החורף הטוב

חודש ינואר עבר ואנחנו כבר עמוק בתוך אימוני טרום העונה. לפני כארבעה חודשים התחברנו למאמן טריאתלון חדש, סרג’ו סנטוס- מאמן נבחרת פורטוגל בעשר השנים האחרונות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


חודש ינואר עבר ואנחנו כבר עמוק בתוך אימוני טרום העונה.
לפני כארבעה חודשים התחברנו למאמן טריאתלון חדש, סרג'ו סנטוס- מאמן נבחרת
פורטוגל בעשר השנים האחרונות

מאת:דן אלתרמן


בהדרכתו, של סרג'ו סנטוס, השיגו ספורטאים שורה של זכיות באליפויות עולם, אירופה, גביעי עולם וכמובן מדליה אולימפית. פחות או יותר מהרגע הראשון שנפגשנו, היה לסרג'ו מסר אחד ברור, חכו לחורף. זה הזמן להתאמן ושם כל הקסם. אז חיכינו, החורף הגיע ובתחילת ינואר מצאנו את עצמנו נפרדים פעם נוספת מהמשפחה ועולים למטוס למחנה אימונים, בן 5 שבועות בפורטוגל.

המחשבה לקראת תקופה זו הייתה מלווה בהתלהבות מצד אחד וחששות מצד שני. המוטיבציה והרצון להתחיל להתאמן גברו, סוף כל סוף יש סמכות מקצועית חדשה, אחת הטובות בתחום, שתלווה אותנו. לא צריך להמציא את הגלגל, הוא באמת יודע לייצר אלופים. אך מנגד היו חששות. לשנינו יש משפחות וילדים, שבנוסף לנסיעות התכופות לתחרויות עכשיו ישנה עוד סיבה חשובה לעזוב אותם לתקופה ארוכה – בשביל "גוד ווינטר".

הפעם האחרונה בה היינו במחנה אימונים מסוג כזה היה לפני 6 שנים. בשנים האחרונות, את תקופת החורף, העברנו בעיקר בארץ. אנחנו אוהבים להתאמן בארץ, המזג אויר יחסית טוב, מקומות האימונים שלנו טובים, חשוב לנו להיות קרובים למשפחה ובעיקר כי לא היה לנו אף מאמן טריאתלון שבאמת היה לו אכפת. בנוסף לכל אלו ראינו חשיבות בשנים האחרונות לטפח ספורטאים צעירים, שהשתדלנו ללוות בתקופות אלו. מגובים בהמון אהבה ותמיכה, הגענו לריו מיור, פורטוגל.

רן ודן אלתרמן - קבוצת אלטרמנס
"אימונים ואימונים ואימונים"



יחד איתנו נמצאים פה עוד כ 15ספורטאים. ספורטאים מברזיל, רוסיה, סרביה ואוקראינה. המטרה של סרג'ו הייתה להקים קבוצה של ספורטאים שיתאמנו ביחד וישפרו אחד את השני. מהר מאוד נכנסנו לעניינים. אימוני הבסיס התחלפו באימונים ארוכים, אינטנסיביים ומפרכים. הדגש היה בעיקר על שחיה וריצה.

מעל 30 שעות, נטו, בשבוע של אימונים והיד עוד נטויה. לצאת לרכיבה קבוצה של 15 ספורטאים זו הרגשה שלא חווינו כבר המון זמן. הרי תמיד יש מישהו שמרגיש טוב, תמיד מישהו משתולל. מרגישים טוב או לא, רוצים להישאר עם הקבוצה. האימונים מאוד מדויקים ומחושבים. כל דבר שעושים עומדים מאחוריו המון מחשבה ותכנון.

הכל מתבצע בצורה הכי מקצועית ועד הפרט האחרון. לו"ז האימונים מחולק בצורה האופטימאלית ביותר. היתרון המובהק, במחנה אימונים מסוג כזה, זה שהכל הוא סביב דבר אחד, האימונים. ספורטאי חובבן או מקצוען, תמיד מתעסק בעוד דברים במשך היום. אם זה משפחה, עבודה, חברים או סידורים כאלה או אחרים, תמיד מתלווה לאימונים עוד עיסוק.


"הדגש היה בעיקר על שחיה וריצה"



כאן כלום. אימונים, אימונים ואימונים. מיצוי היום פה הינו בצורה הטובה ביותר לטובת האימונים. אין סיבה למהר לשום מקום. התחושה היא כאילו אנחנו בקבוצת כדורגל. יש מסביבנו צוות של אנשים שבאמת אכפת להם מאיתנו, דואגים שנאכל, נתאמן וננוח כמו שצריך. כל מה שאנחנו צריכים לקבל נקבל.

זו תחושה שאנחנו בכלל לא רגילים אליה. אין ספק, "הגוד ווינטר" התחיל ואנחנו בשיא האימונים. עושים הכל, כמו חיילים ממושמעים, כמו שאנחנו יודעים לעשות. התחלנו את השנה וחצי החשובות ביותר בקריירה שלנו. חדורי מוטיבציה ואמונה שהדרך הזאת תצליח.

דן אלתרמן – אלוף ישראל בטריאתלון, מאמן קבוצת אלתרמנס.

קישורים: טריאתלון, רן ודן אלתרמן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג