הוואי במרחק נגיעה

המנועים מתחממים לקראת אליפות העולם באיש הברזל שתתקיים בקונה, הוואי, בשבת הבאה. אלכס וולפסון בודק את כשירותם של המנצחים במקצה הגברים מהשנה שעברה והאם יש סיכוי לקרייג אלכסנדר לשמור על התואר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


המנועים מתחממים לקראת אליפות העולם באיש הברזל שתתקיים בקונה, הוואי, בשבת הבאה. אלכס וולפסון בודק את כשירותם של המנצחים במקצה הגברים מהשנה שעברה והאם יש סיכוי לקרייג אלכסנדר לשמור על התואר

מאת:אלכס וולפסון


פחות משבועיים נשארו לאליפות העולם באיש ברזל, פחות משבוע עד שאני אקבע את ההימורים הסופיים שלי לקראת הוואי ואת החמישייה שלדעתי תתארגן לה על הפודיום, לצורך זה וכהכנה לשבוע הבא בואו נזכר בשלישיה המנצחת של שנה שעברה ונראה היכן הם כיום ובעוד כמה אנשים שעשויים לעניין אותנו לקראת ה- 10 באוקטובר.

קרייג אלכסנדר
הפתיע את כולנו בשנה שעברה, למרות שידענו שהוא מתחרה חזק וגם ב- 2007 דורג מצויין, כשאף אחד לא ציפה לניצחון הזה. מצד אחר, זכרו שאף אחד גם לא ציפה שיקרע הכבל באופניים של כריס מקורמיק, יריבו החזק ביותר של קרייג משנה שעברה. בכל תחרות לאחר אליפות העולם בה התחרו ראש בראש הצליח להביס אלכסנדר את מקורמיק ולנצח בפער מזערי.

מתחרה אחר הוא כריס לייטו הידוע בכישרונו על האופניים, בכל תחרות שהתחרה נגד קרייג הצליח לפתוח פער של כ- 7 דקות במקטע האופניים, פער שמאוחר יותר נסגר ברגעים האחרונים של התחרות ולא פעם הגיע לספרינט פיניש. יש הבדל בין להגיע כאנדרדוג להוואי לבין להגיע כשאתה ראשון והסיפרה – 1 – טבועה לך על הכתף. האי בהוואי ידוע כאחד שלא מכבד את הסיפרה – 1 והכל, אבל הכל יכול לקרות. קרייג אלכסנדר יצטרך להוכיח לנו השנה שהניצחון על מקורמיק משנה שעברה לא היה עניין של מקריות ויצטרך להתמודד עם נטל הספרה "1" על הכתף.

אנאקו ליאנוס
הספרדי שהוכיח את עצמו כאחד היחידים שמסוגל לתת פייט לכריס מקורמיק בריצה ורק ממשיך להראות שיפור מתמיד מתחרות לתחרות לא הפתיע אף אחד שסיים שני אחרי אלכסנדר. לא שמענו הרבה על אנאקו השנה וזה מכיוון שאת רוב התחרויות הוא ביצע בתוך ספרד, ביניהן אליפות ספרד למרחק הארוך שאותה גם הצליח לנצח ולאחרונה השתתף בעוד תחרות שמהווה את אליפות ספרד למרחק האולימפי, בה הוא הגיע שלישי אחרי חוויאר גומז ואיוון רניה, שנחשבים לטובים בעולם במרחק הקצר. אנאקו בכושר מצוין לקראת הוואי ואת הימים האחרונים לפני הנסיעה בילה בסאן דייגו במחנה אימונים כמו הרבה מקצוענים אחרים.

רוטגר ביקי
המתחרה המתמיד מקונה שדיברנו עליו שבוע שעבר וסיים שלישי בשנה שעברה לא יתחרה בגלל תאונה שעבר על האופניים. למרות שביקי היה בכושר מצויין, והיו לו תוצאות מצויינות בארצו שלו. אני מאד מתקשה להאמין שיצליח להתברג לחמישייה הראשונה השנה.

אנדי פוטס מגיע להוואי?
אנדי פוטס, אחד הפייבוריטים לחמישייה הראשונה השנה היה מעורב בהתרסקות רצינית בשיקגו ב- 31 לאוגוסט. אחרי שיצא ראשון מהמים כ- 15 ק"מ בתוך מסלול האופניים מתחרה מקבוצות הגיל סטה בפתאומיות למסלול של אנדי וגרם להתרסקות. בזמן התקרית אנדי רכב עם רוח גב במהירות שנושקת ל- 60 קמ"ש, לכן גם בזמן התקרית שיפשף את האספלט לאורך מטרים רבים, הקסדה נשברה אבל למזלו של אנדי הפצעים היו שטחיים ורק נזקק לתפירה של מרפק ימין.

למרות ההתרסקות ניסה אנדי לסיים את המרוץ אבל השלדה נפגמה ולא היה ניתן להמשיך את הרכיבה מסיבות טכניות. ברגע שהגיע אנדי לתחנת העזרה ראשונה הנזקים על גופו היו ברורים, הדופק שלו נפל ל- 20 פעימות בשניה והוא איבד הכרה. מאוחר יותר באותו ערב הוא שוחרר הביתה.

אחרי ההתרסקות חזר אנדי לקולורדו ספרינגס וקיבל הערכה חדשה מרופאיו שקבעו שהפציעות הם שטחיות והותר לו לחזור להתאמן. אנדי מגיע לקונה אבל אין לדעת איך תשפיע הטראומה שעבר על התחרות שלו והאם יצליח להתאושש לחלוטין בזמן.

גם רסמוס הנינג בספק לקונה
רסמוס הנינג, הדני הגדול, שביקר גם בארצנו הקטנטונת בטריאתלון אילת, נחשב לאנדרדוג הגדול ביותר לקראת קונה. הוא התרסק על אופניו בזמן אימון שגרתי ושבר את ידו. לאחר ניתוח שעבר החליט שהוא עדיין ינסה להגיע להוואי. עם יד מגובסת ימריא הנינג להוואי קצת יותר מאוחר מאשר ציפה ויחליט כבר במקום אם להתחרות או לא, הוויתור על הוואי הוא גדול מדי מאחר שזו הייתה תחרות המטרה היחידה במשך כל השנה. הדני אומר שהוא רוצה להתחרות ואין לו מה להפסיד.

תמונה / ויקיפדיה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג