20 הראשונים.

משם המשיך רון לתקופת אימונים בספרד עם ספורטאי עלית אוסטרלים, ועם תום התקופה נשלח רון לתחרות בהונגריה כחלק מקבוצת Team ITU – נבחרת טריאתלטים עם פוטנציאל מטעם האיגוד העולמי. רון ניצח בתחרות וזכה לכותרות באתר הרשמי של ה- ITU, אך לא היה מופתע מכך, "הניצחון הראשון בתחרות ITU לא הגיע ממש בהפתעה, הייתי יותר חזק מהמתחרים, הכרתי אותם והייתי צריך פשוט לחכות לזמן שלי לברוח. לא התכוננתי ממש לתחרות הזאת וזה היווה לי יותר "אימון" איכותי לקראת אליפות עולם לנוער."


לאחר תקופה קצרה בארץ (שבוע בלבד) בה ראה את המשפחה, וחגג את בר המצווה לאח, היה בדרך לאליפות העולם למרחק ספרינט עלית בלוזאן. רון יצא מהמים בין ה- 20 הראשונים, רכב בין המובילים על מסלול קשה עם עליה בשיפוע חד וסיים בין כל הבוגרים (היה הצעיר ביותר בתחרות) במקום 33. הוא צבר את הניקוד המשמעותי הראשון שלו.

משם, המשיך ישירות למחנה אימונים של ה- ITU בהונגריה, שם פגש גם את המאמן מאוסטרליה, וורוויק ,שבא במיוחד להיות איתו באליפות העולם. מספר ימים לפני התחרות כל הנבחרת הישראלית הצטרפה אליו, כולל מספר ספורטאים בקבוצות הגיל, ביניהם אחותו, קים, שבאה להתחרות באולימפי לקבוצות גיל (מאוחר יותר תסיים מקום 35 בקטגוריה לאולימפי נשים עד גילאי 24).

אב בעקבות בנו
אביו של רון, דורון דרמון, מתאר את הרגעים באליפות העולם כאשר צפה על מסך המחשב, "התחרות התחילה עם החסרת פעימות לב, אנחנו מביטים על מסך מחשב מקרטע, ורואים בו מספרים בלבד. מקום 28 ביציאה מהמים, פתאום הופך להיות 35 בעליה לאופניים… וואו מה קורה פה, 'סמס למיכאל זיו, יו"ר איגוד הטריאתלון, תדווח לו מה קורה' אמרתי. כשהזמן הרשמי של התחרות לפי החישוב שלי הסתיים לא רציתי לשמוע מה היה, פשוט יצאתי עם הכלבה לטיול. בסוף, אחרי שחזרתי לדופק נורמאלי, הרמתי טלפון למיכאל שצעק לי: 'אתה לא יודע איזה ילד יש לך… מקום חמישי בפער של 23 שניות מהמנצח'. רצתי בטירוף, החוזה של וורוויק (המאמן) התממש! רון בין העשרה המובילים בעולם בנוער. בעצם לא, הוא בין החמישה הטובים בעולם."


רון סיים את התחרות ברגשות מעורבים ומספר, "אני לא יכול לומר שלא הייתי מרוצה מהתחרות, אבל כבר מתחילת השנה קבעתי לעצמי מטרה להגיע בפודיום, וידעתי שאני מסוגל לזה. אז יצאתי מהתחרות טיפה מאוכזב אבל בכל זאת מאושר. כי ראיתי את ההתקדמות האדירה שעשיתי משנה שעברה. נתתי הכול, זו הייתה תחרות קשה."

אחרי אליפות העולם לנוער, בה קבע רון את ההישג הגדול ביותר של טריאתלט ישראלי, נזכה לראות את הספורטאי הצעיר והמוכשר פה בארצנו – באליפות ישראל למרחק ספרינט באשדוד, טריאתלון טריפל להבים ובפעם הראשונה יתחרה באליפות ישראל לבוגרים באילת.

טריאתלון ישרוטל אילת
אליפות הארץ לבוגרים וגם סבב ETU בה מקבלים ניקוד לאולימפיאדה. התחרות תמשוך עניין רב אצל ספורטאים זרים, מפני שאליפות אירופה תתקיים שם (בשנת 2012), אך עניין רב יותר בקרב אוהדי הטריאתלון הישראלי, כאשר בקו זינוק אחד יעמדו בכירי הטריאתלטים שלנו – האלתרמנים שזכו בתואר כבר 9 פעמים ברציפות (כמובן רוצים לזכות בו שוב), יונתן מלכא, אלוף הנוער משנת 2004 ו- 2005 ורון דרמון.

"זה בהחלט חלום להתחרות בבוגרים באילת, יש הרבה ציפיות. אני בכל אופן בא בשביל לעשות את מה שאני נהנה ממנו, ולתת את הטוב ביותר שלי. יהיו הרבה חברים חזקים כמו יונתן מלכא, דן ורן אלתרמן ואני משוכנע שיגיעו חברה מאוד חזקים מחו"ל. זאת עדיין שנת מעבר מבחינתי, והמטרה העיקרית היא ללמוד. אני אתן את כל כולי, ומקווה שזה יעשה להם חיים קשים," אומר רון ומוסיף, "בהזדמנות זו הייתי רוצה להודות: לרשת ישרוטל, משה בן חיון מנכ"ל מלון ספורט, ונייקי, יריב הלר, העומדים מאחורי כבר שנה רביעית ברציפות ושאני נהנה מהתמיכה הרבה שנתנו לי עוד בטרם הגעתי להישגים. Cannondale, Time trial ולצח גורן שמספק לי את כל התשתית, האופניים והציוד, לפולאר שממשיכה לתמוך בי הן במשאבים והן בציוד ולאיגוד שמלווה אותי לאורך השנים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג